• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4127 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

نامه سردار نماد يكپارچگي داخلي

كشور در شرايط كنوني در سطوح مختلف داخلي، ‌بين‌المللي و منطقه‌اي با دشواري‌هايي رو به رو است. دراين شرايط انسجام‌بخشي به رفتار‌ها و گفتار‌ها اهميت ويژه‌اي پيدا مي‌كند. رقبا و دشمنان مردم ايران در خارج از مرزها روي شكاف‌هاي داخلي در سطوح مختلف حساب بازكرده و اميدوارند با تعميق اين شكاف‌ها و ايجاد رويارويي ميان منابع گوناگون قدرت در داخل، برنامه‌هاي خود عليه كشور را پيش برند بنابراين ضرورت انسجام‌بخشي به صاحبان قدرت در داخل كشور بسيار آشكار و قابل توجه است. به نظر مي‌رسد تلاش‌هايي در داخل شكل گرفته است كه دشمنان كشور را از تعميق شكاف‌هاي سياسي و اجتماعي در داخل كشور مايوس سازد.

تمايز آقاي روحاني با روساي جمهور قبلي، پيشينه فعاليت‌هاي ديپلماتيك ايشان است. آقاي روحاني به خوبي وضعيت منطقه و جهان را مي‌داند و بر همين اساس با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي كشور تلاش در دفع تهديد‌ها و خنثي كردن توطئه‌هاي گوناگون دارد. يادآوري ظرفيت‌هاي چشم‌گيري كه ايران در تامين امنيت و ثبات اين منطقه پر آشوب از جهان در اختيار دارد بخشي از اين تلاش‌ها‌ست. رييس‌جمهور همان‌طور كه گفت‌وگو، مذاكره و تلاش براي تداوم بخشيدن به توافق برجام را پيگيري مي‌كند در همان حال مي‌كوشد تا از ابزار‌هاي ديگر براي برجسته‌سازي نقش تاثيرگذار ايران در اين منطقه از جهان استفاده كرده و به كساني كه به دنبال ايجاد نا‌امني در ايران هستند يادآوري كند كه ايران نقشي تاثيرگذار در تامين ثبات اين منطقه از جهان دارد. ايران مي‌كوشد تا در جهت تامين منافع خود و تقويت ثبات و امنيت در منطقه سياست‌هاي خود را تنظيم كند بنابراين طرح مباحثي مانند صحبت‌هاي ايشان در سوييس نشان‌دهنده تلاش هوشيارانه رييس‌جمهور براي يادآوري تاثير‌گذاري ايران در
منطقه است.

رقباي ژئو‌پولتيكي ايران در سطح منطقه و جهان تلاش دارند با برجسته‌سازي شكاف‌هاي داخلي سياست‌هاي خود را تسهيل كنند. نامه سردار سليماني نمادي از يكپارچگي سياسي در داخل است و تمركز جريان‌هاي سياسي بر تقويت دولت به عنوان نهاد صاحب اقتدار و صلاحيت قانوني براي پيشبرد سياست‌ها و برنامه‌‌هاي كشور را مورد تاكيد قرار ‌مي‌دهد تا پيگيري اين‌گونه طرح‌ها را بي‌اثر سازد.

فعال سياسي اصلاح‌طلب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون