• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4134 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

اميرانتظام هرگز خسته نمي‌شد

هاشم صباغيان

اميرانتظام در راه تامين آزادي و دفاع از ايران تلاش‌هاي بسياري كرد. تمام سعي او بر اين بود كه از ايران، آزادي و جوانب مختلف دموكراسي دفاع كند. در اين مسير زجرهاي بسياري كشيد و سال‌هاي سخت زندان را تحمل كرد اما از مواضع خود عقب‌نشيني نكرد.

بر پايه شناختي كه طي بيش از چهل سال همكاري با اميرانتظام به دست آوردم مي‌توانم بگويم كه يكي از ويژگي‌هاي مهم شخصيتي او اين بود كه اهل مشورت بود. هميشه سعي مي‌كرد در موضوعات مختلف مشورت كند و جوانب مختلف امور را بسنجد. وقتي هم كه در نتيجه مشورت‌ها تصميمي مي‌گرفت از آن برنمي‌گشت و مطلب را به اطلاع ملت ايران مي‌رساند ولو اينكه بيان آن مطلب برايش خسارت‌هايي نيز در پي مي‌داشت. كمااينكه چنين نيز بود و تحمل ‌كرد. به اعتقاد من يكي از فضايل انساني همين است كه انسان بتواند موضوعي را كه به نفع كشور مي‌داند بدون توجه به مشكلات و خسارت‌هاي خود پيگيري كند. اميرانتظام حتي در سال‌هاي زندان نيز بر ايده‌هاي خود كه آنها را درست مي‌دانست، استوار و پابرجا ماند.

اميرانتظام و من در دولت مرحوم بازرگان معاون نخست‌وزير بوديم و همكاري‌هاي مفصلي داشتيم. در آن ايام بارها پيش آمد كه تا پاسي از شب با هم روي يك مطلب كار مي‌كرديم و هرگز آثاري از خستگي و كم‌حوصلگي در او نديدم. هميشه مي‌خواست كه بهترين نتيجه و تصميم را بگيريم و همه تلاش خود را به كار مي‌گرفت.

يكي ديگر از خصوصيات قابل توجه اميرانتظام صداقت او بود. او شعار نمي‌داد و مطالبي را عنوان مي‌كرد كه به آنها اعتقاد داشت. صداقت در كار سياسي يكي از پارامترهاي باارزش يك انسان است و از نظر من اميرانتظام از آن برخوردار بود.

در پايان، به سهم خودم از رسانه‌هايي كه امروز به افكار و ويژگي‌هاي اميرانتظام مي‌پردازند تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه با كمك خداوند در رساندن حقايقي كه بايد به اطلاع مردم برسد، موفق باشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون