• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4139 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير

خبر

روي پل موقع گفت‌وگو نيست مذاكره بايد در حالت سرپا باشد

اكبر تركان، مشاور رييس‌جمهور درباره مذاكره با امريكايي‌هاي ضد ترامپ، با اشاره به اصطلاحات مطرح در ورزش كشتي گفت: الان ما روي پل هستيم بايد مقاومت كنيم. به گزارش خبرآنلاين، اكبر تركان درباره صحبت حسام‌الدين آشنا كه گفته «زمان مذاكره با امريكاي ضد ترامپ رسيده است» به خبرآنلاين گفت: اصطلاحاتي در ورزش كشتي وجود دارد كه براي آسان‌سازي موضوع مي‌گويم وقتي كسي روي پل است موقع گفت‌وگو و مذاكره نيست، مذاكره بايد در سر پا باشد. مشاور رييس‌جمهور درباره ميزان اثرگذاري لابي با امريكايي‌هاي مخالف دولت ترامپ اظهار كرد: الان ما در وضعيتي هستيم كه بايد مقاومت كنيم. گفتني است، حسام‌الدين آشنا در روزهاي گذشته گفته بود كه زمان آن است كه با امريكاي ضدترامپ گفت‌وگو كنيم.

 

هنوز هم به برجام افتخار مي‌كنم

علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: شايد دوران سختي را سپري مي‌كنيم اما اعتقاد داريم كه روزي مي‌توانيم در بازار‌هاي جهاني حضور يافته و محصولات خود را ارايه دهيم. به گزارش ايلنا، وي ادامه داد: ترامپ به مثابه خوشبختي جامعه و فرصت بزرگي براي ايران است به طوري ‌كه ما بايد سياست‌هايي را اتخاذ كنيم تا جامعه توليدمحور شكل گيرد. وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در جامعه كارگر ارزش و كرامت خاص خود را دارد، افزود: خوشبختانه دولت براي افزايش تاب آوري براي مقابله با تحريم‌ها اقداماتي را انجام داده است. وي خاطرنشان كرد: بنده مخالف واژه بحران هستم چراكه بحران زماني است كه نسبت ظرفيت‌هاي عمومي جامعه از مشكلات كوچك‌تر باشد، در حالي كه چنين نيست. بنده هنوز هم به برجام افتخار مي‌كنم. بنده با هر فردي كه ملاقات داشتم، ادعا مي‌كردند كه ما با يك بي‌عدالتي جهاني مواجه هستيم كه آن را به درستي مدارا مي‌كنيم بنابراين ما با افكار درست و بهبود فضاي كسب و كار مي‌توانيم از اين وضعيت خارج شويم. ربيعي گفت: امروز نا‌اميد كرن مردم برنامه‌اي است كه دنبال مي‌شود، بايد براي مقابله با اين امر با برنامه‌ريزي و عقلانيت در كنار همديگر بوده و اقدامات موثري انجام دهيم.

 

اقتصاد مملكت يا خائنانه مديريت مي‌شود يا سفيهانه

حجـت‌الاسلام سيداحـمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نمازجمعه مشهد گفت: آستان قدس با تحول اخير خود به مديريت عظيم محروميت‌زدايي در پهنه كشور در آمده است. خوب است مسوولان حركات و برنامه آستان قدس را در عرصه اشتغال و محروميت‌زدايي به عنوان الگوي خود قرار دهند... اينكه چشم به دروازه غرب بدوزيم و به دست دشمن نگاه كنيم كي تحريم را بردارند، درست نيست. ۵ سال اين راه را ادامه داديم آنها كه مي‌گفتند حتي مشكل آب خوردن هم با رفع تحريم برطرف مي‌شود الان به اين نتيجه رسيدند كه بايد خودمان مشكلات را حل كنيم. برادران و خواهران، ما مسلمانيم، قرآن داريم. خداوند مي‌فرمايد: ‌اي مردم، اموال خود را كه باعث پايداري زندگي شماست، به دست سفها ندهيد. گاهي پول و ملكي شخصي است اما يك زمان كل اموال به مردم تعلق دارد، اين يعني اقتصاد كشور. اگر قرار شد در حاشيه شهري خانواده‌اي در اوليات زندگي لنگ باشد اين به خاطر مديريت نااهلانه اقتصادي است. اينكه اقتصاد مملكت مديريت شود و در فاصله ۳ ماه از دل مديريت ۲ تن سكه استخراج كنند و ارز فراوان به دست يك عده بيفتد نشان مي‌دهد مديريت يا خائنانه يا سفيهانه است. ان‌شاءالله خيانتي در كار نبوده است. خوشبختانه الان خودشان متوجه شدند بايد مديريت را عوض كنند. دولت تصميم گرفته تيم اقتصادي خود را عوض كند. اين آيه قرآن را بخوانيد حرف مرا گوش ندهيد، اگر حرف من را قبول نداريد و در فضاي مجازي به من فحش مي‌دهيد، به فرزندان و بچه‌هاي من چرا فحش مي‌دهيد؟ اگر جواب من فحش است، آن فحش را به فرزندان من ندهيد، برويد آيه قرآن را بخوانيد.

 

اگر مردم پول ندارند  از بيت‌المال براي حج هزينه شود

حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به فارس گفت: در روايتي داريم اگر مردم، حج را ترك كنند، والي جهان اسلام و امام مسلمانان بايد مردم را مجبور كند و اگر پول هم ندارند، بايد از بيت‌المال دهد تا خانه خدا از حج‌گزار خالي نماند. امام علي (ع) در وصيت خود نيز فرمودند اگر خانه خدا را تنها بگذاريد، خداوند بر شما عذاب نازل مي‌كند؛ بنابراين نمي‌توان با يك مشكل در روابط سياسي حج را تعطيل كرد... سالانه ۷۵۰ هزار نفر به عمره مي‌رفتند. امسال حدود ۸۶ هزار نفر به حج مي‌روند. اولين اثر حج، اصلاح جامعه و دوم تعميق باورهاي ديني در مردم است. در چند سال گذشته گرفتاري‌اي داشتيم كه برخي حجاج هنوز حمد و سوره را نمي‌دانستند؛ چه برسد به آگاهي از اسرار حج و آداب اسلامي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون