• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

تقدير از بانوي پاكبان وكودك كار

روزي به ياد تختي

حميد رعنا

 

 

چند روز پيش بود كه هر دو تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان ايران در رقابت‌هاي جهاني كرواسي موفق شدند عنوان قهرماني را به نام كشورمان ثبت كنند. آزادكاران ايران بالاتر از دو قدرت جهان يعني امريكا و روسيه روي سكوي قهرماني ايستادند تا لحظه‌اي تاريخي براي ورزش ايران رقم بخورد؛ پرچم ايران بالاتر از دو ابرقدرت به اهتزار در آمده بود.

در ادامه تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي جوانان كشورمان نيز موفق به كسب عنوان قهرماني آسيا شدند تا روند موفقيت‌هاي فدراسيون كشتي ادامه يابد. روز گذشته طبق وعده‌اي كه فدراسيون به نوجوانان داده بود از مدال‌آوران رقابت‌هاي جهاني تقدير به عمل آمد؛ تقديري كه در نوع خود جالب بود و آدمي را به ياد جهان پهلوان تختي مي‌انداخت و اين آن چيزي است كه از فدراسيون كشتي به عنوان متولي ورزش ملي ايران انتظار مي‌رود. در اين مراسم كه با حضور قهرمانان كشتي، رسول خادم رييس فدراسيون، حميد جاسميان كاپيتان سابق تيم‌ ‌ملي فوتبال، ضياء عربشاهي و مرتضي فنوني‌زاده پيشكسوتان فوتبال و... برگزار شد، علاوه بر اهداي جوايز مدال‌آوران ايران از سوي فدراسيون از مادر شهيدان خالقي‌پور و صغري خاني شهرآباد، تنها بانوي پاكبان ايران، سجاد خوش‌تيغ، كشتي‌گير نوجوان ايران و كودك كار و همچنين رضا سالاري كشتي‌گير نوجوان سيستاني كه هشت‌ماه پيش در جريان تمرين دچار ضايعه نخاعي شد تجليل به عمل آمد.

در ابتداي اين مراسم مادر شهيدان خالقي‌پور روي سن رفت و طي سخناني كشتي‌گير را نماد مردانگي و غيرت دانست و افزود: «وقتي كه اسم كشتي مي‌آيد صحبت از مردي و مردانگي مي‌آيد. كشتي‌گير اول با نفس خود كشتي مي‌گيرد و پس از قالب شدن بر نفس به دنبال كسب افتخار براي ايران است.»

در ادامه‌ سجاد خوش‌تيغ، يكي از كشتي‌گيران نوجوان ايران و كودك كار پشت تريبون رفت و گفت‌: «كشتي را خيلي دوست دارم، اما به علت فوت پدرم كه سال گذشته رخ داد، مدتي كشتي را رها كردم، اما با حمايت‌هايي كه از من شد بار ديگر كشتي را از سر گرفتم. كشتي مال بچه‌هاي پايين‌شهر و دردكشيده‌ها است و همين كشتي‌گيران هستند كه در ميان بي‌توجهي‌ها براي كشور افتخار كسب مي‌كنند.»

سپس رضا سالاري، كشتي‌گير نوجوان سيستاني كه هشت ماه پيش در هنگام تمرين دچار ضايعه نخاعي شد، با قدرداني از خادم به خاطر حمايت‌هايش، گفت‌: «پس از اين اتفاق از آنجا كه در زاهدان امكانات پزشكي بسيار كم است، نمي‌توانستم درمانم را پيگيري كنم و توانايي آن را نداشتم تا اينكه يك مرد بزرگ مانند جهان پهلوان تختي به نام رسول خادم به من كمك كرد و من را براي درمان به تهران منتقل كرد. اين حادثه باعث شد كه عشقم به كشتي بيشتر شود و فهميدم كشتي يك خانواده‌ بزرگ به رهبري رسول خادم است كه همه پشتيبان هم هستند.»

حميد جاسميان، كاپيتان سال‌هاي دور تيم‌ ‌ملي فوتبال و پرسپوليس ديگر سخنران اين مراسم بود. وي با قدرداني از فدراسيون كشتي، گفت‌: «خوشحال هستم كه به عنوان يك فوتباليست كوچك در جمع شما مسوولان ورزش كه هميشه در المپيك و جهان براي كشور افتخارآفرين بوديد حضور دارم. اميدوارم كشتي مثل هميشه در رويدادهاي جهاني و المپيك براي كشورمان افتخارآفرين باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون