• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4152 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد

فرماندار ري:

مفقود شدن 7 كودك تبعه پاكستان را تكذيب مي‌كنيم

گروه اجتماعي| هدايت‌الله جمالي‌پور فرماندار ويژه ري به اخبار برخي رسانه‌ها مبني بر تخريب بدون اطلاع كپرهاي اتباع پاكستاني واكنش نشان داد و ضمن تكذيب مفقودشدن هفت كودك پاكستاني گفت: تنها تعداد معدودي كپر خالي از سكنه و مجهول‌المالك پس از هماهنگي تخريب شده است.

به گزارش ايرنا، جمالي‌پور با توضيح درباره طرح جمع‌آوري اتباع غيرمجاز پاكستاني در سطح شهرستان ري اظهار داشت: تعدادي از اين اتباع در حاشيه شهرري و محدوده پالايشگاه نفت در كپرها و مكان‌هاي نامناسب زندگي مي‌كردند كه به لحاظ شرايط زندگي وضعيت بسيار نامناسبي داشتند.

وي افزود: بر اساس بررسي‌هاي شبكه بهداشت تعدادي از اين اتباع غيرمجاز به علت رعايت نكردن بهداشت فردي و در دسترس نداشتن آب آشاميدني سالم به بيماري‌هاي خطرناك و مسري نيز مبتلا بودند.

معاون استاندار تهران عنوان كرد: مردم ساكن در مناطق پيرامون زندگي اين اتباع غيرمجاز نيز در معرض خطر بودند و همواره به حضور اين اتباع در اين مكان‌ها اعتراض داشتند.

وي افزود: قبل از اجراي عمليات جمع‌آوري، چندين بار در خصوص ضرورت ترك اين مكان‌هاي نامناسب به اين خانواده‌ها هشدار داده شد اما اين اتباع به هشدارها بي‌توجه بودند.

فرماندار ري گفت: طرح جمع‌آوري اين اتباع برخلاف گزارش‌هايي كه در برخي رسانه‌ها اعلام شده در روز و توسط ماموران نيروي انتظامي با هماهنگي اداره كل اتباع خارجي استانداري، بخشداري كهريزك و مسوولان حوزه اتباع فرمانداري در راستاي اجراي قانون و با اطلاع‌رساني قبلي انجام شد.

جمالي‌پور در واكنش به خبر برخي رسانه‌ها كه مدعي شده بودند شبانه و بدون اطلاع كپرهاي اين اتباع خراب شده است ،گفت: چطور ممكن است وقتي فردي جايي حضور داشته باشد براي تخريب آنجا اقدام شود، يعني جان انسان‌ها حتي اتباع غيرمجاز اهميتي ندارد كه چنين واكنش‌هاي رسانه‌اي را شاهد هستيم؟

وي تاكيد كرد: وسايل قابل حمل اين اتباع توسط آنها حمل و كالاهاي حجيم هم بسته‌بندي و طبق صورتجلسه در مرز به اين اتباع تحويل داده شد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان كرد: اين طرح در كمال تكريم، احترام و رعايت جوانب انساني و اخلاقي انجام شده است و به هيچ يك از وسايل اتباع صدمه‌اي وارد نشد.

وي فضاسازي رسانه‌اي در خصوص برخورد نيروي انتظامي با اين اتباع را غيراخلاقي و به دور از انصاف و برخلاف منافع ملي دانست و از افراد و رسانه‌ها درخواست كرد از انتشار اخبار غير واقعي و بي‌اساس بپرهيزند و به منافع ملي توجه كنند.

جمالي پور با بيان اينكه استقرار، زندگي و اشتغال اتباع غيرمجاز در همه نقاط دنيا جرم محسوب مي‌شود افزود: با مالكان مزارعي كه اين اتباع را در بدترين شرايط انساني در ميان مزارع سكني داده‌اند و حقوق ابتدايي انساني آنها را پايمال مي‌كنند نيز برخورد جدي خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس قانون تمامي اتباع غيرمجاز و غيرقانوني بايد جمع‌آوري و رد مرز شوند و اين موضوع با جديت در شهرستان ري پيگيري مي‌شود.

جمالي پور گفت: جمع‌آوري اتباع غيرمجاز تنها مربوط به كشور ما نيست و بيشتر كشورهاي جهان با اين مشكل درگير هستند و اين موضوع در خصوص ايراني‌هاي غيرمجاز خارج از كشور هم صدق مي‌كند.

برخي اتباع پاكستاني در قالب تورهاي زيارتي حضرت عبدالعظيم (ع) و بي‌بي شهربانو به صورت قانوني وارد شهرري مي‌شوند و به صورت غيرمجاز در ميان زمين‌هاي كشاورزي و كوره‌هاي متروك آجرپزي اسكان مي‌گزينند.

گروهي از اتباع غيرمجاز پاكستاني با دستمزدهاي بسيار پايين در مزارع اطراف شهرستان ري مشغول به كار مي‌شوند و گروه ديگر با كودكان خود در معابر اصلي شهرري و تهران اقدام به تكدي‌گري و ايجاد مزاحمت براي شهروندان ايراني مي‌كنند.

 


جمالي‌پور: برخي اتباع پاكستاني در قالب تورهاي زيارتي حضرت عبدالعظيم (ع) و بي‌بي شهربانو به صورت قانوني وارد شهرري مي‌شوند و به صورت غيرمجاز در ميان زمين‌هاي كشاورزي و كوره‌هاي متروك آجرپزي اسكان مي‌گزينند.

تعدادي از اتباع غيرمجاز به علت رعايت نكردن بهداشت فردي و در دسترس نداشتن آب آشاميدني سالم به بيماري‌هاي خطرناك و مسري نيز مبتلا بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون