• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4152 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد

در غياب زيدان و رونالدو

كاخ شيشه‌اي مادريد

بهرام سرگوسرايي| بعد از هر گلي كه رئال دريافت مي‌كرد، اين فريادهاي كريستيانو بود كه تيم را به جلو هدايت مي‌كرد. او بود كه با نگاه‌هاي غضبناكش بازيكنان را به خودشان مي‌آورد. رونالدو رهبر درون زمين تيم زيدان بود. تنها بازيكني كه راموس حق نداشت سرزنشش كند. تنها بازيكني كه وقتي صاحب توپ مي‌شد، زيدان با علامت‌هاي دست مزاحم فكر كردنش نمي‌شد. حالا اما ديگر رونالدو نيست. زيدان هم نيست. عوامل اصلي سه سال باشكوه رئال‌مادريد اين باشگاه را ترك كرده‌اند. نقشه رييس باشگاه، فلورنتينو پرس براي رهايي از بحران احتمالي چيست؟ به نظر مي‌رسد پاسخ در يك اسم باشد، گرت بيل.

ستاره ولزي كهكشاني‌ها، هر بار كه روي فرم بوده نشان داده تا چه حد خطرناك است. يك گرت بيل آماده، قطعا در جمع بهترين‌هاي جهان است و اين شايستگي را دارد كه رهبري خط حمله رئال را برعهده بگيرد. اما تا چه حد مي‌توان به بازيكني مثل بيل اميد داشت؟ براي تعريف كردن از او هميشه بايد اين پيش‌شرط را درنظر بگيريم كه «اگر مصدوم نباشد» و بعد در موردش قضاوت كنيم. اما اگر مصدوم باشد چه اتفاقي مي‌افتد؟ رئال در صورت مصدوميت بيل بايد چه نقشه‌اي را
اجرا كند؟

او از سال 2013 كه به مادريد آمده 19بار مصدوم شده و حدود 80 بازي تيم را به‌دليل مصدوميت و دوران نقاهت پس از آن
از دست داده است. تكيه كردن به چنين بازيكني به جاي رونالدويي كه به‌ندرت مصدوم مي‌شد يك قمار بزرگ است. دل بستن به يك ستون شيشه‌اي است كه هر لحظه ممكن است ترك بخورد يا بدتر از آن به كلي بشكند. كريستيانو بازيكني بود كه به‌طور معمول بيش از 80درصد بازي‌ها را به ميدان مي‌رفت و دليل بازي نكردن در ساير بازي‌هاي فصل هم استراحت كردن و حفظ فرم عالي بوده و نه مصدوميت.

از سويي خبر مي‌رسد كه رئال هيچ قصدي براي يك خريد كهكشاني ندارد و مي‌خواهد با اعتماد به آسنسيو او را جايگزين رونالدو در پست وينگر چپ كند. لوپتگي معتقد است كه او سرعت، تكنيك و جسارت حضور در اين جايگاه را دارد. خبرهايي مي‌رسد كه شايد شماره 7 هم به ماركو آسنسيو برسد.
اما اعتماد به يك جوان كه تعداد بازي‌هاي معمولي‌اش بسيار بيشتر از بازي‌هاي خوبش بوده، منطقي‌است؟ فلورنتينو پرس معتقد است نبود رونالدو باعث مي‌شود كه اين بازيكنان از آرامش رواني بيشتري برخوردار باشند. عجيب اينجاست كه براي پست مهاجم نوك هم، همچنان به كريم بنزما اعتماد مي‌شود. به نظر مي‌رسد رئال يك كاخ شيشه‌اي ساخته كه ممكن است هركسي را به تحسين وادارد، اما از سويي با يك ترك كوچك و شكستن يكي از ستون‌هاي اصلي، همه‌چيز خراب شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون