• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3201 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ اسفند

انتخابات پارلمان بخش خصوصي انجام شد

انتخابات اتاق زير سايه گعده‌هاي اعضا

گروه اقتصادي |بالا‌خره روز گذشته اعضاي اتاق بازرگاني به پاي ميز راي آمدند تا پارلمان بخش خصوصي اعضاي هشتمين دوره هيات نمايندگان اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي جديد تهران را بشناسد.
اين انتخابات نيز همانند همه انتخابات با حاشيه‌هاي متعددي همراه شد به گونه‌اي كه حتي برخي خبرها حكايت از ابطال راي برخي صندوق‌ها مي‌دادند. تخلفات انتخاباتي از پخش تراكت‌هاي تبليغاتي تا هماهنگي در پاركينگ و اعلام اسامي ائتلاف‌هاي مورد نظر از طريق تلفن همراه؛ حتي در مقطعي خبرهايي از خريد و فروش راي‌هاي اعضا نيز شنيده شد تا اين انتخابات در نوع خود بي‌نظير باشد، البته اين موضوع به صورت غيرمحسوس انجام مي‌شود اما تاكنون بخش‌هاي نظارتي كه قرار بود بر نحوه اجراي انتخابات نظارت داشته باشد اقدام اساسي براي جلوگيري از اين موضوع انجام نداده است. در عين حال برخي ديده‌ها از محل برگزاري انتخابات حاكي از خروج برخي برگه‌هاي راي‌گيري به بيرون از محل برگزاري انتخابات داشت كه موجب شد تا اعضاي اتئلاف‌هاي ديگر موضوع خريد و فروش راي در محوطه اتاق را بر سر زبان‌ها جاري كنند. با اين حال محل برگزاري انتخابات در زمان راي‌گيري با ازدحام جمعيت مواجه بود كه اين امر نيز بر گمانه‌زني‌ها بر تقلب‌هاي انتخاباتي تاكيد بيشتري مي‌كرد و موجب مي‌شد تا برخي از نامزدها كه راي خود را به صندوق انداخته‌اند محل را ترك نكرده و در محوطه به صورت دسته‌جمعي ضمن بيان صحبت‌هايي با دوستان اقدام به گرفتن عكس دسته‌جمعي مي‌كردند. همين موضوع باعث شده تا محوطه محل برگزاري انتخابات شلوغي جمعيت تشديد شود. در كنار اين موضوع تعدادي از افراد نيز به نامزدهاي داخل محل انتخابات به صورت تلفني تماس‌هايي را برقرار و ليست‌هاي خود را به آنها اعلام مي‌كردند. بر اساس اين گزارش، در روند برگزاري اين انتخابات 40 نفر از نامزدهاي انتخاباتي در چهار حوزه بازرگاني، صنعت، معدن و كشاورزي انتخاب شده و از ابتداي سال 94 كار خود را به عنوان اعضاي جديد نمايندگان اتاق آغاز مي‌كنند. به گفته مسوولان برگزاري اين انتخابات احتمالا تا پايان ساعت برگزاري انتخابات كمتر از پنج هزار نفر در اين انتخابات شركت كنند در صورت استقبال چشمگير انتخابات ساعت برگزاري تا 21 تمديد مي‌شود.
راي‌دهندگان براي انتخاب نمايندگان بخش خصوصي در اتاق بازرگاني تهران مي‌توانند حداكثر 16 نفر را در حوزه بازرگاني، 14 نفر را در حوزه صنعت، شش نفر را در بخش كشاورزي و چهار نفر را در حوزه معدن انتخاب كنند. در هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني گروه‌ها و ائتلاف‌هاي مختلف رقابت فشرده‌اي را طي هفته‌هاي اخير با يكديگر براي حضور در پارلمان بخش خصوصي داشته‌اند. رياست نظارت بر انتخابات اتاق بازرگاني، بر عهده مجتبي خسروتاج، قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت است و طبق اعلام انجمن نظارت بر انتخابات، نتايج اوليه انتخابات بيست و سوم اسفند و نتايج نهايي بيست و هشتم اسفند ماه اعلام خواهد شد. همچنين به غير از تهران، از ساعت هشت صبح انتخابات اتاق بازرگاني در استان‌هاي مختلف سراسر كشور برگزار شده است.
تخلفات انتخاباتي اعضاي اتاق مورد تاييد خسروتاج نيز است و وي نيز در زمان حضور در محل برگزاري در جمع خبرنگاران از احتمال تمديد ساعت انتخابات اتاق بازرگاني خبر داد و گفت: نتيجه نهايي انتخابات تا روز 28 اسفند ماه اعلام خواهد شد. وي حتي از نظارت افرادي به صورت نامحسوس بر انتخابات در ميان جمعيت خبر داد و در خصوص تخلفات ديروز برخي افراد در حاشيه هشتمين انتخابات اتاق بازرگاني اظهار داشت: هيات نظارت بر روند برگزاري انتخابات هشتمين دوره اتاق بازرگاني تهران تمام اين موضوعات را بررسي و در پنج روز مدت تجديدنظر راي‌گيري‌ها نظر خود را اعلام مي‌كند. وي با بيان اينكه افرادي به صورت نامحسوس براي نظارت بر انتخابات در ميان جمعيت قرار دارند افزود: تمامي تخلفات مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد يا حتي برخي از راي‌ها ابطال خواهد شد. رييس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تهران در رابطه با انتشار تراكت‌هاي نامزدهاي تبليغاتي كه در محوطه بيروني محل برگزاري انتخابات توزيع مي‌شود، تصريح كرد: اين‌گونه اقدامات ممنوع است و برخورد لازم را با تمام اين افراد انجام مي‌دهيم. فعالان بازرگاني كشور از هوشمندي بالايي برخوردار هستند و درگير اين موضوعات حاشيه‌اي براي انتخاب نامزد موردنظر خود نخواهند شد.  

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون