• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4154 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

خبر

حضرتي: در اعلام وصول استيضاح ربيعي عجله شد

الياس حضرتي درباره استيضاح‌‌هاي مطرح شده در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس تصميم جمعي مي‌گيرد و يك مديريت فردي نيست كه همانند يك وزارتخانه سلسله‌مراتب داشته باشد؛ گهگاه اينجا وقتي رييس مجلس هم به موضوعي تاكيد مي‌كند نمايندگان نظر او را نمي‌پذيرند و گوش نمي‌دهند.

وي در گفت‌وگو با ايلنا تصريح كرد: به عنوان مثال در اقداماتي كه هفته قبل و قبل‌تر از آن درباره تفكيك دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام شد، با وجود اينكه رياست مجلس هم بر انجام آن تاكيد و اصرار داشت، اما مجلس مسير خود را رفت.

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سوال كه پس با اين توضيحات چرا استيضاح وزير كار در كميسيون مربوطه مطرح نشد، ابراز داشت: در مورد اين استيضاح مقداري عجله صورت گرفت. من خود جزو استيضاح‌كننده‌هاي ربيعي نيستم بلكه از استيضاح‌كنندگان آقاي كرباسيان هستم. حضرتي اظهار كرد: درباره استيضاح آقاي ربيعي عجله شد و بايد صبر مي‌كردند كه كميسيون مربوطه بررسي مي‌كرد، همان‌طور كه در مورد وزير اقتصاد اين صبر را كردند و خيلي هم با‌‌حوصله صبر كردند.

عضو هيات رييسه فراكسيون اميد گفت:ما در كميسيون اقتصاد يك مورد را كه با اصرار دوستان در دستور كار گذاشته بوديم و قرار شد كه سوال از رييس‌جمهور را انجام دهيم و استيضاح را عقب‌تر بگذاريم، تقريبا يك ماه در نوبت رسيدگي كميسيون قرار گرفت و نهايتا هفته قبل تمام شد. اما در مورد وزارت كار هم آرزو داشتم كه براي اين وزارتخانه هم اين مراحل طي مي‌شد و با‌حوصله در نوبت قرار بگيرد.

 

مجلس پيگير عفو مشروط عبدالفتاح سلطاني

محمدرضا نجفي، نماينده مردم تهران از پيگيري كاهش دوره مجازات عبدالفتاح سلطاني در مجلس خبرداد. اين عضو فراكسيون اميد در صفحه اينستاگرامش نوشت: «عبدالفتاح سلطاني به واسطه تلاش‌هايي كه در كسوت وكالت به‌عمل آورد، به عنوان وكيلي كاردان و معتمد شناخته شد. همدلي و همگرايي مردم در دو روز اخير، پس از درگذشت تلخ فرزند عزيزش هما سلطاني نشان از قدر‌شناسي مردم دارد.»وي افزود: «كمك به كاهش زمان حبس او در مقطعي كه جامعه بيش از پيش به وحدت نياز دارد، گام موثري در افزايش وفاق ملي است، در اين راستا وظيفه مي‌دانم تخفيف و كاهش دوره زمان مجازات ايشان را از نهادهاي ذي‌ربط حتي‌الامكان پيگيري كنم.»

 

روحاني شجاعت بيان تمامي موانع را ندارد

علي مطهري، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي درباره سوال مجلس از رييس‌جمهور اظهار كرد: اگر موانع پيش روي دولت به بهانه مصلحت كشور پنهان بماند، هدف‌هاي دولت محقق نخواهد شد. بيان حقايق باعث فشار افكار عمومي براي رفع موانع خواهد شد.به گزارش ايرنا، وي با اشاره به اينكه اگر آقاي روحاني همه حقايق را در مجلس مطرح كند، حضور وي مفيد خواهد بود، گفت: البته من اين شجاعت را در ايشان نمي‌بينم كه همه موانع را بگويند، باز به بهانه مصالح كشور بخشي از آنها را مكتوم نگاه مي‌دارند.نماينده مردم تهران درباره ارتباط زمان سوال از رييس‌جمهوري و شرايط كشور يادآور شد: در كشور هيچ‌وقت زماني پيدا نمي‌شود كه مشكل وجود نداشته باشد و ما آرامش كامل داشته باشيم بنابراين نمي‌توان به زمان طرح سوال ايراد گرفت. در سوال از رييس‌جمهور در مجلس هشتم كه خود من پرچمدار آن بودم و به سختي انجام شد همين ايرادها را مطرح مي‌كردند در حالي كه وارد نبود.

 

طرح تجمعات به دليل ملاحظات در دستور كار مجلس قرار نگرفته

احمد مازني، عضو فراكسيون اميد درباره لزوم حضور مسوولان در بين تجمع‌كنندگان به وضعيت اقتصادي گفت: فكر نمي‌كنم، حضور مسوولان بتواند پاسخگوي اعتراضات مردم باشد چون در وهله اول بايد مشخص شود كه چه كسي يا گروهي فراخوان برگزاري تجمع را داده و چه كساني به آن فراخوان پاسخ دادند. به گزارش ايسنا، وي تصريح كرد: در اين تجمعات شاهد سر دادن شعارهاي ساختارشكنانه و آشوب‌گرايانه هستيم، همچنين به فضاهاي مذهبي و مقدس تعرض مي‌شود. طبيعتا كسي كه به گراني معترض است ديگر به مسجد و حوزه علميه حمله نمي‌كند يا جايي را آتش نمي‌زند، اين كارها همه هنجارشكني است.مازني تاكيد كرد: اكنون به دليل ملاحظات و مصلحت‌انديشي‌ها وارد شرايطي شديم كه نه مي‌دانيم تجمع از كجا نشات مي‌گيرد و نه مردمي كه مي‌خواهند به تجمع‌كنندگان بپيوندند، نمي‌دانند كه مي‌خواهند چه‌كار كنند. اگر همه ‌چيز قانوني بود، اين اتفاقات رخ نمي‌داد كما اينكه اكنون هم دير نشده است.

 

 

اميدوارم يك آيت‌الله خلخالي ديگر در قوه قضاييه بيايد

محمدعلي پورمختار، عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس بيان كرد: اميدوارم يك آيت‌الله خلخالي ديگر در قوه قضاييه بيايد هر چند دشمنان نسبت به ايشان حقد و كينه دارند اما كار اصلي را مرحوم خلخالي كرد. هنگامي كه در عرصه موادمخدر ورود كرد بساط موادمخدر برچيده شد. عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به تاكيد مراجع به ضرورت برخورد شجاعانه و سريع قضات با مفسدان اقتصادي اظهار كرد: مراجع همان‌طور كه از اسم‌شان پيداست محل رجوع هستند، آنها ميليون‌ها نفر را هدايت مي‌كنند و مردم از اينها تبعيت مي‌كنند. طبيعتا حرف مراجع، حرف ملت است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون