• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4154 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

ويژه

شبکه آب نصیرشهر اصلاح شد

با استفاده از اعتبارات داخلی و جاری پروژه اصلاح شبکه به طول 920 متر در نصیر شهر انجام و در شرف اتمام است . به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران مدیر امور آبفای نصیرشهر با اعلام خبر مذکور اظهار داشت : انتظار می رود مطابق روند فعلی کل پروژه اصلاح شبکه به همراه بهسازی و تعویض انشعابات معیوب در این منطقه ظرف مرداد ماه جاری به اتمام و مرحله بهره برداری برسد .

راه اندازی شهرک صنفی_صنعتی

محمدرضا احمدی نژاد شهردار کرج با اشاره به اینکه خروج صنایع و مشاغل مزاحم از شهر کرج خواست به حق شهروندان است، گفت: راه اندازی شهرک صنفی_صنعتی کرج لازمه ساماندهی مشاغل شهری است.به گزارش خبرنگار اعتماد در البرز محمدرضا احمدی نژاد با تاکید بر لزوم توجه به ساماندهی مشاغل شهری در شهرک صنفی - صنعتی کرج در محدوده شیخ آباد، اظهار کرد: راه اندازی مجتمع صنفی _ صنعتی شیخ آباد کرج، مطالبه جدی اصناف و بازاریان است.

بازدید 300 نفر از زنان خانه دار از كارخانه پسماند

تورهاي بازديد خانم هاي خانه دار از كارخانه پسماند؛ عامل تغيير نگرش و فرهنگ خانواده هاتفكيك از مبدأ، پسماند ويژه، زباله خطرناك، نه به نايلون و كود ورمي كمپوست واژه هايي هستند كه اين روزها زنان خانه دار شهر اصفهان با شركت در كلاس هاي آموزشي سازمان مديريت پسماند بيشتر با آن آشنا مي شوند تا الگوي رفتاري خود را در حوزه بازيافت تغيير داده و به " آلودگی هاي پلاستیکي" به معناي واقعي پايان دهند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان

برگزاری دوره آموزشی و اهداء یک مجموعه فرهنگی به بازدیدکنندگان از برنامه‌های جانبی تورهای بازدید از کارخانه کود آلی است. در حال حاضر شهروندان 8 منطقه از شهر اصفهان به بازديد از كارخانه پردازش پسماند و توليد كود آلي پرداختند و در خلال اين بازديد كلاس آموزشي با موضوع " مديريت پسماند در خانه " براي آن ها برگزار شده است. اين بازديدها تا پايان مرداد ماه ۹۷ ادامه خواهد داشت.

روزانه 12 ساعت صرف تفكيك زباله ها مي شود

روزانه یک هزار تن پسماند خانگی در شهر اصفهان جمع آوري مي شود و از ساعت 11 شب تا 6 صبح وارد كارخانه كود آلي مي شود. در داخل کارخانه کامیون ها زباله را در نزدیک ورودی خط جداسازی، بر روی پانلی خالی کرده، کارگران به شیوه دستی زباله های بزرگ و حجیم را جدا كرده، بقیه پسماند توسط چنگک بزرگی بارگیری شده و بر روی نقاله اي که به سمت داخل حرکت می کند ریخته می شود. در مرحله بعد زباله ها از میان تیغه هایی که وظیفه پاره کردن کیسه های زباله را برعهده دارند عبور داده شده و در این مرحله هم پلاستیک ها به صورت دستی از روی نقاله برداشته شده و سپس زباله وارد سَرَند ( نوعي غربالگر) اولیه شده که مواد درشت آن از قبیل شیشه، چوب، پارچه و سنگ را جداسازی می كند. پس از آن جداسازی زباله های فولادی توسط جداکننده مغناطیسی که مگنت نام دارد انجام می شود. در مرحله بعد زباله ها وارد سرند ثانویه شده که سوراخ های آن ریزتر از سرند اولیه بوده و مواد غیر آلی بیشتری را به دام می اندازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون