• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3201 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ اسفند

هتلي خاص در پكن

احداث هتلي با طرح طلوع خورشيد در پكن، يك شاهكار معماري در دنيا محسوب مي‌شود. اين بنا توسط ژانگ چينگ‌هاي از شركت طراحي معماري «شانگهاي هادو» طراحي شده است و شامل 306 اتاق مهمان و سوييت، در كنار اتاق‌هاي ملاقات، امكانات تفريحي و تناسب اندام و طيف وسيعي از رستوران‌ها و كافه‌ها است. عكس‌هاي اين هتل در شبكه‌هاي اجتماعي در حال چرخيدن است شيشه‌هاي اين هتل قابليت جذب نور را براي توليد انرژي دارد، كاربران نوشته‌اند كه ساختن اين گونه هتل‌ها در جهان كار بسيار تازه‌اي به حساب مي‌آيد و نشان مي‌دهد تكنولوژي دنيا در ساخت ساختمان‌ها و هتل هم بسيار مهم است. عكس‌ها و ويديوهاي اين هتل بيش از چهار ميليون بازديد‌كننده داشته است و همچنان در حال چرخش است. عكس‌هاي اين هتل بيش از 100 هزار بار بازنشر شده است.

گران‌ترين پيتزاي دنيا

چند روزي است كه يك ايراني توانسته در شبكه‌هاي اجتماعي سر وصداي زيادي به پا كند. عكس‌هاي او و مغازه‌اش بيش از يك ميليون بار بازديد‌كننده داشته است. نادر حاتمي صاحب و سرآشپز پيتزا «استيوستن» در شهر «ونكوور» كانادا، يك پيتزاي بسيار گران و جديد را عرضه كرده است. در آوريل سال ۲۰۰۴، حاتمي يك پيتزاي ۴۵۰ دلاري را معرفي كرد كه تركيبي از لابستر ترميدور، سياه‌ماهي آلاسكا، سالمن دودي، ميگو و خاويار روسي آسترا بود. اين پيتزاي گران‌قيمت با پوشش قابل توجه رسانه‌هاي كانادايي مواجه شد. حتي بحث ثبت اين پيتزا در كتاب ركوردهاي جهاني گينس هم مطرح شد. اما حالا خبر جديدتر و پيتزاي گران‌قيمت‌تري عرضه شده: حاتمي پيتزاي سيني را با قيمت ۸۵۰ دلار معرفي كرده است. او در توضيح اين قيمت گفته: «خود پيتزا براي من ۸۰۰ دلار تمام مي‌شود، چون خاويار روسي بسيار گران است و قيمت ترافل سفيد هم بين كيلويي ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در نوسان است.» كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به‌شدت درباره اين پيتزا در شبكه‌هاي اجتماعي نوشته‌اند.

 خانه‌هايي خلاف جاذبه

اين روزها، فضاي شبكه‌هاي اجتماعي پر از عكس و فيلم است اما چند روزي است كه عكس‌ها بيشتر از فيلم‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي در حال ترند خوردن هستند. عكس‌هاي مربوط به خانه‌هايي كه خلاف نيروي جاذبه ساخته شده‌اند بسيار براي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي جذاب بوده است. اكثر كاربران نوشته‌اند  زماني بود كه هيچ كسي فكر نمي‌كرد چنين خانه‌هايي را بتوان ساخت يا در آنها زندگي كرد. خانه‌هايي كه كاملا نسبت به خانه‌هاي معمولي برعكس ساخته شده‌اند و كوچك‌ترين تغييري ندارند. عكس‌هاي اين خانه‌ها بيش از دو ميليون بار بازنشر شده‌اند و در اكثر سايت‌هاي خبري و رسانه‌هاي دنيا هم وجود دارند. همچنان بحث بر سر طراحي و سليقه طراحان در ساختن اين خانه‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون