• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3201 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ اسفند

خبر

مسي در سه ماه به رونالدو رسيد

مهاجم آرژانتيني بارسلونا در سه ماه موفق شد تعداد گل‌هايش در ليگ اسپانيا را به كريستيانو رونالدو برساند. ليونل مسي توانست در مدت كوتاهي فاصله بسيار زيادي را كه با كريستيانو رونالدو در رقابت براي كسب بهترين گلزن ليگا داشت، كم كند. اوايل دسامبر گذشته بود كه رونالدو با 25 گل در صدر جدول گلزنان ليگ فوتبال اسپانيا قرار داشت و مسي با 12 گل در رده دوم قرار گرفته بود. يك ماه قبل از آن، فاصله اين دو بيشتر هم بود. رونالدو 20 گل زده بود و مسي هفت گل. از ابتداي سال جديد ميلادي اما مسي بار ديگر پايش به گلزني‌هاي زياد باز شد و توانست در مدت كوتاهي خودش را به ستاره پرتغالي رئال مادريد برساند. اكنون مسي و رونالدو هر كدام 30 گل زده‌اند و به‌طور مشترك در صدر جدول گلزنان ليگا اسپانيا قرار دارند. رونالدو 9 بار از روي نقطه پنالتي گلزني كرده و اين در حالي است كه مسي سه پنالتي زده است. اگر مسي به همين روند ادامه دهد، خيلي زود مي‌تواند رونالدو را در صدر جدول گلزنان ليگ فوتبال اسپانيا پشت سر بگذارد. همچنين مسي در رويارويي با رايو وايكانو در اين هفته از رقابت‌هاي ليگا موفق شد هت تريك كند. بدين‌ترتيب او بار ديگر ركورد بيشترين هت تريك در تاريخ ليگ فوتبال اسپانيا را بار ديگر از آن خود كرد. هت تريك مسي مقابل رايو، بيست و چهارمين هت تريك اين ستاره آرژانتيني بود و اين در حالي است كه رونالدو 23 هت‌تريك داشته است. آلفردو دي استفانو و تلمو زارا نيز 22 بار هت تريك كرده‌اند. ليونل مسي همچنين به نخستين بازيكن در طول تاريخ ليگا اسپانيا بدل شده كه در شش فصل پياپي موفق به زدن 40 گل يا بيش از آن شده است.

 

كي‌روش: به فدراسيون گفته‌ام كه آزمون و جهانبخش فقط به تيم ملي تعلق دارند

كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان پس از بازگشت به تهران درباره اينكه در 40 روزي كه در كشورمان حضور نداشت آيا از وضعيت فوتبال ايران مطلع بود يا نه گفت: بله، به صورت روزانه از اتفاقات فوتبال و عملكرد بازيكنان مطلع بودم و از وضعيت بازيكنان اطلاعات كامل دارم. او درباره بازي دوستانه ايران مقابل تيم‌هاي سوئد و شيلي در فروردين ماه هم خاطرنشان كرد: اين برنامه ما است كه با سوئد و شيلي بازي كنيم و تيم هم از نظر فني و تكنيكي آماده است و همه‌چيز در اين بازي براي ما مهم خواهد بود و منتظر تاييدات هستيم تا اين بازي‌ها برگزار و همه‌چيز حل شود. كي‌روش در خصوص اينكه گفته مي‌شود احتمال لغو بازي ايران و شيلي وجود دارد، گفت: من هم اين موضوع را شنيده‌ام كه به دليل مشكلات مالي احتمال دارد بازي با شيلي لغو شود. البته اين بازي فرصت خوبي براي ملي‌پوشان و به خصوص بازيكنان جوان بود تا بتوانند تجربه خوبي به دست بياورند و اميدوارم اين شايعات به حقيقت نپيوندد چون لطمه بزرگي براي ما خواهد بود. او در مورد اينكه گفته مي‌شود بعد از اين دو بازي كي‌روش از تيم ملي كنار خواهد رفت، افزود: هيچ صحبتي راجع به اين مسائل ندارم و صحبت نكردن در اين باره بهترين راه است تا به اين شايعات دامن زده نشود. سرمربي تيم ملي فوتبال در مورد اينكه مسوولان تيم ملي اميد به دنبال در اختيار‌گرفتن جهانبخش و آزمون هستند، عنوان كرد: من در مورد اين موضوع چيز خاصي نمي‌دانم، تنها مطلب اين بود كه از فدراسيون با من تماس گرفتند و به آنها گفتم اين دو بازيكن بزرگسالان هستند. ما وظايف بزرگ‌تري پيش رو داريم كه اين دو بازيكن حتما بايد در تيم ملي بزرگسالان باشند و به هيچ تيم ديگري نمي‌روند. وي ادامه داد: شايد زمان مشترك برنامه‌هاي تيم ملي اميد و بزرگسالان اين مشكل را به وجود آورده است. كي‌روش در خصوص آماده‌نبودن زمين كمپ تيم ملي در حالي كه تيم ملي بايد براي مسابقات پيش رو آماده باشد، گفت: به صورت ساده به شما مي‌گويم كه آماده‌سازي تيم ملي دو تا سه مرحله‌ است تا بتوانيم ضمانت پيشرفت در آينده را بدهيم و قلم‌هاي جادويي در فوتبال وجود ندارد. در قدم اول نياز به بازيكنان داريم، آن هم بازيكنان با تجربه و با كيفيت و بعد از آن احتياج به امكانات و تسهيلات است تا بتوانيم با آنها بازيكنان را آماده كنيم و در قسمت سوم هم نياز به مربيگري خوب است تا يك تيم و بازيكنان آن آماده شوند و باز هم مي‌گويم كه فرمول آمادگي كاملا ساده است و نياز به بازيكنان آماده، امكانات مناسب و مربيگري خوب است.

 

بريزبن استراليا نامزد ميزباني المپيك 2028 مي‌شود

شهر بريزبن استراليا قرار است براي ميزباني المپيك و پارالمپيك 2028 نامزد شود. مسوولان اين شهر خيلي زود براي ميزباني اين المپيك در حال بررسي جوانب مختلف هستند. شهردار بريزبن اعلام كرده كه 11 شوراي مختلف در كوئينزلند جنوب‌شرقي با اين ميزباني موافقت كرده‌اند. شهرداري بريزبن در اين باره گفت: اين مساله‌اي نيست كه يك شبه درباره آن تصميم بگيريم. راه طولاني براي اين ميزباني پيش‌رو داريم. از الان بايد رايزني‌هايي را شروع كنيم. پيشنهاد بريزبن براي ميزباني، نيازمند حمايت دولت فدرال و ايالت‌هاي مختلف استراليا است.  پيش از اين بريزبن در سال 1992 براي ميزباني المپيك تابستاني نامزد شده بود كه در نهايت در اين رقابت مقابل بارسلوناي اسپانيا شكست خورد. اگر استراليا براي سال 2028 ميزبان شود، اين سومين بار خواهد بود كه ميزبان المپيك شده است. شهردار بريزبن اعلام كرد كه براي اين ميزباني با توماس باخ ملاقات خواهد كرد. باخ نيز پيش از اين اعلام كرده است كه سه شهر ايتاليا از جمله بريزبن زير ساخت‌هاي لازم براي ميزباني المپيك 2024 و 2028 را دارند. بوستون و رم نيز قصد دارند تا براي المپيك 2024 نامزد شوند. شهرهاي ديگر كه احتمال نامزد شدن آنها وجود دارد عبارتند از باكو، بوداپست، دوحه، استانبول و پاريس.

 

مزايده سرخابي‌ها براي دومين بار لغو شد

امروز نيز براي دومين بار هيچ گونه پاكتي به دست سازمان خصوصي‌سازي نرسيد و واگذاري سرخابي‌ها همانند سال‌هاي گذشته در سال 93 نيز ناكام ماند. سيد جعفر سبحاني مشاور رييس كل سازمان خصوصي‌سازي از لغو مزايده سرخابي‌ها خبر داد و گفت: امروز نيز هيچ گونه پاكت پيشنهادي به دست سازمان خصوصي‌سازي نرسيد و براين اساس مزايده استقلال و پرسپوليس براي دومين بار لغو شد. با لغو برگزاري مزايده سرخابي‌ها هيات واگذاري روز سه‌شنبه هفته آينده تشكيل جلسه داده و شرايط جديد واگذاري را اعلام مي‌كند. مشاور سازمان خصوصي‌سازي در خصوص علت نبود متقاضي براي خريد اين دو باشگاه گفت: مذاكرات زيادي نسبت به دوره قبل با سازمان انجام شد ولي پيشكسوتان انتظار دارند كه اين دو باشگاه به آنها واگذار شود كه اين كار از لحاظ قانوني امكان پذير نيست. به اين ترتيب امروز پاكتي به سازمان خصوصي‌سازي نرسيد و با وجود اينكه اميدواري براي برگزاري مزايده وجود داشت اين مزايده لغو شد. وي پيش بيني كرد كه در جلسه بعدي هيات واگذاري قيمت اين دو باشگاه تغييري نكرده و تنها شرايط تسهيل شود. به گفته سبحاني، برگزاري مجدد مزايده استقلال و پرسپوليس در صورت تصويب در هيات واگذاري در نيمه دوم فروردين سال آينده خواهد بود.

 

هاشمي: از تكواندو چهار مدال المپيك   مي‌خواهيم

كيومرث هاشمي رييس كميته المپيك در بازديد از اردوي تيم ملي تكواندو قبل از اعزام به تورنمنت هلند اظهار كرد: همان‌طور كه در بازي‌هاي آسيايي اينچئون و المپيك نوجوانان ديديم تكواندو افتخارات زيادي كسب كرد. اميد مي‌رود كه اين رشته در المپيك نيز خوش بدرخشد. در حال حاضر شاهديم در بخش مردان دو سهميه اضافه شده است و با تلاش‌هاي ملي‌پوشان و امتيازات كسب شده آنان، مي‌خواهيم در المپيك ريودوژانيرو با 4 سهميه حضور پيدا كنيم و در هر چهار وزن مدال كسب كنيم. اين ظرفيت در تكواندوكاران است كه بتوانند در هر چهار وزن مدال آور باشند. مجموعه فدراسيون تكواندو از لحاظ فني، مديريت و اخلاقي زبانزد است. پولادگر سال‌ها در عرصه مديريت اين رشته تلاش فراواني كرده است. او علاوه بر مديريت در تكواندو عضو شوراي اجرايي كميته ملي المپيك است. ما هميشه از تجربيات او بهره‌مند مي‌شويم. هاشمي درخصوص اعضاي كادرفني تيم ملي تكواندو خاطرنشان كرد: كادرفني تيم ملي تكواندو بسيار لايق است. زحمات آنها نشان داده است كه كادري با تجربه براي تيم ملي تكواندو هستند. در زماني كه تيم نتيجه نمي‌گيرد، نوك پيكان انتقادها به سمت مربيان است. تكواندوكاران بايد قدر اين مربيان را بدانند، زيرا مربيان ايراني در دنيا تك هستند و روند نتيجه‌گيري تيم ملي اين را نشان داده است. يك مربي از لحاظ روحي و ذهني بر روي تكواندوكاران تاثيرگذار است. قدر مجموعه تكواندو را بايد دانست. تكواندو يكي از سه رشته اميد كسب مدال در المپيك است و ما نگاه ويژه‌تري به اين رشته خواهيم داشت. سعي داريم از اين رشته به خوبي حمايت كنيم و بسته‌هاي حمايتي براي بازيكنان و مربيان مدنظر قرار داده‌ايم. رمز موفقيت ما در ريودوژانيرو توجه به عوامل مدنظر مربيان و ورزشكاران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون