• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4168 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ شهريور

انتشار بخشنامه جديد بانك مركزي

شرايط سپرده‌گذاري ارزي اعلام شد

بانك مركزي در بخشنامه‌اي مقررات و شرايط سپرده‌گيري ارزي را به شبكه بانكي ابلاغ كرد كه طبق اين بخشنامه بانك‌ها نسبت به سپرده‌گيري ارزي به صورت اسكناس به ارزهاي يورو با سود سه درصد، درهم امارات دو درصد و دلار با نرخ چهار درصد با تضمين بانك مركزي مجاز خواهند بود.

بنابر اعلام بانك مركزي، در راستاي اجراي بند (۴) تصويب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳‌/ت۵۵۶۳۳ هـ مورخ ۱۶‌/۵‌/۱۳۹۷ هيات وزيران، شرايط زير در تكميل ترتيبات سپرده‌گذاري ارزي موضوع قسمت «ج» بخش سوم مجموعه مقررات ارزي «خدمات ارزي و ساير مبادلات ارزي بين‌المللي»، براي اجرا ابلاغ مي‌شود: ۱‌- بانك مجاز است نسبت به سپرده‌گيري ارزي به صورت اسكناس به ارزهاي يورو، درهم امارات و دلار از اشخاص حقيقي و حقوقي بخش غيردولتي با تضمين بانك مركزي در قالب فرم پيوست (پيوست ۱) اقدام و با انجام هماهنگي لازم با اداره بين‌الملل اين بانك، نزد بانك مركزي سپرده‌گذاري كند.

۲‌- بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزي سپرده‌گذاري شده توسط بانك مركزي تضمين مي‌گردد.

۳‌- دوره سپرده‌گذاري ارزي يك ساله بوده و در صورت ارايه درخواست تمديد (قبل از سررسيد) و موافقت اين بانك، دوره مذكور براي دوره‌ يك‌ساله ديگر قابل تمديد خواهد بود.

۴‌- نرخ سود سپرده‌گذاري سالانه براي اسعار يورو، درهم امارات و دلار به ترتيب ۳، ۲ و ۴ درصد است.

۵‌- كارمزد عامليت آن بانك ۰.۳ درصد نسبت به حجم سپرده دريافتي در پايان دوره سپرده‌گذاري ارزي يك‌ساله پرداخت مي‌شود.

۶‌- در صورت درخواست متقاضي مبني بر ابطال و يا دريافت سود، به منظور تسريع و تسهيل در ارايه خدمات به سپرده‌گذاران، آن بانك نسبت به پرداخت اسكناس از محل منابع خود اقدام و مراتب را مطابق جدول پيوست (پيوست ۲) به اداره بين‌الملل اين بانك جهت دريافت اصل و سود سپرده پرداختي منعكس كند.

۷‌- بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاري به صورت اسكناس نزد اين بانك، به همان نوع ارز توديعي و به صورت اسكناس خواهد بود.

تبصره: پرداخت سود به سپرده‌گذار به صورت ماهانه خواهد بود.

۸‌- درصورت درخواست ابطال سپرده ارزي توديعي قبل از سررسيد، نرخ سود ساليانه مورد عمل براي سپرده يورويي، درهمي و دلاري به ترتيب ۱، ۰.۵ و ۱.۵ درصد خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون