• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4169 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

اندويي‌ها در كاراته حق‌خوري كردند

وحيد جعفري- جاكارتا

 

 

پيش از اين كسي نام «ساوانگسري» را نشنيده بود و شايد بعد از اين هم كسي نام او را نشنود؛ اما بي‌ترديد از او كه معلوم نشد به يكباره از كجا آمد و به فينال مسابقات كاراته بازي‌هاي آسيايي جاكارتا رسيد، در تاريخ كاراته اندونزي به عنوان ستاره‌اي كه موفق شد مدال طلا را از چنگ امير مهدي‌زاده قهرمان ايراني جهان و بازي‌هاي آسيايي درآورد ياد خواهد شد؛ يك قهرمان ملي، ولي براي ما ايراني‌ها به هيچ‌وجه او يك قهرمان نيست كه هيچ، بلكه يك متقلب است كه به كمك داوران به مدال طلا رسيد. شكي نيست كه او اگر در كشور خودش مبارزه نمي‌كرد حتي لياقت رسيدن به فينال را هم نداشت چه برسد به اينكه قهرمان شود؛ اما چه كنيم كه از امتياز ميزباني بهره بسيار مي‌برد تا هرچه امير مهدي‌زاده ضربه مي‌زد امتيازش به حساب حريف نوشته شود و در حضور خيل عظيم اندونزيايي‌ها به عنوان قهرمان معرفي شود.با اين اوصاف تعداد مدال‌هاي تيم كاراته ايران تا اين لحظه به يك طلا، ۳ نقره و يك برنز رسيد.دقايقي قبل از مهدي‌زاده، طراوت خاكسار به مدال نقره رسيد و ساعاتي پس از او رزيتا عليپور به همين نشان دست يافت.

قبل‌تر سجاد گنج‌زاده به طلاي اين مسابقات رسيده بود و حميده عباسعلي صاحب گردن‌آويز برنز شده بود.

مهدي‌زاده پس از اتفاقاتي كه در فينال رخ داد با اشاره به اينكه يك مدال طلا را از ورزش ايران گرفتند، گفت: «دوست دارم جواد سليمي به‌عنوان عضو شوراي داوران جهان و رييس تاتامي بازي‌هاي آسيايي در اين مورد صحبت كند. يك طلاي ايران را گرفتند، سليمي در اين خصوص صحبت كند.»

باري، به‌نظر‌مي‌رسد هرچه به پايان بازي‌ها نزديك مي‌شويم اندونزيايي‌ها براي اينكه عنوان چهارمي را از ايران بگيرند، هر كاري مي‌كنند. آنها پنچاك‌سيلات رشته بومي خود را وارد بازي‌ها كرده و در آن با ۱۰ فيناليست در انتظار ثبت ۱۰ طلا به نام خود هستند تا دست‌نيافتني شوند. شايد باورتان نشود آنها حتي رشته پاستور را هم به بازي‌ها آورده‌اند و پنج طلا برايش گذاشته‌اند.

ديروز جوجيتسو به ناكامي‌هاي خود ادامه داد تا بدون اينكه حتي يكي از نمايندگان ايران به جمع هشت نفر پاياني برسد جاكارتا را ترك كنند. به قول دوستان همراه در جوجيتسو و پنچاك‌سيلات يك عده كتك‌خور را از ايران به بازي‌هاي آسيايي آورده‌ايم، البته كه تهمينه كربلايي در پنچاك‌سيلات كاري كرد كارستان با كسب برنزي كه صاحب نداشت چرا كه ميزبان فقط و فقط به‌دنبال طلا‌هاي اين رشته بود.

ديروز مسابقات وزنه داشت برگزار مي‌شد كه خبر رسيد دو ايراني در ميانه مسابقات تيروكمان ازدواج كرده‌اند.

مجيد قيدي و پريسا براتچي دو كماندار ايران ازدواج خود را رسما اعلام كردند تا كمي ذهن‌ها از ناكامي‌هاي اين رشته و البته سهل‌انگاري مسوولانش دور شود. شعباني بهار، رييس فدراسيون هم در تبريك به اين زوج گفت صد سال به اين سال‌ها!

روز گذشته وزنه‌برداري يك اوتي ديگر داد تا تعداد افرادي كه در اين رشته موفق نشدند وزنه‌هاي انتخابي خود را بالاي سر ببرند به چهار تن برسد. محمدرضا براري در دسته ۱۰۵ كيلوگرم چهارمين اوتي ايران در مسابقات وزنه‌برداري بازي‌هاي آسيايي بود. پيش از او مجيد عسگري در دسته ۶۹، علي مكوندي در دسته ۸۵ و كيانوش رستمي در دسته ۹۴ ديگر وزنه‌برداران ايران بودند كه اوت كردند. البته علي هاشمي موفق شد برنز دسته ۱۰۵ كيلوگرم را از آن خود كند. امروز در ادامه مسابقات وزنه‌برداري سعيد علي‌حسيني و بهداد سليمي در فوق سنگين روي تخته خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون