• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

تهديدي براي همسايگان

ونزوئلايي‌ها پيش‌تر مي‌توانستند بدون ارايه پاسپورت به پرو سفر كنند و چندان قيدو‌بندي در مرز‌بندي براي عبورو مرور شهروندان وجود نداشتند. اما آنگونه كه مقام‌هاي پرويي اعلام كردند، با توجه به افزايش چهار برابري مهاجران از سمت ونزوئلا طي هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته ارايه پاسپورت از سوي مهاجران الزامي شده و آن را به اجرا گذاشته است. بسياري از سمت ونزوئلا قصد دارند كه تنها با كارت هويت ملي از مرز خارج شوند ولي اكنون همه آنها ملزم به ارايه پاسپورت شدند.

ابل چيروخو از مقام‌هاي شهر مرزي تامبوس مي‌گويد: صدها نفر با پرونده‌هايي براي پناهندگي وارد پرو شده‌اند كه مهم‌ترين دليل آن هم اين است كه افراد مي‌توانند بدون گذرنامه وارد كشور شوند. ما بايد با اين جمعيت به شكلي مناسب و قشري آسيب‌پذير رفتار كنيم. وي افزود ديگر مهاجران از جمله كودكان، زنان باردار، بيماران و سالخوردگان به دليل اهداف بشردوستانه اجازه ورود به كشور را بدون محدوديت پيدا كردند.

اكوادور و پرو به‌شدت نگران هجوم مهاجران شده‌اند و محدوديت‌هاي مرزي را تشديد كردند. سازمان ملل متحد براي جلوگيري از بحراني ديگر از پرو و اكوادور خواسته است تا محدوديت‌ها را كاهش دهد تا مردم از اين فشار خارج شوند.

به گزارش رويترز اكنون مسائلي همچون قاچاق انسان در مرزها رخ مي‌دهد. حتي در مواردي كودكان و نوجواناني ديده شده‌اند كه به تنهايي مسافرت مي‌كنند يا همراه بزرگسال و حتي يكي از اعضاي درجه يك خانواده با آنها نيست و اين شرايط را بسيار نگران‌كننده مي‌كند. يك مقام پرويي به خبرگزاري رويترز اعلام كرده است كه پرونده هفت كودك بدون والدين در حال بررسي است كه به پناهگاه‌هاي دولتي منتقل شدند و نگهداري مي‌شوند تا مقامات بتوانند براي وضعيت آنها راه‌حلي پيدا كنند.

تعداد رو به رشد جمعيت در حال فرار و ادامه بحران اقتصادي و آشفتگي‌هاي سياسي در ونزوئلا و مردمي كه به حداقل‌هاي زندگي نيازمند هستند تبديل به يك تهديد بالقوه براي كشورهاي همسايه ونزوئلا شده است. مقام‌هاي كلمبيا، اكوادور و پرو در هفته آينده در بگوتا ملاقات خواهند كرد تا راهي در اين زمينه پيدا كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون