در راستاي حقوق شهروندي در نظام اداري
استقرار ميز خدمت حضوري و الكترونيكي در سازمان منطقه آزاد انزلي
ميز خدمت حضوري و الكترونيكي اين سازمان به منظور راهنمايي و اطلاعرساني به ارباب رجوع سازمان با تكيه بر خدمات دولت الكترونيك در درب ورودي ساختمان اداري سازمان مستقر شد.
فردين اسلاميراد مشاور مديرعامل و مدير منابع انساني سازمان منطقه آزاد انزلي در خصوص مباني قانوني ميز خدمت ايجاد شده در اين منطقه چنين گفت كه با عنايت به ضرورت اجراي ماده ۱۷ تصويب نامه شوراي عالي اداري كشور در خصوص لزوم ارايه خدمت به مردم صرفاً از طريق ميز خدمت حضوري و الكترونيكي؛ «ميز خدمت سازمان منطقه آزاد انزلي» در جهت تحقق سياست و راهبردهاي صيانت از حقوق شهروندي و تاكيد رياست محترم هياتمديره و مديرعامل سازمان مبني بر اهتمام در اجراي اين بخشنامه به عنوان يكي از دغدغهها و ضرورتهاي خدماترساني بهينه به ارباب رجوع اين سازمان، ميز خدمت در اين سازمان شروع به كار كرده است. قائممقام معاون توسعه مديريت سازمان تكريم ارباب رجوع، تسهيل در ارايه خدمات و ثبت درخواستها به صورت كاملا الكترونيكي را مهمترين دلايل ايجاد ميز خدمت حضوري و الكترونيكي در اين سازمان اعلام كرد و افزود: اين ميز خدمت در دو بخش فيزيكي و الكترونيك به مراجعهكنندگان محترم خدمات ارايه ميكند كه بخش اعظم خدماتي كه ارباب رجوع قادر به بهرهمندي از آن است به صورت كاملا الكترونيك به وي ارايه ميشود و در چارچوب اين خدمترساني افراد از طريق پروفايل كاربردي تمامي فرمهاي اداري را از طريق سامانه موجود دريافت و پس از پر كردن و ثبت درخواست، با دريافت كد رهگيري به دو شكل پيامكي و آنلاين، امكان پيگيري مكاتبات خود را از طريق اينترنت در هر زمان و مكاني به صورت غيرحضوري از طريق آدرس http://sd.anzalifz.org دارا خواهند بود. اسلاميراد كيوسكهاي اطلاعرساني هوشمند، پيگيري مكاتبات، صداي شهروند و پيگيري درخواستهاي پروندههاي شهرسازي را از بخشهاي اين سامانه اينترنتي بيان داشت و اضافه كرد: در بخش فيزيكي نيز به منظور تسهيل و تسريع در مسير خدمترساني به ارباب رجوع بخشهاي مختلف سازمان، از هر معاونت و مديريت مستقل يك كارشناس آگاه به قوانين و دستورالعملها جهت ارايه خدمت به مراجعهكنندگان و سرمايهگذاران در اين ميز خدمت مشغول به خدمترساني ميباشند و در عين حال مديران سازمان نيز به صورت چرخشي ساعاتي از روز را در اين بخش حضور خواهند داشت.مدير منابع انساني سازمان افزود: افزايش سطح رضايت ارباب رجوع و سرمايهگذاران در راستاي بهبود ميزان اعتماد آنها به سازمان، جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، ارتقاي سطح فرآيندهاي اداري با اضافه كردن خدمتي جديد به خدمات دولت الكترونيك ارايه شده از سوي اين سازمان، تكريم ارباب رجوع از طريق كاهش زمان مصرفي در مسير انجام امور اداري در بخشهاي مختلف سازمان، آشنا كردن مراجعهكنندگان با دستورالعملها و شيوهنامههاي اداري سازمان به منظور آگاهي از حقوق و وظايف هر ارباب رجوع در برابر سازمان و ايجاد نظام اداري پاسخگو و كارآمد از مهمترين دستاوردهاي استقرار ميز خدمت در سازمان منطقه آزاد انزلي است.وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با وجود زيرساختهاي عمراني، صنعتي، گردشگري ايجاد شده بتوانيم با ارايه خدمات الكترونيكي و كاهش فرآيندي زائد در تحقق اهداف و سياستهاي سازمان و تسهيلگري در امور گام موثري برداريم.