• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4218 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

تكذيب ادعاي واگذاري ۲۵۰۰ گرين‌كارت به مقامات ايراني

عليرضا رحيمي، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت كه اطلاعات سپاه طي نامه رسمي به مجلس، ادعاي واگذاري ۲۵۰۰ گرين كارت به مقامات ايراني درجريان مذاكرات برجام را تكذيب كرد. ادعاي واگذاري ۲۵۰۰ گرين‌كارت به مقامات ايراني درجريان مذاكرات برجام را اولين‌بار حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور، رييس كميته هسته‌اي كميسيون امنيت ملي مجلس مطرح كرد و گفت: «وقتي آقاي اوباما در جريان بحث برجام تصميم گرفت به آقايان حال بدهد، به ٢٥٠٠ نفر از ايرانيان تابعيت اعطا كرد و برخي آقايان و مسوولان با يكديگر مسابقه گذاشتند كه فرزندان‌شان جزو اين ٢٥٠٠ نفر باشند.» ادعايي كه نه تنها در ايران كه در سراسر دنيا واكنش‌هاي زيادي به همراه داشت. تا جايي كه دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا با انتشار پيامي در صفحه توييتر خود نوشت: «به تازگي مشخص شده است كه دولت اوباما در جريان مذاكرات وحشتناك بر سر توافق هسته‌اي با ايران به ۲۵۰۰ ايراني شامل مقامات دولتي حق شهروندي اعطا كرده است، چقدر اين مساله بد و بزرگ است.» البته كه همان ابتداي امر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان با تكذيب اين خبر گفت: «بنده كه مذاكرات را انجام دادم اين خبر را تكذيب مي‌كنم. از پايه دروغ است. هيچگاه اينگونه مباحث (حتي درخواست مشروعي مثل لغو محدوديت تحرك ديپلمات‌هاي ايراني در سازمان ملل متحد) در مذاكرات يا حواشي آن يا به هر نحو ديگري مطرح نشده است.» اما به هرحال تير از كمان در رفته بود. در ادامه واكنش‌ها به اين ادعاي ذوالنور، عليرضا رحيمي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد كه سازمان اطلاعات سپاه هم در نامه‌اي رسمي به مجلس اين ادعاي ذوالنور را رد كرده است.

به گزارش ايسنا، عليرضا رحيمي در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «پس از تكذيب توسط دكتر ظريف، سازمان اطلاعات سپاه نيز طي نامه رسمي به مجلس، ادعاي واگذاري ۲۵۰۰ گرين‌كارت به مقامات ايراني در جريان مذاكرات برجام را (كه توسط يك نماينده مجلس مطرح شده بود) تكذيب كرد. با مهر محرمانه بر نامه رسمي، به جاي معرفي مرتكب به دادگاه عملا از او حفاظت كرده‌اند.» عليرضا رحيمي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين در توضيحاتي درباره توييت خود نوشت: «اخيرا سازمان اطلاعات سپاه در نامه‌اي به كميسيون امنيت ملي به صورت رسمي دو ادعا را تكذيب كرد. اولين ادعا مربوط به دو تابعيتي بودن برخي اشخاص است كه در تحقيق و تفحص مجلس به آن اشاره شده بود. در اين نامه دو‌تابعيتي بودن برخي افراد با ذكر اسامي آنها تكذيب شد كه از جمله آنها ادعاي دو تابعيتي بودن حسن روحاني است.» اين عضو فراكسيون اميد ادامه داد: «همچنين اطلاعات سپاه واگذاري ۲۵۰۰ گرين‌كارت به مقامات ايراني در جريان مذاكرات برجام را تكذيب كرد. اين ادعا در ماه‌هاي گذشته توسط يكي از نمايندگان مطرح شده بود كه سازمان اطلاعات سپاه در نامه رسمي آن را تكذيب كرد. البته يك ماه قبل هم وزير امور خارجه در جريان طرح سوال اين موضوع را در كميسيون امنيت ملي عنوان كرد كه چنين ادعايي صحت ندارد و تاكيد داشت كه اين موضوع از اساس و پايه دروغ است.» رحيمي در ادامه گفت: «در حالي اين ادعا تكذيب مي‌شود كه بيش از شش ماه است كه چنين موضوعي در مورد دو‌تابعيتي بودن برخي مقامات كشور از جمله رييس‌جمهور در رسانه‌ها، تريبون مجلس و محافل مذهبي مطرح شده است. موضوعي كه باعث تخريب دولت و تاثير بر سرمايه‌گذاري خارجي شده است. از آن سو قوه قضاييه و اطلاعات سپاه در اين مدت سكوت كرده بودند و تنها وزارت اطلاعات از همان ابتدا اين ادعا را تكذيب كرد.»

اين عضو هيات رييسه مجلس تاكيد كرد: «تشويش اذهان عمومي و حاشيه‌سازي در سطح ملي عليه مسوولان كشور با طرح ادعاهاي بي‌اساس و آشفته‌سازي فضاي جامعه، خيانت به پيشرفت كشور و تخريب اميد و اعتماد مردم و مسوولان است. اين ادعاها جنبه كيفري دارد لذا بايد دادستان كل كشور و دادستان تهران به آن ورود كرده و موضوع را مورد رسيدگي قرار دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون