• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4223 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

روحاني بازهم تهديد شد

«سر فرصت اينها را محاكمه مي‌كنيم. دست‌مان هم نرسد كه محاكمه كنيم، قبلا هم گفتيم إِن ربك لبِالْمِرْصادِ، آيه جديدي هم داريم إِن ربك لب الاستخر .... خداي ما همان خدايي است كه لب استخر خفت‌گيري مي‌كند و به خاطر دعايي كه تقريبا در طول مسير آقاي روحاني همه دعايت كردند، از لب مرز تا اينجا همه دعاگويت هستند و اين دعاهايي كه كردند من بعيد مي‌دانم مولايي باشد كه تو تا عيد دوام بياوري. اين دعاهايي كه مردم كردند كارت با كرام الكاتبين است.» اين بخشي از صحبت‌هاي سعيد قاسمي در راهپيمايي اربعين است كه حسن روحاني را با تمسخر تهديد مي‌كند كه عاقبتش شبيه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مي‌شود و البته پيشگويي مي‌كند كه تا عيد بيشتر دوام نمي‌آورد و همزمان حاضران در اين گعده با اين پيش‌بيني مرگ رييس‌جمهوري خنده سر مي‌دهند. حرف‌هايي كه روز گذشته در قالب ويديويي از سعيد قاسمي در فضاي مجازي دست به دست شد مشابه همان شعارهايي بود كه در تجمع طلاب قم براي سخنراني حسن رحيم‌پورازغدي حاشيه‌ساز شد و بر اين شائبه دامن زد كه درگذشت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام پيچيده‌تر از حرف‌هايي است كه در رسانه‌ها مطرح شد.

حمايت‌هايي كه از شعار تجمع طلاب صورت گرفت شايد باعث شده كه سعيد قاسمي در كربلا بي‌هيچ ابايي صحبت از مرگ رييس‌جمهوري بكند و باز پاي «استخر فرح» را به ميدان سياست باز كند. با اين حال اولين‌بار نيست كه سعيد قاسمي بي‌پرده و بدون ترس زبان به تهديد مي‌گشايد.

برخي معتقدند قاسمي، نوع عاميانه‌تر حسن عباسي است و برخلاف او كه عادت دارد حرف‌هايش را در لفا‌فه‌ تئوريك بپيچد تا خود را سروش اصولگرايان جا بزند، قاسمي ترجيح مي‌دهد كه كلامش به كلام توده نزديك‌تر باشد گرچه با الفاظ توهين‌آميزي آميخته است.

قاسمي از فرماندهان دوران جنگ مسوول اطلاعات عمليات لشكر ٢٧ محمد رسول‌الله(ص) بود. كسي كه در روايت فتح رو به روي دوربين شهيد مرتضي آويني هم ديده شده است. همان دانشگاهي درس خوانده كه احمدي‌نژاد از آن فارغ‌التحصيل شد. بعدها هم از همراهان و حاميان اين يار قديمي در علم و صنعت بود. عناد او با خانواده هاشمي در اغلب اظهاراتش به چشم مي‌خورد. هنوز يك ماه از درگذشت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام نگذشته بود كه صحبت‌هاي جنجالي او در مورد مرگ آيت‌الله هاشمي خبرساز شد تا جايي كه وكيل خانوادگي آنها از احتمال پيگيري قضايي اين سخنان خبر داد. همچنين زماني كه حكم قضايي براي زنداني شدن فايزه هاشمي منتشر شد هم قول داد كه اگر دختر كوچك آيت‌الله براي گذراندن حكم به زندان برود ريشش را مي‌تراشد اما با وجود اينكه فايزه هاشمي محكوميت خود را گذراند اما خبري از تراشيدن ريش نشد.

مرداد امسال هم ويديويي از او در كرمانشاه منتشر شد كه در آن با لحني توهين‌آميز از مديريت دولت گلايه كرد و گفت از دولت خواسته از ميان 140 روستاي تخريب‌ شده تنها يك روستا را به گروه جهادي احمد متوسليان بسپارند و سال بعد درختكاري شده تحويل بگيرند اما دولت تن به اين خواسته نداده است.

با اين حال به نظر مي‌رسد كه صحبت‌هاي سعيد قاسمي براي همفكران اصولگرايش هم جذابيتي ندارد و تنها بخش‌هايي از آن در فضاي مجازي دست به دست شده و كاربران كپشن طنزآميزي بر آن مي‌نويسند، چرا كه هر زمان كه او زبان به تهديد باز كرده كمتر اصولگرايي به صحبت‌هاي او پرداخته‌ يا راضي شده به آن بپردازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون