• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

روحاني خطاب به مديران ارشد دولتي:

گاهي سكوت‌ما به نجات كشور كمك مي‌كند

گروه سياسي/ حسن روحاني در روز پاياني هفته گذشته حرف‌هاي مهمي داشت. حرف‌هايي كه ابراز آنها درست يك روز پس از آنكه نمايندگان مجلس به چهارمين گزينه او براي وزارت علوم راي اعتماد نداده بودند كمي غافلگيركننده به نظر مي‌رسيد. حسن روحاني اما در يك سال و نيم اخير نشان داده است كه قابل پيش‌بيني نيست. درست در روزهايي كه همگي تحليل احتمال تيره و تار شدن روابط دو قوه را مي‌دادند حسن روحاني از ضرورت تعامل ميان قوا گفت و از خطري به نام «اختلاف» كه همگان را از پاي درمي‌آورد و بايد گوش به زنگ آن ماند. رييس‌جمهوري با بيان اينكه دولت براي پيشبرد امور كشور تمام تلاش خود را به كار گرفته و خواهد گرفت، گفت: اين دولت شهامت لازم براي تصميم‌گيري، پذيرش مسووليت و انتخاب مسيرهاي مختلف براي رسيدن به اهدافش را دارد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در همايش هم‌انديشي مديران ارشد دولت تدبير و اميد در سالن اجلاس سران اظهار داشت: براي دستيابي به توافق جامع هسته‌يي ممكن است طرف مقابل ما برخلاف ادعاهايش در مقام عمل اراده و تصميم جدي نداشته باشد، اما بايد زياده خواهي را كنار بگذارد و بداند كه تعامل و رسيدن به نقطه توافق به نفع مردم، منطقه و جهان است.
رييس‌جمهوري گفت: سربازان خط مقدم مذاكرات، همه آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند و داراي لياقت و شهامت هستند. رهبر معظم انقلاب، همواره از آنها پشتيباني كرده و ملت ما نيز همواره پشتيبان آنها بوده‌اند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با تشريح روند مذاكرات گفت: هدف دولت رسيدن به توافقي است كه حقوق و منافع ملت و همچنين استقلال و عزت كشور را تضمين كند و در نهايت همه در پيشگاه خداوند، تاريخ و مردم سربلند باشيم.
روحاني در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه بايد در چارچوب قانون اساسي و مردم‌سالاري حركت كنيم، گفت: وقتي مي‌گوييم به قانون اساسي پايبند هستيم، ما نمي‌توانيم كاري به مجلس و قوه قضاييه نداشته باشيم يا خداي ناكرده آنها بگويند كه با دولت كاري ندارند.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه دولت در يك‌سال و چند ماه گذشته تلاش كرده  با قواي ديگر تعامل سازنده داشته باشد، گفت: هدف مهم ما، اداره كشور، نگهداري از نظام و انقلاب و خدمت به مردم است.
روحاني در عين حال افزود: نمي‌گويم ساكت باشيم و واقعيت‌ها را به مردم نگوييم ولي گاهي مواقع اگر مهر سكوت بر لب بزنيم، موجب جلوگيري از انحراف در مسير و نيز نجات كشور مي‌شود.
رييس‌جمهوري تصريح كرد: بايد با هم كار كرده و در كنار يكديگر تلاش كنيم تا قدرت‌هاي‌مان هم‌افزا‌شود. نبايد از اينكه رييس‌جمهوري گزينه‌يي را براي وزارت به مجلس معرفي كرده و مجلس به او راي نداده ناراحت و عصباني شويم.
روحاني گفت: اين نكته را بدانيم ما در چارچوب قانون اساسي حركت مي‌كنيم ، رييس‌جمهور وظيفه دارد وزير را معرفي كند و در عين حال از مجلس براي او درخواست راي اعتمادكند، به هر حال اصل تعامل بر قواست اگر اشكالي ما داريم يا آنها دارند بايد مشكلات را حل كنيم و در كنار هم باشيم، زيرا اگر اختلاف پيدا كنيم اين اختلاف ما را از پاي در‌مي‌آورد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب و سخن امام خميني (ره) مبني بر ضرورت حفظ وحدت كلمه تاكيد كرد هيچ عاملي مهم‌تر از وحدت، برادري، صميميت، هم‌نوايي و هم‌سخني نيست. خطري كه ما را از پا در‌مي‌آورد اختلاف است، وجود جناح‌ها، افراد، احزاب و رقابت‌ها، اشكالي ندارد، اما همه بايد رقابت‌ سالم را بپذيريم و در چارچوب قانون اساسي حركت كنيم تا موفق و پيروز شويم. روحاني گفت: دولت موفقيت‌هاي بسياري داشته است اما نبايد دچار غرور و عجب و ريا شويم. در بخش اقتصادي قدم‌هاي بلندي برداشته‌ايم و اين اتفاق جز با كمك كارمندان و مديران ارشد دستگاه‌هاي اجرايي ميسر نشده است.
رييس‌جمهوري با بيان اينكه در حوزه اقتصاد حركت ما توأم با آرامش و اطمينان بوده است، گفت: شرايط منطقه‌يي، فضاي دانشگاهي و مراكز تحقيقاتي، علمي و فرهنگي ما با يك‌سال گذشته متفاوت است، حتي كساني كه در همه‌چيز ترديد مي‌كنند در پيشرفت‌هاي كشور در حوزه سلامت دچار ترديد نيستند يا در سياست خارجي كسي نمي‌تواند در گام‌هاي بلند برداشته شده، ترديد كند، حتي بدترين دشمنان ما امروز با نگاه احترام‌آميز به نظام، مسوولان و مردم ايران نگاه مي‌كنند.
روحاني امنيت، آرامش و اميد در بخش‌هاي مختلف كشور را يادآور شد و گفت: كشور در مسير خوبي قرار گرفته است و حركت خوبي انجام شده كه اميدواريم منجر به حل مشكلات اساسي نظير معضل بزرگ بيكاري شود.
رييس‌جمهوري تاكيد كرد: همه بايد با قدرت، اميد و اطمينان تلاش كنيم و از توان يكديگر بهره بگيريم؛ در اين صورت شك و ترديدي نيست كه نصرت خداوند و توجهات حضرت ولي‌عصر (عج) در كنار ما خواهد بود و ما را به نقطه پيروزي خواهد رساند.
روحاني ادامه داد: نبايد به موفقيت‌هاي به دست‌آمده در يك سال و نيم گذشته راضي باشيم، بايد سال دوم خدمت ما بهتر از سال اول و سال سوم دولت بهتر از دو سال پيش باشد، زيرا مردم اين‌بار مسووليت را بر دوش ما گذاشته‌اند.
رييس‌جمهوري اظهار اميدواري كرد چنين نشست‌هايي باعث يافتن راهكارها براي حل مشكلات شود كه اجر بسيار بالايي نزد پروردگار دارد.
روحاني در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه هر چقدر همفكري و هماهنگي، قرابت فكري و نظري ميان مديران ارشد، بيشتر باشد، ما راحت‌تر و سريع‌تر به اهداف‌مان دست مي‌يابيم، گفت: قضاوت‌كننده اصلي نسبت به اينكه دولت چه مقدار در برنامه‌هايش موفق بوده، افكار عمومي است و اگر افكار عمومي به عنوان معيار اصلي مطرح است، لازم است كه فعاليت‌هاي دولت براي مردم به خوبي منعكس شود. روحاني ادامه داد: امام خميني (ره) همواره بر مساله تبليغات و بيان خدمات تاكيد مي‌كردند. البته نواقص و اشكالات وجود دارد، اما اگر بنا باشد، نواقص و اشكالات بيش از حد واقعي برجسته شود و تلاش‌ها و خدمات منعكس نشود، آنگاه قضاوت مردم از دولت نمي‌تواند بر پايه اطلاعات دقيق باشد. رييس‌جمهوري تاكيد كرد: اداره كشور بدون توجه به افكار عمومي ممكن نيست و مشكلات اقتصادي بدون حمايت، حضور و كمك مردم حل و فصل نخواهد شد. روحاني ادامه داد: بايد جوانان و فرزندان ما اميدوار باشند تا مشتاقانه درس بخوانند و فعاليت كنند، اگر به جامعه مرتب تزريق كنيم كه شغلي در كار نيست و وضع كشور بدتر خواهد شد، جوانان كشور از ادامه كار و فعاليت نااميد خواهند شد. رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: تمام دستگاه‌هاي اجرايي و دولت بايد از همه ظرفيتش در بيان خدمات استفاده كنند روابط عمومي‌ها در فضاي رسانه كه فضاي سرعت و ثانيه است، بايد به دقت همه امور را رصد كنند، حضور داشته باشند، حرف بزنند و تبليغ بكنند، تا تلاش‌هاي دولت به اندازه‌يي كه انجام مي‌گيرد در جامعه منعكس شود. روحاني ادامه داد: افكار عمومي هم در دنيا و هم در داخل بسيار مهمند و وظيفه همه ما اين است كه اقدامات و خدماتي را كه انجام مي‌دهيم بيان كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها