• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

زير ذره بين اقتصاد

آغاز پرداخت وام ۳۰ ميليوني مسكن مهر در برخي استان‌ها|قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر از آغاز پرداخت تسهيلات ۳۰ ميليون توماني در برخي استان‌هاي كشور و اجباري نبودن دريافت اين تسهيلات خبر داد. احمد اصغري مهرآبادي درباره آخرين تصميمات بانك مسكن براي پرداخت تسهيلات پنج ميليون توماني مسكن مهر گفت: بانك مسكن پرداخت تسهيلات مسكن مهر را كه به تازگي پنج ميليون تومان افزايش داشته است در برخي استان‌ها آغاز كرده و در ساير استان‌ها هم در حال انعقاد قرارداد است. وي افزود: در حال حاضر پرداخت‌ اين وام 30 ميليون توماني در استان‌هاي اردبيل، جنوب غرب تهران، خراسان رضوي، فارس، قم، كردستان و گيلان به سازندگان آغاز شده است. قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر گفت: متناسب با پيشرفت كار مبلغ تسهيلات به سازنده پرداخت مي‌شود و وزارت راه و شهرسازي هم روي اين موضوع نظارت دارد.

توليد نفت ايران افزايش يافت|سازمان اوپك در تازه‌ترين گزارش خود از افزايش ۷۶۰۰ بشكه‌اي در توليد روزانه نفت ايران خبر داد. به گزارش مهر، سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) درتازه‌ترين گزارش ماهانه خود اعلام كرد توليد ۱۲ عضو اوپك در ماه فوريه ۲۰۱۵ ميلادي با كاهش ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ بشكه‌اي در روز روبه‌رو شد و به بيش از ۳۰ ميليون بشكه در روز رسيد. در همين حال، ۹ عضو اوپك با كاهش توليد و ۳ كشور نيز با افزايش توليد مواجه شده‌اند. ايران در بين كشورهايي قرار دارد كه در اين ماه با افزايش توليد نفت خود مواجه شده است. بر اساس اين گزارش، توليد نفت ايران در فوريه ۲۰۱۵ ميلادي با ۷ هزار و ۶۰۰ بشكه در روز افزايش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۲ ميليون و ۷۷۸ هزار بشكه در روز رسيد.

اجلاس مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و گرجستان|دومين جلسه هماهنگي اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و گرجستان در وزارت كار برگزار شد. اين جلسه با حضور محمد تقي حسيني، معاون امور بين‌الملل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف با هدف بررسي اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاري اين همايش برگزار شد. همچنين، در اين جلسه پيشنهادات هر يك از نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت. نخستين نشست هماهنگي جهت برگزاري پنجمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري اقتصادي في مابين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري گرجستان در تهران با حضور سفير گرجستان در تهران و قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در امور بين‌الملل برگزار شد.

فرم همسان قرارداد قرض‌الحسنه به بانك‌ها ابلاغ شد|بانك‌مركزي جمهوري اسلامي ايران در بخشنامه‌اي موضوع «يكنواخت‌سازي فرم قرارداد قرض‌الحسنه» را به شبكه بانكي كشور ابلاغ كرد. اين بخشنامه براي اجرايي شدن قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار ابلاغ شده و از تاريخ اول ارديبهشت 1394 لازم‌الاجرا بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون