• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

منفجر كردن خانه براي صحنه‌سازي

سرقت خونين پسر خدمتكار از خانه مرد مسن

اعتماد| دو جوان كه نقشه سرقت از خانه مردي مسن را كشيده بودند با ناكام ماندن در عملي كردن نقشه خود، صاحبخانه را به قتل رسانده و خانه او را منفجر كردند.
نيمه شب چهاردهم خرداد ماه سال گذشته تيم‌هاي آتش نشاني به خيابان قيطريه تهران اعزام شدند تا زبانه‌هاي آتشي را كه از واحدي مسكوني شعله ور شده بود خاموش كنند. در حالي كه انفجار مهيب خانه، احتمال عمدي بودن آتش سوزي را تقويت كرده بود تيمي از ماموران كلانتري 101 تجريش نيز براي بررسي علت حادثه به محل اعزام شدند.
در جريان عمليات اطفاي حريق، اهالي محل به ماموران گفتند كه صاحبخانه پيرمردي 70 ساله است كه در شعله‌هاي آتش محاصره شده است. با اين حال تلاش‌هاي ماموران آتش نشاني براي نجات او ناكام ماند و تنها جسد او بود كه پس از فروكش كردن شعله‌هاي آتش تحويل ماموران پليس داده شد.
همزمان تحقيقات اوليه ماموران نشان مي‌داد كه متوفي پس از مرگ همسرش به تنهايي زندگي مي‌كرد و فرزندانش براي انجام كارهاي خانه پرستاري استخدام كرده بودند. يكي از فرزندان متوفي نيز پس از حضور در محل حادثه به ماموران گفت كه پدرش با هيچ فردي اختلاف شخصي يا مالي نداشت. با اين حال وقوع حادثه و بررسي بقاياي خانه نشان مي‌داد كه انفجار عمدي است و احتمال خرابكاري مي‌رود. به اين ترتيب جسد صاحبخانه به پزشكي قانوني منتقل و فرزند او نيز براي تكميل پرونده به پليس آگاهي اعزام شد.
 در حالي كه به نظر مي‌رسيد سير پرونده به پايان خود نزديك شده باشد اما گزارش پزشكي قانوني كافي بود تا پرده از جنايتي هولناك برداشته شود. در گزارش پزشكي قانوني علت مرگ «انسداد شريان تنفسي» اعلام شده بود. موضوعي كه باعث شد تا مهر تاييد بر قتل صاحبخانه زده شود و پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» در اختيار اداره دهم ويژه قتل تهران قرار گيرد.
با اعزام تيمي از كارآگاهان به محل حادثه مشخص شد كه در زمان پلمپ خانه، يك گاو صندوق، حاوي اسناد و مدارك بانكي، طلا و جواهرات، وجه نقد و. . . وجود داشته كه در زمان مراجعه مجدد كارآگاهان به خانه مقتول، به سرقت رفته بود و فرد يا افرادي بدون ايجاد هرگونه خسارت و تخريب آن را با خود برده‌اند. همزمان يافته‌هاي گروه ديگري از كارآگاهان نيز نشان مي‌داد كه چندي پيش وجوه ميليوني از حساب‌هاي بانكي مقتول به شيوه جعل امضا برداشت شده است.
با شناسايي شعبات محل برداشت پول و بررسي دوربين‌هاي مداربسته آنها، تصوير فردي كه اقدام به وصول چك‌ها كرده بود شناسايي و بررسي سوابق او در دستور كار ماموران قرار گرفت كه در جريان آن پسر مقتول با شناسايي تصوير به ماموران گفت: اين فرد پسر خدمتكار خانه پدرم به نام «احسان» است كه گهگاه به عنوان راننده، پدرم را به بيرون مي‌برد. همزمان تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه متهم پيش از اين به دليل سرقت و زورگيري از سوي كلانتري 110 شهدا دستگير شده بود و به تازگي نيز به اتهام زورگيري از سوي پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ تحت تعقيب قرار داشت.
به اين ترتيب احسان در عملياتي ضربتي در خانه‌اش دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد. او كه ابتدا به انكار سرقت و قتل روي آورده بود سرانجام به ارتكاب جنايت اعتراف كرد و به ماموران گفت: «مادرم در خانه مقتول كار مي‌كرد و من هم به همين طريق از ميزان اموال مقتول اطلاع پيدا كرده بودم و مي‌دانستم كه او يك گاوصندوق حاوي اسناد و مدارك در خانه‌اش نگهداري مي‌كند. به همين دليل نقشه سرقت از خانه او را چيدم. شب حادثه با يكي از دوستانم براي سرقت به خانه مقتول رفتيم. او چون من را مي‌شناخت در خانه را بازكرد اما ما بلافاصله كه وارد خانه شديم با اسلحه‌اي تقلبي او را تهديد كرديم تا رمز گاوصندوق را به ما بدهد اما او مقاومت كرد. بعد از آن دست و پاهايش را با چسب بستيم و اذيتش كرديم اما او مدام داد مي‌زد و كمك مي‌خواست. به همين خاطر دهان او را هم با چسب بستيم اما پس از مدتي متوجه شديم كه او ديگر نفس نمي‌كشد.»
صاحبخانه جان خود را از دست داده بود. متهمان كه پريشان شده بودند بلافاصله نقشه‌اي ديگر كشيدند. آنها تمامي چسب‌ها را از بدن مقتول باز كردند و كليد‌هاي ورودي آپارتمان را برداشتند. پس از خروج، شيرگاز را باز كرده و خانه را منفجر كردند. آنها تصور مي‌كردند كه راز جنايت‌شان فاش نخواهد شد اما همه‌چيز جور ديگري رقم خورده بود. «از خانه كه بيرون آمديم پس از چند روز مجددا با همدستم به محل حادثه رفتيم و گاو صندوق را با خود برديم.» با ثبت اعترافات احسان، ماموران دستگيري همدست او به نام عباس را در دستور كار خود قرار دادند كه سرانجام مخفيگاه او نيز در منطقه پيروزي شناسايي و در 28 اسفندماه 93 دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف عباس به ارتكاب جنايت، به صدور قرار بازداشت موقت هر دو متهم از سوي مقام قضايي خبر داد و گفت: متهمان براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون