• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

ظريف: تا حد امكان به اهداف‌مان در مذاكرات دسترسي پيدا كرديم


  همه شركت‌كنندگان در مذاكرات براساس نيازهاي داخلي خود روايت‌هايي را از آنچه اتفاق افتاده مطرح خواهند كرد، ولي ما با جديت و شجاعت و آنچه مقام معظم رهبري به عنوان نرمش قهرمانانه مطرح كردند تمام تلاش خود را در سه ماه آينده ادامه خواهيم داد تا توافق نهايي كه تنها توافق ما خواهد بود بر اساس منافع و نيازهاي مردم ايران حاصل شود و به تاييد شوراي امنيت برسد و اجرا شود.
  ايران هيچگاه نخواسته از جامعه بين‌المللي دور شود و همواره خود را جزو جامعه بين‌المللي مي‌داند و بسيار حياتي و ضروري است كه گام‌هايي را براي صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي‌اش بردارد و غني‌سازي نتيجه خوبي داشته باشد.
 هر گونه مذاكره ايران و امريكا بايد بر اساس احترام متقابل باشد. ما راجع به اعتمادسازي جدي هستيم و از طرف مقابل هم همين انتظار را داريم و اينكه تعهد داشته باشد بر اساس حرف‌ها و امضاهايي كه انجام مي‌دهد. هر گونه مانع‌تراشي مذاكرات را خدشه‌دار مي‌كند و ما نيازمند تصميمات شجاعانه هستيم.
  اگر كساني به اين خيال واهي منتظرند كه ايران به زانو در بيايد بايد در اين خيال واهي بمانند؛ اين بزرگ‌ترين عامل قدرت ما در اين مذاكرات بود.
  ما با هدف‌هاي مشخصي وارد اين مذاكرات شديم و بحمدالله تا حد امكان به اين اهداف دسترسي پيدا كرديم.
 در مذاكره و توافق، اگر به توافق نهايي برسيم قرار نيست كه يك طرف تمام امتيازات را بگيرد و طرف مقابل تسليم شود. ما افتخار مي‌كنيم كه هيچ‌وقت تسليم نخواهيم شد، اما چنين تصوري را هم نداريم كه در مذاكره مي‌توان طرف مقابل را به تسليم واداشت.
 ما در ابتداي كار هستيم ولي در نهايت بر مبنايي كه تاكنون به آن دست پيدا كرديم، فكر مي‌كنيم به اين اهداف دستيابي پيدا خواهيم كرد.
 اگر كسي درباره لغو تدريجي تحريم‌ها صحبت مي‌كند، بدانيد كه برخلاف آنچه تاكنون تصويب شده صحبت مي‌كند و در گذشته هم ديديم؛ از اين كاغذهايي كه به جاي واقعيات پخش مي‌شود و با استفاده از دستگاه‌هاي تبليغاتي نشر پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون