• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

معاون درمان تامين اجتماعي گفت

كمبود پرستار در بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي

گروه اجتماعي|مهدي درخشان، معاون درمان سازمان تامين اجتماعي مي‌گويد: اكنون 15 هزار پرستار در بخش‌هاي زيرمجموعه وابسته به سازمان تامين اجتماعي مشغول به كارند و با اين وجود مراكز درماني و بيمارستاني وابسته به اين سازمان با كمبود پرستار مواجه شده‌اند. درخشاني به ايرنا گفت: ‌«مهم‌ترين برنامه ما اين است كه براي رسيدگي بهتر به وضعيت پرستاران، ابتدا چارت تشكيلاتي پرستاران مراكز درماني و بيمارستاني تامين اجتماعي اصلاح شود.»

به گفته او سازمان تامين اجتماعي به دليل مشكلات مختلف در تشكيلات اين بخش نتوانسته پرستاران مورد نيازش را جذب كند: ‌«به همين منظور مصوبه تغيير و اصلاح چارت تشكيلاتي پرستاران از هيات‌مديره سازمان تامين اجتماعي گرفته شده است. قرار است تا پايان امسال، همه تشكيلات بيمارستان‌ها براي به‌كارگيري پرستاران به‌روزرساني شود و در سال آينده با تشكيلات جديد، نيروهاي جديد جذب خواهند شد؛ اين موضوع در بودجه نيز آمده است. هنوز آمار جديدي از كمبود پرستاران به دست نيامده است، چون وضعيت وجود پرستار در بيمارستان‌ها نسبت به يكديگر متفاوت است؛ البته سازمان تامين اجتماعي تلاش مي‌كند تعداد پرستاران مورد نياز خود را در سال آينده به‌كار گيرد.»

به گفته درخشاني بر اساس تشكيلات جديد نيروهاي مورد نظر در مراكز درماني و بيمارستاني تامين اجتماعي به كار گرفته مي‌شوند و بودجه آن در سال 98 ديده شده است.

به اين ترتيب اميد مي‌رود كه مشكل كمبود پرستار در بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي مرتفع شود: «اين سازمان داراي مراكز مختلف بيمه‌اي و درماني است و 356 بيمارستان و درمانگاه تامين اجتماعي، بخش قابل توجهي از خدمات درماني مورد نياز بيمه‌شدگان را به صورت رايگان
تامين مي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون