• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

شهر

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران خبر داد

پيشنهاد افزايش ۲۰ درصدي طرح ترافيك

گروه اجتماعي| «در مفاد لايحه طرح ترافيك ۹۸ نسبت به سال گذشته تغييري انجام نشده است؛ اما با اين حال پيشنهاد افزايش ۲۰ درصدي را ارايه كرديم كه البته مبلغ نهايي طرح ترافيك سال آينده توسط اعضاي شوراي شهر تعيين مي‌شود.» محسن پورسيدآقايي، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در جمع خبرنگاران گفت كه هفته گذشته لايحه طرح ترافيك سال ۹۸ براي بررسي‌هاي نهايي پيش از ارايه در صحن علني، تقديم كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر شده است. به گفته او اين لايحه مانند لايحه سال گذشته است و جز پيشنهاد افزايش 20 درصدي نرخ خريد طرح، تغييري در آن به وجود نيامده. به گفته پورسيدآقايي امسال هم سازوكار طرح ترافيك ويژه خبرنگاران در كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تعيين مي‌شود و اين احتمال وجود دارد كه در حوزه سهميه خبرنگاران تغييراتي از سوي شوراي شهر اعمال شود. او در مورد درآمدهاي حاصل از طرح ترافيك در سال ۹۷ گفت: ‌«تنها مبلغ ۶۰ ميليارد تومان به خزانه شهرداري واريز شده است. تا هفته قبل، مبلغ ۲۰۶ ميليارد تومان از محل طرح ترافيك وصول شده بود. بر اساس قانون ٢٠ درصد اين مبلغ بايد به توسعه مترو و ۴۰ درصد به سازمان حمل و نقل و ترافيك براي توسعه وسايل حمل و نقل عمومي واريز مي‌شد كه ۴۰ درصد باقيمانده نيز به حساب خزانه شهرداري ريخته شد كه جزو درآمدهاي عمومي شهرداري محسوب مي‌شود.»

 

واكنش وزير آموزش و پرورش به استخدام پيماني دانشجويان ۹۷

وزير آموزش و پرورش درباره استخدام پيماني دانشجويان ورودي ۹۷ دانشگاه‌هاي فرهنگيان و شهيد رجايي ‌و نگراني دانشجومعلمان توضيحاتي ارايه كرد.

پيش از اين در بخشنامه‌اي كه با امضاي وزير آموزش‌وپرورش با موضوع ارسال فهرست پذيرفته‌شدگان نهايي دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي مربوط به آزمون سال ۹۷ صادر شده، استخدام ورودي‌هاي سال ۹۷ به صورت «پيماني» قيد شده بود. استناد اين موضوع به نامه مورخ ۲۸ آذر ۹۷ سازمان اداري و استخدامي كشور مربوط است كه براساس آن دانشجو معلماني كه در اجراي مجوز مورخ ۳۰ تير ۹۷ سازمان مذكور به استخدام در مي‌آيند استخدام آنها پيماني خواهد بود. در همين باره سيدمحمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش در واكنش به انتقادات دانشجومعلمان نسبت به تغيير وضعيت استخدامي از رسمي آزمايشي به پيماني در صفحه شخصي خود در اينستاگرام نوشت: «درخصوص دغدغه برخي دانشجومعلمان عزيز جديدالورود، ضمن پيگيري براي رفع نگراني‌ها، از معاون مالي اداري وزارتخانه خواسته‌ام دلايل و نتايج پيگيري اين موضوع را به اطلاع همكاران جوانم برساند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون