• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

محسن رفيق‌دوست:

قذافي ۱۰ موشك داد، به اين شرط كه يكي را به عربستان شليك كنيم

محسن رفيق‌دوست، فرمانده سابق سپاه پاسداران گفت: «اعتراضات مردمي همواره وجود داشته، اما روي برخي از اعتراضات كه در مقاطع تاريخي به‌خصوصي اتفاق افتادند، نمي‌توان عنوان مردمي بودن گذاشت. مردم وقتي ناراحتي دارند در صورت فراهم شدن شرايط براي بيان اعتراضات، اعتراضات خود را بيان مي‌كنند، اما خارجي‌ها روي اين موج اعتراضات سوار مي‌شوند.»

به گزارش انتخاب، فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: بعد از پايان انتخابات ۸۸ توسط رابطي كه با مهندس موسوي داشتيم، براي ايشان پيغامي فرستادم و گفتم كه «همه اين ۱۳ ميليون رايي كه به تو داده شده، براي تو نيست، بلكه
۱۱ ميليون راي از اين ميزان، راي «نه» به طرف مقابل توست؛ آنها مي‌خواستند اگر تو انتخاب شوي، تغييري در زندگي‌شان ايجاد شود، لذا اين تعداد آرا را به خودت نگير.»

او اصلاح‌طلبان را دو دسته مي‌داند؛ «يكي اصلاح‌طلبان ولايتي مانند آقايان عارف، زنگنه و جهانگيري و اكثر اعضاي دولت آقاي روحاني و دسته‌اي ديگر را اصلاح‌طلب برانداز مي‌دانم مانند كساني كه در جريان اعتراضات سال ۸۸ دستگير شدند و پنج، شش سال محكوميت داشتند؛ نظام با اين افراد براساس دلايلي كه به دست آورد، برخورد كرد و كار خود را پيش برد.»

رفيق‌دوست در بخش ديگري از سخنانش گفت: «در سفر به ليبي ۱۱ نفر از جمله رحيم صفوي و حسن باقري حضور داشتيم. من به همراه آقاي صفوي به ديدار قذافي رفتم كه او در اين ديدار ۱۰ موشك به ما داد و به ما گفت كه من يك شرط دارم و اين شرط نيز آن است كه يكي از اين ۱۰ موشك را به سمت عربستان‌سعودي شليك كنيد كه من در آن زمان نيز اين شرط را پذيرفتم. بعد از آن ديدار من دو مرتبه ديگر به ليبي رفتم و در هر سري ۱۰ موشك از آنها به رايگان مي‌گرفتم و در هر مرتبه نيز قول مي‌دادم شرط‌شان را اجرا خواهم كرد. اين در حالي بود كه ما با عربستان‌سعودي جنگي نداشتيم و دليلي نداشت كه بي‌خودي به سمت عربستان‌سعودي موشكي شليك كنيم. بعد از آن هم از كره‌شمالي موشك‌هاي موردنياز خود را خريداري كرديم و سپس خودمان موشك ساختيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون