• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

پلمب ۱۱۰خانه توزيع و مصرف مواد در منطقه 12

محمدعلي اسدي، دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران از پلمب ۱۱۰ خانه در مناطق مولوي، شوش و هرندي خبر داد وگفت: « بر اساس مواد ۱۳ و ۱۴ قانون، قانونگذار اين حق را داده با مكان‌هايي كه مواد مخدر در آنجا خريد و فروش و مصرف مي‌شود، برخورد صورت گيرد، اما وضعيت خاصي كه در مناطق شوش، مولوي و هرندي وجود دارد، نيازمند اين است كه مالكان و صاحبان اين خانه‌ها شناسايي شوند تا بتوانيم در خصوص اين منازل نيز برخورد قانوني كنيم و اين اقدامات نيز اكنون در حال انجام است.»

وي درباره زنان معتاد متجاهري كه از اين مناطق توسط پليس جمع‌آوري شده‌اند، گفت: «اين زنان معتاد كه از نظر پروتكل امكان نگهداري آنها در مراكز ماده ۱۶ وجود دارد، جمع‌آوري شده و به مركز غربالگري ارجاع‌ داده‌ شده‌اند و در مراكز پذيرش مي‌شوند. تاكنون حدود ۷۰ زن جمع‌آوري و پذيرش شده‌اند. براساس اعلام بهزيستي تلاش مي‌كنيم تا شرايط را براي نگهداري ۵۰۰ زن معتاد متجاهر در تهران فراهم كنيم. در حال حاضر حدود ۱۱۲ ظرفيت براي نگهداري معتادان متجاهر زن در تهران وجود دارد .»

اسدي افزود: «كودك معتاد متجاهر نداريم، اما كودكاني هستند كه به دليل زندگي با پدر و مادر معتاد، ممكن است درگير اعتياد شده باشند، در طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر ما با كودكان معتاد برخورد نكرديم و چنانچه با كودك معتادي برخورد كنيم، او را براي طي مراحل درماني به بيمارستان منتقل مي‌كنند.»

اسدي درباره ۳۵۰ معتاد متجاهري كه به تازگي از منطقه شوش، مولوي و هرندي جمع‌آوري شده‌اند و داراي زخم‌باز و بيماري‌هاي عفوني هستند، گفت: «متولي درمان در كشور بر اساس قانون، وزارت بهداشت است، ما نيز در ستاد مبارزه با مواد مخدر متولي معتاد متجاهري هستيم كه اقدام به ترك نمي‌كند. بر اساس قانون اين افراد را جمع‌آوري و نگهداري مي‌كنيم اما ما متولي معتادان متجاهر مبتلا به بيماري‌هاي عفوني و زخم باز نيستيم. سازمان‌هاي ديگري مانند وزارت بهداشت بايد ورود پيدا كنند و در ابتدا بيماري اين معتادان را درمان كرده و سپس براي درمان اعتيادشان به ما تحويل دهند. در حال حاضر هم اين ۳۵۰ معتاد در مركز سروش (كهريزك) نگهداري مي‌شوند.»

اسدي گفت: «در تمام دنيا معتاد متجاهر وجود دارد و اين افراد در تمام دنيا در نقاطي از حاشيه‌هاي شهر زندگي مي‌كنند، اينكه تصور كنيد هيچ نقطه‌اي در دنيا نبايد معتاد متجاهر باشد، يك امر محال است، اما بايد اقداماتي را انجام دهيم كه تعداد معتادان متجاهر به حداقل برسد، از همين‌رو براي اين قبيل افراد خدمات كاهش آسيب اجرا مي‌كنيم تا اين افراد بتوانند به خدمات بهداشتي دسترسي پيدا كرده و از بين شرايط بد و بدتر موقعيت بد را انتخاب كنند؛ يعني به جاي مصرف مواد مخدر، متادون در اختيار آنها قرار دهيم. يك معتاد مانند يك بيمار است و همان‌طور كه يك بيمار مزمن مانند بيمار ديابتي تا پايان عمر به دارو نياز دارد، معتاد هم تا پايان عمر نيازمند داروست. » ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون