• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

بيل را به نشانه بردن بگير

بامداد روز دوشنبه، يكي از جذاب‌ترين و هيجان‌انگيزترين مسابقات ورزشي ايالات متحده انجام شد. فينال ليگ NFL (ليگ فوتبال امريكايي) يا همان سوپربول. ديداري كه بين قهرمان AFC و NFC در مرسدس بنز استاديوم در آتلانتا جورجيا برگزار شد. در اين ديدار مهيج كه به گفته برخي از كارشناسان بزرگ‌ترين رويداد ورزشي سال كشور امريكا محسوب مي‌شود، يعني حتي بزرگ‌تر از فينال NBA، تيم‌هاي نيوانگلند پاتريوتس به عنوان قهرمان كنفرانس AFC و لس‌آنجلس رامز به عنوان قهرمان NFC رو در روي يكديگر قرار گرفتند. AFC و NFC هر كدام دو كنفرانس مجزا به حساب مي‌آيند كه داراي 16 تيم از 4 منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب امريكا هستند. اين مسابقه حساس به قضاوت جان پاري و در حضور بيش از 70 هزار تماشاچي مشتاق برگزار شد و در نهايت اين تيم نيوانگلند بود كه موفق شد با اقتدار با نتيجه 13 بر 3 حريف خودش را از پيش رو بردارد و براي ششمين بار عنوان قهرماني را تصاحب كند.

قهرماني تيم نيوانگلند در شرايطي رقم خورد كه اين تيم براي سومين بار پياپي جواز حضور در فينال سوپر بول را به دست مي‌آورد. پاتريوتس در سال‌هاي 2017 و 2018 نيز توانسته بود به عنوان قهرمان AFC خودش را به مرحله نهايي برساند. آنها در سال 2017 با برتري مقابل فالكون‌هاي آتلانتا در جايگاه نخست قرار گرفتند اما در سال 2018 مقابل عقاب‌هاي فيلادلفيا بازي را واگذار كردند و به مقام نايب ‌قهرماني دست يافتند. به اين ترتيب نيوانگلند با يك ركورد بي‌نظير توانست رقابت‌هاي امسال را به پايان برساند؛ 3 فينال پياپي در عرض 3 سال و 4 فينال در عرض 5 سال. در 5 سال گذشته تنها فينالي كه پاتريوتس نتوانسته بود به آن راه پيدا كند، برمي‌گردد به سال 2015. البته آن سال هم تيم نيوانگلند توانسته بود خودش را به فينال AFC برساند اما آنجا مقابل دنور با نتيجه نزديك 20 بر 18 شكست خورده بود و از رسيدن به فينال سوپر بول باز مانده بود. در موفقيت فوق‌العاده نيوانگلند بدون شك بايد دنبال رد پاي بيل بليچيك گشت. سرمربي 66 ساله و موفق نيوانگلند كه سال 2000 روي نيمكت اين تيم نشست و از همان سال موفقيت‌هاي زيادي با تيمش كسب كرده است. در واقع مي‌توان گفت بيل كسي است كه تمام افتخارات بزرگ نيوانگلند را براي اين تيم از زمان بدو تاسيسش در سال 1970 به دست آورده. اين شامل تمام 6 قهرماني اين تيم در سوپر بول مي‌شود. البته بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه بيل بليچينگ هم تمام افتخاراتش در فينال بزرگ NFL را با پاتريوتس‌ها به دست آورده. يك رابطه برد- برد عالي بين تيم و سرمربي.

از ديگر اركان موفقيت پاتريوتس بدون شك تام بريدي است. بازيكني كه در قهرماني دور قبل نيوانگلند، نقش بزرگي ايفا كرده بود و حتي تحسين سران سياسي ايالات متحده را نيز برانگيخته بود. بازيكن 41 ساله و با تجربه اهل كاليفرنيا كه صاحب بازوبند كاپيتاني تيمش نيز هست. ديگر بازيكن موثر بيل براي كسب ششمين قهرماني تيم نيز جوليان ادلمن است؛ بازيكني كه عنوان ارزشمندترين بازيكن ديدار فينال سوپر بول را به دست آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون