• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

امري، مرد هميشه بازنده مقابل پپ

آگوئرو براي دومين بار پياپي در ليگ برتر انگليس، هنوز زماني كه دقيقه بازي به 1 نرسيده بود، موفق به گلزني شد. مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي كه هفته پيش مقابل نيوكاسل در ثانيه 23 گل اول را وارد دروازه شاگردان بنيتز كرد، اين هفته نيز مقابل توپچي‌هاي لندن در دقيقه 1 موفق به گلزني شد تا يك ركورد اعجاب‌انگيز از خودش به نمايش بگذارد. البته اين تنها شعبده آگوئرو در بازي مقابل آرسنال نبود، اين مهاجم 30 ساله در بازي هفته بيست و پنجم ليگ جزيره موفق به ثبت دهمين هت‌تريك خودش شد. آماري كه باعث شد او با رد شدن از رابي فاولر برود پشت سر آلن شيرر با 11 هت‌تريك قرار بگيرد و جزو معدود بازيكناني بشود كه تعداد هت‌تريك‌هايش را دو رقمي مي‌كند. آگوئرو در بازي مقابل آرسنال در دقايق 44 و 61 نيز دروازه لنو را گشود تا تيمش با درخشش او بتواند با نتيجه قاطع 3 بر 1 به پيروزي برسد و همچنان در تعقيب ليورپول صدرنشين باقي بماند.

اگر آگوئرو را چهره شاخص و برنده ديدار تيم‌هاي آرسنال و منچسترسيتي در نظر بگيريم، در سمت مقابل بدون شك بايد اوناي امري را بازنده بزرگ اين مسابقه لقب بدهيم. مردي كه در دوازدهمين رويارويي‌اش با پپ گوارديولا، هشتمين شكستش را مقابل اين مربي متحمل شد. اوناي امري البته قبل از بازي مثل هميشه به تمجيد از پپ پرداخته بود و او را بهترين مربي جهان دانسته بود، اما هيچ يك از اين تعاريف باعث نشدند تا هواداران آرسنال بابت اينكه او هيچ‌گاه نتوانسته پپ را شكست دهد، راضي بشوند. امري در تمام ديدارهايي كه به عنوان مربي مقابل پپ حضور داشته، تنها 4 امتياز كسب كرده كه حاصل 4 تساوي است. البته باخت امري نه تنها ركورد فوق‌العاده منفي او را منفي‌تر كرد، بلكه باعث شد از لحاظ امتيازي از منچستر يونايتد عقب بيفتد و به رده ششم جدول سقوط كند. آماري نااميد‌كننده براي مرد اسپانيايي كه در واقع به جاي آرسن ونگر آمده بود كه آرسنال بتواند حداقل دوباره به جمع بيگ فور برگردد. اما حالا قرمزپوشان لندن نه تنها در جمع تيم‌هايي نيستند كه سهميه ليگ قهرمانان را به دست مي‌آورند، بلكه با قرار گرفتن در رده ششم فعلا فقط مجوز حضور در ليگ اروپا را به دست مي‌آورند.

شكست آرسنال برابر سيتيزن‌ها در شرايطي رقم خورد كه اين تيم بازي قابل قبولي نيز از خودش به نمايش نگذاشت. آنها خيلي زود توسط آگوئرو غافلگير شدند و تا انتها نيز نتوانستند از زير بار فشار ميزبان خارج شوند. آمار انتهايي بازي از لحاظ ميزان به وجود آوردن موقعيت گل براي شاگردان امري فاجعه‌آميز بود. قرمزپوشان در برابر 19 شوتي كه حريف روانه دروازه‌شان كرده بود، تنها 4 بار دروازه حريف را با خطر مواجه كردند. مي‌توان گفت بر خلاف ابتداي فصل آرسنال حتي در نيمه‌هاي دوم نيز تيمي متحول شده نشان نمي‌دهد. نيمه دوم بازي تيم‌هاي شهر لندن و منچستر به شكل عجيبي يك طرفه و به نفع منچستري‌ها رقم خورد و اگر نبود لنو كه هشت بار دروازه‌اش را نجات دهد، شايد شكستي باورنكردني در كارنامه امري مقابل پپ رقم مي‌خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون