• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

خبر

شهادت هشت مرزبان در مرزهاي شرقي كشور

هشت تن از ماموران مرزي دوشنبه‌شب در درگيري با تروريست‌هاي مسلح در شرق كشور به شهادت رسيدند. معاون امنيتي و انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: اين درگيري حدفاصل نگور- جكيگور در جنوب سيستان و بلوچستان روي داد كه در پي آن هشت مرزبان شهيد شدند. به گزارش ايسكانيوز، ميرشكار با بيان اينكه اشرار از خاك پاكستان آمده بودند و پس از درگيري به اين كشور گريختند، افزود: ما تقاضا داريم كه پاكستان نگذارد اشرار و تروريست‌ها از كشورش عليه كشور همسايه استفاده كنند. معاون امنيتي و انتظامي سيستان و بلوچستان خواستار مقابله جدي پاكستان با اشرار و دستگيري و تحويل اين عناصر شرور شد. در اين درگيري سه كادر و پنج سرباز وظيفه شهيد شدند. اسامي اين شهدا، ستوان دوم مهران اقراع، ستوان دوم علي امام‌دادي رضوي، گروهبان يكم رضا حسيني و سربازان وظيفه فرزاد اسماعيل‌زاده، ميلاد جور، حسن بياتي، محمد احمدي و عباس مهراندوز اعلام شده است.

 

جيش‌العدل  مسووليت حمله به مرزبانان ايراني را بر عهده گرفت

گروهك تروريستي «جيش العدل» مسووليت حمله شب گذشته به مرزبانان ايراني در شرق كشور را بر عهده گرفت. به گزارش ايسنا، پيش از اين فرماندار چابهار از شهادت هشت مامور مرزباني سيستان و بلوچستان در درگيري با اشرار مسلح در شب گذشته خبر داده بود.
احمدعلي موهبتي ضمن تاييد اين خبر گفت: اشرار مسلح با كمين در منطقه مرزي ميل 239 در جنوب شرقي ايران در حدفاصل باهوكلات و پيشين نزديكي مرز پاكستان و ايران، اين مرزبانان را به شهادت رساندند. وي اظهاركرد: در اين حمله تروريستي ماموران نيز با اشرار درگير شدند كه تعدادي از آنها به هلاكت رسيدند و تعدادي نيز زخمي شدند.

 

حمايت 96  درصدي تهراني‌ها  از  تيم مذاكره‌كننده

بر اساس نظرسنجي جديدي در زمينه مذاكرات هسته‌اي 3/96 درصد پاسخگويان قدردان زحمات تيم مذاكره‌كننده به رياست دكتر ظريف، وزير امور خارجه و حمايت مقام معظم رهبري و رياست‌جمهوري بوده‌اند.
ايرنا، پس از صدور بيانيه سوييس در زمينه مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 در سطح تهران اقدام به نظر سنجي كرد و نظرات شهروندان تهراني را در مورد اين بيانيه جويا شد. براساس اين نظرسنجي
6/82 درصد پاسخگويان از شنيدن خبر تفاهم هسته‌اي در لوزان سوييس احساس خوشحالي، آرامش و اميد كرده‌اند.
 پس از خاتمه مذاكرات لوزان و صدور بيانيه سوييس، رييس‌جمهوري گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم داشت كه براساس اين نظرسنجي 5/72 درصد پاسخگويان اين گفت‌وگو را مشاهده كرده‌اند اما
5/27 درصد اطلاعي از سخنان رييس قوه مجريه نداشتند.
 برقراري روابط مناسب و شايسته با كشورهاي دنيا كه رييس‌جمهور بر آن تاكيد داشت، از نظر 1/32 درصد پاسخگويان خوشايندترين بخش اظهارات ايشان بود.
 اما 20 درصد پاسخگويان از قدرداني آقاي روحاني از مردم استقبال كردند و 8/12 درصد ديگر توضيحات ايشان در مورد بيانيه سوييس را مورد توجه دانستند.
در اين نظرسنجي نگاه‌هاي متفاوتي نيز ديده مي‌شود به طوري كه 7/3 درصد نسبت به بيانيه سوييس احساس خوشايندي نداشتند و همچنين 7/3 درصد پاسخگويان از وزير امور خارجه خواسته‌اند به طرف مقابل در مذاكرات امتياز ندهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون