عمده تصادفات سرويس مدارس مربوط به آزادبرهاست
نورعلي عباسپور، مديركل انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش در خصوص آمار تصادفات سرويسهاي مدارسي كه تحت نظارت آموزش و پرورش هستند، گفت: سرويسهاي مدارس تهران كه تحت نظارت آموزش و پرورش هستند تاكنون هيچ تصادفي نداشتهاند.
مدير كل انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش با اشاره به آمار تصادفات سرويس مدارس طرف قرارداد با آموزش و پرورش گفت: تمام سرويسهايي كه تحت نظارت آموزش و پرورش و شهرداري هستند زير نظر پيمانكارانياند كه قرارداد رسمي دارند. در سرويسهاي تحت نظارت پيمانكاران ما هيچگونه حادثهاي رخ نداده بود مگر يك مورد كه آن هم در خراسان جنوبي بوده و بايد مشخص شود كه چطور استان خراسان جنوبي به شخصي كه اعتياد دارد، مجوز داده است؟ حوادث ديگر هيچ يك از ميان سرويسهاي تحت نظارت ما نبوده يعني خانوادهها خودشان سرويس مدرسه در نظر گرفتهاند و اصطلاحا آزادبر هستند.وي ادامه داد: ما موظفيم ساماندهي حمل و نقل دانشآموزي را انجام دهيم، آن هم در زماني كه والدين جهت سرويس مدارس از ما درخواست ميكنند و ما از طريق هماهنگي كه با تاكسيراني داريم، پيمانكاران را به مناطق معرفي ميكنيم. ناگفته نماند رانندگاني كه از سوي پيمانكار معرفي ميشوند مجوز و سوابق مشخصي دارند، همچنين خودرو آنها نيز به جهت فني تحت كنترل قرار ميگيرند.
عباسپور با بيان اينكه در جاهايي كه تحت نظارت ما بوده مشكلي نداشتهايم، گفت: رسانه بايد در اين زمينه اطلاعرساني كند تا والدين از سرويسهاي تحت نظارت شهرداري و آموزش و پرورش نياز سرويس مدارس فرزندانشان را برطرف كنند. در حال حاضر در تهران يك مورد هم نميبينيم كه براي سرويسهاي مدارسي كه تحت نظارت هستند حادثهاي پيش آمده باشد. من دقيق ميدانم كه طي دو سال اخير هيچ اتفاقي براي سرويسهاي مدارسي كه طرف قرارداد ما هستند، نيفتاده است. عباسپور خاطرنشان كرد: امسال از همه مواردي كه براي سرويس مدراس پيش آمده تنها يك مورد مربوط به پيمانكاران بوده و آن هم در استان خراسان جنوبي بوده است كه با ترمز مينيبوس دانشآموز به بيرون ميافتد. البته اين مورد بايد از طريق وزارت كشور پيگيري شود كه چطور آن فردي كه اعتياد داشته؛ توانسته به عنوان راننده سرويس مدارس مجوز كسب كند؟ و اين سهلانگاري در دادن مجوز بايد در استان خراسان جنوبي پيگيري شود.وي در خصوص آموزش به رانندگان سرويس مدارس گفت: يكي از وظايف پيمانكاران اين است كه براي رانندگان دوره آموزشي بگذارند و در اين دورهها مسائل تربيتي آموزش داده ميشود. آموزشهايي كه به راننده داده ميشود فقط مسائل رانندگي نيست بلكه يكسري ضوابطي است كه مربوط به دانشآموز و مسائل ارتباطي و محيطي است به طور مثال چگونه از مسيرهايي بايد عبور كند. حتي نوع برخورد راننده با دانشآموز و والدين و مدير مدرسه به راننده آموزش داده ميشود. در واقع راننده بايد به نوعي باشد كه به عنوان مربي تربيتي آن را ميشناسيم.به گفته مديركل انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش لازم است كه همه رانندگاني كه طرف قرارداد هستند حتما اين دورهها را بگذرانند و گرنه مبلغي به آنها پرداخته نميشود. ايلنا
درخواست ۲ ميلياردي صدا و سيما از پليس
ايوب سليماني، جانشين فرمانده ناجا با اشاره به برنامههاي ناجا براي نوروز ۹۸ گفت: صدا و سيما براي ۲۰ روز تعطيلات نوروزي جهت اجراي برنامه از ما حدود
۲ ميليارد تومان پول خواسته است كه اين هزينه بالايي است. جانشين فرمانده ناجا صبح شنبه در نشست مشترك شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور و كميسيون ايمني راهها اظهار كرد: برنامه جامع و تكميلي ناجا در راستاي كاهش نقاط حادثهخيز آماده شده و اميدواريم تا سال آينده ۶ هزار نقطه حادثهخيز را كاهش دهيم. وي افزود: از شهريور سال گذشته تا به امروز صدا و سيما برنامههاي پليس راهور را قطع و تقاضاي پول كرده است و ميتوان گفت به همين دليل است كه تصادفات جادهاي از شهريور سال گذشته تا به امروز بيشتر شده است. جانشين فرمانده ناجا با اشاره به برنامههاي ناجا براي نوروز ۹۸ گفت: صدا و سيما براي ۲۰ روز تعطيلات نوروزي جهت اجراي برنامه از ما حدود ۲ ميليارد تومان پول خواسته است كه اين هزينه بالايي است. مهر