• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

باشگاه احزاب

مجلس امروز حاصل قهر ديروزمان با صندوق راي است

«اتفاقات يك سال گذشته به مردم ما نشان داد كه لازم است مردم ضمن آشتي دايمي با صندوق‌هاي راي، همواره مترصد اعمال‌نظر خود باشند. اتفاقات مجلس محصول قهرچند سال پيش مردم با صندوق‌هاي راي بود» اين را فياض زاهد، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي مي‌گويد. زاهد معتقد است در اين ماراتن نفسگيري كه ميان مجلس و آقاي روحاني شكل گرفته، بهارستان‌نشينان به دنبال اين هستند كه باور و ارزش‌هاي خودشان را به دولت يازدهم تحميل كنند و اين به آن معنا خواهد بود كه نمايندگان از رييس‌جمهور مي‌خواهند شاخص‌هاي خود را براي انتخاب وزير كنار گذاشته و در راستاي خواسته‌ها و انديشه‌هاي آنان گام بردارد. او به سايت نداي ايرانيان گفته است: اگر رييس‌جمهور از شعارها و شاخص‌هاي امروزين خود براي انتخاب وزير علوم؛ گامي به عقب ننشيند، بايد منتظر انتظار ادامه اين تقابل را در آينده داشت. نتيجه قابل پيش‌بيني تقابل ميان مجلس و دولت بر سر اداره وزارت علوم است. وي در ادامه با طرح اين پرسش كه واقعا اين سوال را بايد پرسيد كه اين نمايندگان از چه چيزي باخبرند كه بر اساس اين اخبار به تقابل با دولت روي آورده و براين تقابل اصرار مي‌ورزند، اظهار داشت: ظاهرا برخي نمايندگان محترم مجلس تصور مي‌كنند كه چندان نيازي به حمايت افكار عمومي ندارند. به اعتقاد من مجلس نهم قدم در راهي بي‌بازگشت گذاشته است و اعتبار خودش را فداي تحركات نمايندگاني كرده است كه فاقد پايگاه اجتماعي و مقبوليت عمومي هستند.

 

فعاليت جبهه پايداري آغاز شده اما رسانه‌يي نشده است

عضو جبهه پايداري مجلس با ابهام درباره ائتلاف اين جبهه تاكيد كرد: اين موضوع چه صحت داشته باشد و چه نداشته باشد، چه بگوييم ائتلاف جبهه پايداري صحت دارد و چه بگوييم كه صحت ندارد، اشتباه است زيرا هنوز فرصت زيادي تا انتخابات باقي مانده است. بيژن نوباوه در گفت‌وگو با ايلنا و در پاسخ به اين سوال كه تقريبا تمامي جريان‌هاي سياسي فعاليت خود را شروع كرده‌اند اما جبهه پايداري هنوز فعاليتي از خود نشان نداده، گفت: ما فعاليت خود را شروع كرده‌ايم اما تاكنون رسانه‌يي نشده است. وي افزود: اينكه فعاليت‌هاي جبهه پايداري رسانه‌يي نشده يك امر طبيعي است زيرا تا انتخابات فرصت زيادي باقي‌مانده و حتما تا آن زمان تمام جريان‌ها تلاش خواهند داشت. جبهه پايداري هم از اين قضيه مستثني نيست. نوباوه در پاسخ به سوال ديگري در مورد ائتلاف احتمالي جبهه پايداري ادامه داد: چه بگوييم ائتلاف جبهه پايداري صحت دارد و چه بگوييم كه صحت ندارد اشتباه است زيرا هنوز فرصت زيادي تا انتخابات باقي مانده است.

 

روحاني را به جلسات جامعه روحانيت راه نمي‌دهيم

جعفر شجوني، عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت در جديدترين اظهارات خود گفته است كه حسن روحاني را به جلسات جامعه روحانيت مبارز راه نمي‌دهيم تا مشخص شود چرا عده‌يي از اعضاي اين تشكل سياسي- مذهبي از حضور رييس‌جمهور در جلسات جامعه نگراني دارند. شجوني كه با ايلنا گفت‌وگو كرده درباره بر‌گزاري زمان جديدترين جلسه جامعه روحانيت مبارز گفته است: احتمالا جلسه‌يي روز سه‌شنبه هفته آينده برگزار شود و در خصوص وضعيت جامعه روحانيت بحث صورت گيرد اما تاكنون اين موضوع قطعيت پيدا نكرده است. عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت در پايان اظهار داشت: دبير جديد جامعه روحانيت مبارز تا به اين زمان مشخص نشده است اما در ماه رمضان خدمت آقاي موحدي كرماني رسيديم و به ايشان اين پيشنهاد را داديم و ايشان هم در چند جلسه شركت داشتند اما تاكنون شخص خاصي در اين خصوص معرفي و انتخاب نشده است.

 

نبايد به بازگشت ناطق‌نوري به سياست دل‌خوش كرد

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه بر اين عقيده است كه بعد از فوت عسگراولادي و مهدوي كني اصولگرايان دغدغه وحدت را ندارند زيرا به اين بلوغ رسيده‌اند كه به جاي فرد محوري به دنبال حزب محوري باشند تا بتوانند به يك وحدت نظر برسند. حميدرضا ترقي، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در گفت‌وگو با نامه نيوز با تاكيد بر ضرورت وحدت بين تشكل‌هاي اصولگرايي، درخصوص آينده اين جريان در دوران بعد از آيت‌الله مهدوي كني و مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي به عنوان محورهاي وحدت اصولگرايان، گفت: بدون شك شيخوخيت به‌مثابه همه امور ديگر زندگي دنيوي و به طور طبيعي دوره زماني مشخصي دارد، از دست دادن اين افراد را مي‌تواند هم به عنوان يك تهديد و هم به عنوان يك فرصت محسوب شود! خوشبختانه تا به امروز شاهد بوديم كه اصولگرايان از ان به عنوان يك فرصت استفاده مي‌كنند. وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد شيخوخيت به عنوان محوريت وحدت همچنان در اردوگاه اصولگرايي مورد توجه است و به خوبي نمايان است كه اصولگرايان به آن صورت دغدغه محوريت را ندارند. عضو حزب موتلفه بااشاره به مباحثي كه در خصوص ورود ناطق نوري به انتخابات و قرار گرفتن وي در محور وحدت اصولگرايي مطرح مي‌شود، تصريح كرد: اين‌ اظهارات در حد حدس و گمان است و واقعيت ندارد. آقاي ناطق به عرصه سياست برنخواهد گشت و كساني كه به اين مساله دل خوش كرده‌اند بيشتر به دنبال تفرقه‌اندازي ميان اصولگرايان هستند. وي تاكيد كرد: آقاي ناطق بارها گفته است كه ديگر اهل ورود به عرصه سياست نيستم، خودشان هم نمي‌خواهند بيشتر از حضور در سخنراني در عرصه سياسي مطرح شوند. به هرحال شيخوخيتي كه در مجموعه اصولگرايان بعد از آيت‌الله مهدوي كني بوده است، با يك عضو جامعه روحانيت مبارز تنزل پيدا نمي‌كند. اين فعال سياسي اصولگرا در پاسخ به اين سوال كه آيا آيت‌الله مصباح مي‌تواند ليدري اصولگرايان را برعهده بگيرد يا نه؟؛ خاطرنشان كرد: آقاي مصباح به مباني اصولگرايي پايبند است و ديديم كه طرفدارانش در انتخابات رياست‌جمهوري نيز 4 ميليون راي آوردند. بنابراين ايشان جداي از اصولگرايان نيست و ممكن است اختلاف سلايقي نيز در روش‌ها باشد كه آن هم طبيعي و عقلاني است. وي تصريح كرد: اما زماني كه اكثريت نظر ايشان را نمي‌پسندند بايد به نظر جمع احترام گذاشت، در تلاش هستيم تا نظرات را به هم نزديك كنيم و به يك همگرايي برسيم. معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي، در مورد نقش احمدي‌نژاد در ميان اصولگرايان، تصريح كرد: آقاي احمدي‌نژاد از عرصه سياسي فاصله گرفته و فعاليت خاصي كه موجب نگراني شود انجام نمي‌دهد، مطرح كردن ايشان به عنوان احمدي‌نژاد هراسي در جامعه با هدف خاصي صورت مي‌گيرد و اين هراس بيشتر از سوي كساني صورت مي‌گيرد كه مي‌خواهند رقابت هاشمي -    احمدي‌نژاد را رقم بزنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها