از نود چه خبر؟
حاشيههاي تعطيلشدن برنامه «۹۰» بسيار زياد است و يكي از مهمترين آنها حذف درآمدهايي است كه تلويزيون از محل تبليغات اين برنامه داشت. در همين رابطه روزنامه مردمسالاري در اينفوگرافيكي ادعا كرده است كه تلويزيون با تعطيل كردن «۹۰» عملا از ۳۷۸ ميليارد تومان صرفنظر كرده است. اين روزنامه با تعيين قيمت پايه هر ثانيه تبليغات در تلويزيون هنگام پخش برنامه نود به مبلغ 32 ميليون تومان نشان داده است كه در هر برنامه نود حداقل 45 دقيقه آگهي از شبكه سه پخش ميشود و با اين احتساب، مجموع هزينه تبليغاتي شركتها براي پخش آگهي در مدت زمان برنامه نود، مبلغي بالغ بر 378 ميليارد تومان در سال ميشود. اين يعني صداوسيما با حذف برنامه نود به خاطر پافشاري علي فروغي، هفتهاي نزديك به هفت و نيم ميليارد تومان را از دست ميدهد. حال بايد ديد فروغي بر چه اساسي و با چه پشتوانهاي توانسته است مسوولان ردهبالاي صداوسيما را راضي به از دست دادن چنين درآمدي بكند.