• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3222 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين

تشكل‌ها

آغاز برداشت برگ سبز چاي از پنج ارديبهشت| رييس اتحاديه چايكاران با بيان اينكه برداشت برگ سبز چاي از پنج ارديبهشت آغاز مي‌شود، گفت: وضعيت بوته‌هاي چاي به دليل رسيدگي خوب كشاورزان به باغات، هواي مساعد، باران كافي و تهيه كود مرغوب مناسب گزارش شده است. ايرج هوسمي به فارس گفت: برداشت برگ سبز چاي در سال زراعي جديد از پنج تا هفت ارديبهشت آغاز مي‌شود و تا پايان مهر ادامه دارد. وي افزود: در حال حاضر وضعيت بوته‌ها در باغات چاي به دليل رسيدگي خوب كشاورزان به باغات، هواي مساعد، باران كافي، و تهيه كود مرغوب و به موقع، مناسب گزارش شده است.

توليد سالانه 300 هزار تن سيم و كابل|دبير انجمن توليدكنندگان سيم و كابل كشور با اشاره به توليد سالانه
300 هزار تن سيم و كابل در كشور مدعي شد كه توليد كنندگان داخلي مي‌توانند كل نياز كشور را تامين كنند. حق‌بيان با بيان اينكه در حال حاضر در كشور انواع سيم و كابل‌هاي مخابراتي فشار قوي، فشار ضعيف، ساختماني و... توليد مي‌شود، ‌به ايسنا گفت: از لحاظ توليدات كشور ما نيازش تامين است و نيازي به واردات در اين حوزه وجود ندارد.

قيمت خودرو امسال نبايد افزايش يابد|رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان گفت: شركت‌هاي خودروساز از افزايش قيمت خودرو در سال جاري خودداري كنند. محمد جعفري به ايسنا گفت: خوشبختانه نرخ تورم در كشور در يك سال اخير كاهش يافته است. وي ادامه داد: طبق آنچه اعلام شده توليد خودروسازان در سال جاري حدود 200 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد كه اين ميزان رشد توليد مطمئنا كاهش قيمت تمام شده را به دنبال خواهد داشت.

صادرات فله‌اي پارچه ايراني به تركيه |رييس كميسيون صنايع اتاق بازرگاني ايران با بيان اينكه پوشاك ايراني با نام لباس تركيه عرضه مي‌شود، از صادرات فله‌اي پارچه ايراني براي توليد لباس تركيه‌اي انتقاد كرد. احمد پورفلاح درمورد توافق ايران با طرف تركيه براي توليد پوشاك مشترك پس از سفر اردوغان، رييس‌جمهور تركيه به ايران به فارس گفت: صنايع نساجي ايران به دليل تحريم، آن طور كه بايد و شايد نتوانسته‌اند، فناوري توليد خود را به روز كنند، در حالي كه ترك‌ها از اين قاعده مستثني هستند، تا حدي كه شاهديم برخي برندهاي معتبر در تركيه توليد مي‌شود.

كشاورزان كودهاي تقلبي نخرند|مدير عامل شركت خدمات حمايتي كشاورزي گفت: تامين حدود پنج ميليون تن انواع كود شيميايي بخش كشاورزي براي امسال پيش‌بيني شده كه عمده آن با تكيه بر توليدات داخلي است اما كشاورزان هنگام خريد به تاييديه‌ها و برچسب‌هاي وزارت جهادكشاورزي روي محصول دقت كنند تا كودهاي تقلبي موجود در بازار به اسم كودهاي خارجي با كيفيت را نخرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون