• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

پلمب سفره‌خانه‌هاي خانوادگي در شيراز

ورود به روستاي گردشگري قلات شيراز ممنوع شد

محمدرضا عبداللهي| داستان پلمب 110 كافه، باغ، رستوران و سفره‌خانه سنتي در شمال غرب شيراز حالا به ايجاد خاكريز در ورودي و خروجي منطقه قلات كه روستاي گردشگري در شمال غرب اين كلانشهر است، رسيده است.

چند روزي است كه بنرهايي در محور شمال غرب شيراز ديده مي‌شود، بنرهايي كه در آنها دليل پلمب اين كافه‌ها و سفره‌خانه‌ها، «مسائل اخلاقي» توصيف شده است. به دنبال پلمب اين كافه‌ها و رستوران‌ها در شمال غرب شيراز، اكنون ورود به روستاي گردشگري قلات هم ممنوع شده و خاكريزي‌هايي كه جلوي ورودي روستا ديده مي‌شود، مانع ورود گردشگران به اين روستاست.حيدر آسيابي، دادستان شيراز در گفت‌وگو با ايسنا هدف از مسدود شدن ورودي روستاي توريستي قلات را «جلوگيري از فعاليت باغ‌هاي غيرمجاز و تردد افراد به اين اماكن» اعلام كرده است.

به گفته او، كافه‌ها، باغ‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌هاي سنتي به دليل «ايجاد مزاحمت، اعمال خلاف اخلاق، ارتكاب جرائم مشهود، اختلاط زن و مرد در برگزاري مجالس، دامن زدن به مسائل غيرفرهنگي و اخلاقي، سرو مشروبات الكلي، عرضه و فروش و استعمال مواد مخدر» تا اطلاع ثانوي تعطيل شده و پرونده تخلفات آنها در دادسراي ناحيه دو شيراز رسيدگي مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيدكاظم موسوي، رييس كل دادگستري استان فارس نيز روز چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر اين استان گفته بود: باغ‌شهرهايي كه در آنها فساد و تخلفاتي انجام مي‌شود به جاي پلمب، مصادره خواهند شد و اين از برنامه‌هاي اصلي و قطعي دادگستري خواهد بود.صدها باغ‌شهر در شيراز و اطراف اين كلانشهر وجود دارد كه برخي از آنها به سفره‌خانه‌هاي سنتي و رستوران تبديل شده‌اند.پلمب اين باغ‌ها و همچنين ممنوعيت ورود به روستاي گردشگري قلات با انتقادات زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي مواجه شد. به گفته اين كاربران، باغ‌ها و روستاي قلات محل تفريح و سرگرمي مردم است و نبايد پلمب شوند. برخي نيز گفته‌اند اين نوع اقدامات باعث بيكاري ده‌ها نفر شده است.نوشين يكي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در خصوص ممنوعيت ورود به قلات نوشته: پلمب شد متاسفانه. جلوي عوارضي هم روز (شنبه 16 شهريور) خاك ريختند. متاسفانه در باغي كه ما بوديم، مجبور شدند در را ببندند.بابك هم نوشته: «اصلا اعلام كنيد ورود و خروج به شهر شيراز ممنوع و بعدم نفس نكشيد.»اين اتفاقات در حالي رخ داده كه شوراهاي شيراز و قلات تاكنون در اين خصوص اظهارنظري نكردند و همچنان به سكوت خود ادامه مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون