• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4469 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

آلماني‌ها جايزه نويسنده پاكستاني را از او پس گرفتند

غرامت حمايت از فلسطين

گروه فرهنگ و هنر

همكاري حميد پورآذري و ليلي رشيدي

حميد پورآذري و ليلي رشيدي نمايشي را به طور مشترك روي صحنه مي‌برند.

به گزارش مهر گفته مي‌شود، نام اين نمايش به زودي اعلام خواهد شد. تهيه‌كنندگي كار را مدرسه سينما تئاتر «هنر هفتم» بر عهده دارد و هنرجويان نوجوان اين موسسه آموزشي در آن بازي خواهند كرد.

از اطلاعاتي كه در مورد اين نمايش منتشر شده، اين است كه هم‌اكنون آخرين مراحل تمرين و آماده‌سازي خود را سپري مي‌كند و در روزهاي آينده، خبرهاي تكميلي درباره اجراي آن منتشر خواهد شد.

پورآذري كه سرپرست گروه نمايشي «پاپتي‌ها» است در مقام كارگردان تئاتر هم با بازيگران حرفه‌اي كار كرده و هم تجربه‌هايي در اجرا با گروه‌هاي پر تعداد بازيگران جوان داشته است كه نمايش‌هايي از جمله «حسينقلي مردي كه لب نداشت»، «اديپ شهريار»، «دايره گچي قفقازي» و... از آن جمله‎اند.

ليلي رشيدي هم كه علاوه بر بازي در نمايش‌ها و آثار تصويري متعدد تاكنون دو نمايش «اسم» و «عاشقيت در پاورقي» را در كارنامه خود دارد.

حمايت از فلسطين جايزه ادبي را منتفي كرد

جايزه ادبي «نلي زاكس» آلمان از اعطاي جايزه امسال خود به برنده آن به دليل فعاليت نويسنده عليه اسراييل خودداري كرد. به گزارش ايسنا به نقل از اينديپندنت جايزه ادبي «نلي زاكس» كه به نام شاعر آلماني برنده نوبل برگزار مي‌شود، امسال «كاميلا شمسي» نويسنده بريتانيايي-پاكستاني را به عنوان برنده نهايي خود اعلام كرده بود اما پس از چند روز و در تصميمي عجيب، هيات داوران آلماني اين جايزه ادبي اعلام كرد به سبب نقش اين نويسنده در بايكوت اسراييل و فعاليت‌هايش در حمايت از مردم فلسطين از تصميم خود صرف‌نظر كرده‌ و جايزه ۱۵ هزار يورويي را به اين نويسنده نخواهد داد. هيات داوران جايزه «نلي زاكس» دو هفته پيش «كاميلا شمسي» را برنده نهايي خود اعلام كرده و او را به عنوان نويسنده‌اي توصيف كرده بود كه ميان جوامع پيوند برقرار مي‌كند اما زماني كه از فعاليت‌هاي سياسي او با خبر شده زير راي اوليه خود زده است. «كاميلا شمسي» كه سال گذشته براي نگارش رمان «آتش خانگي» موفق به كسب جايزه ۳۰ هزار پوندي ادبيات داستاني زنان شد، گفته است كه اجازه نخواهد داد كتابش در اسراييل به چاپ برسد چون هيچ ناشري مستقل از دولت در آن كشور وجود ندارد.

بزرگداشت ايرج افشار

همايش ملي «نام‌آوران فرهنگي و ادبي معاصر ايران» با بررسي كارنامه علمي ايرج افشار برگزار مي‌شود.

اين همايش به همت پژوهشكده زبان و ادبيات پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي برگزار مي‌شود.

مجموعه همايش‌هاي ملي نام‌آوران فرهنگي و ادبي معاصر ايران نخستين همايش خود را به بزرگداشت ايرج افشار اختصاص داده است. تجليل از شخصيت‌ فرهنگي و ادبي ايرج افشار، بررسي و معرفي آثار و خدمات ارزنده فرهنگي و علمي-پژوهشي او، ترويج و تقويت فرهنگ ايران‌دوستي و اهتمام به گردآوري، حفظ و معرفي ميراث ارزشمند فرهنگي و ادبي ايران، معرفي استاد ايرج افشار به عنوان يك الگوي مناسب فرهنگي و ادبي به دانشجويان و جوانان علاقه‌مند به فرهنگ و ادب كشور از اهداف اين بزرگداشت عنوان شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون