در آستانه شصتمين سالگرد تاسيس مينو مطرح شد
اجراي 100پروژه بزرگ و كوچك در گروه صنعتي مينو
مديرعامل گروه صنعتي مينو با اشاره به توليد 400نوع محصول به ميزان 600 تن در روز در زيرمجموعههاي اين گروه از اجراي بالغ بر 100 پروژه بزرگ و كوچك طي پانزده سال گذشته خبر داد. عليرضا عباسيانفر در نشست خبري كه پيش از ظهر روز يكشنبه به مناسبت شصتمين سالگرد تاسيس شركت «مينو» برگزار شد، گفت: برنامه توسعه 20 سالهاي براي شركت طراحي و تدوين شده كه شامل سرمايهگذاري در جهت بهبود وضعيت موجود، ورود خطوط جديد، بازسازي و بهسازي خطوط كنوني، تكميل زنجيره تامين و توليد ساير محصولات غذايي است. وي مشتريان وفادار، كاركنان پرتلاش و سهامداران را سه ركن اصلي گروه صنعتي «مينو» برشمرد و افزود: اگرچه تنگناهاي معيشتي و وضعيت اقتصادي دشوار سالهاي اخير، منجر به كاهش قدرت خريد برخي از دهكهاي درآمدي جامعه شده است اما شركت مينو با قيمت گذاري منصفانه و كمترين افزايش نرخ، تلاش دارد تا اين محصولات از سبد مصرفي خانوارها حذف نشود.عباسيانفر با بيان اينكه دولت مالكيت اين شركت را از سال 59 تا 80 برعهده داشت، يادآور شد: در زمان تصدي دولت، اقدام قابل توجهي جهت نوسازي و بازسازي خطوط توليد نشد كه همين مساله متاسفانه منجر به فرسودگي آن شد. وي تصريح كرد: پس از اجراي اصل 44 و واگذاري شركتهاي دولتي، مالكيت گروه «مينو» نيز به بخش خصوصي منتقل شد و از سال 83 سرمايهگذاريهاي بزرگي جهت نوسازي، بهسازي و تنوع محصولات با اجراي بالغ بر 100 پروژه كوچك و بزرگ صورت گرفت. مديرعامل گروه صنعتي «مينو» به بخشي از اين سرمايهگذاريها اشاره كرد و افزود: براي نخستين بار در كشور خط توليد آدامس بدون قند با سرمايهگذاري 20 ميليون يورويي در سال89 راهاندازي شد كه اين خط توليد در دنيا كم نظير است. وي ادامه داد: خط توليد شكلات با سرمايهگذاري 6ميليون يورويي، خط توليد اسنك با سرمايهگذاري 5/5 ميليون يورويي، توليد سافت ژل با ظرفيت توليد 60ميليون عدد در سال ازجمله اين سرمايهگذاريهاست. عباسيانفر با اشاره به ميزان صادرات محصولات گروه صنعتي مينو گفت: كشورهاي همسايه، حوزه خليج فارس، كشورهاي حوزه سياياس، كانادا و حتي اروپا بازارهاي هدف صادراتي اين شركت محسوب ميشوند. وي با بيان اينكه 600 محصول در اين گروه توليد ميشود، افزود: از اين تعداد 400محصول غذايي و 200 محصول آرايشي و بهداشتي است. وي در ادامه به مشكلات پيش روي فعالان اقتصادي اشاره كرد و گفت: قوانين سختگيرانه بيمه، مالياتهاي چندباره و تعارضات و تعدد قوانين، كارآفرينان را با چالشهاي بسياري مواجه كرده است كه از دولت انتظار داريم اين موانع را برطرف كند. وي به تاثير عوامل بيروني بر فعاليت بنگاههاي صنعتي اشاره كرد و گفت: تنشهاي سياسي و فشارهاي بينالمللي نيز از ديگر مشكلات واحدهاي توليدي است به طوري كه نوسان ارزي سالهاي اخير باعث شده تا گروه صنعتي «مينو» در خريد مواد اوليه با مشكل افزايش چندبرابري نرخها مواجه شود. عباسيانفر ادامه داد: هرچند قيمت نهادههاي توليد ما در سال گذشته بين 60تا270درصد افزايش يافت اما تمام تلاشمان را كرديم تا با لحاظ كردن كمترين حاشيه سود، محصولات شركت با كمترين افزايش قيمت به دست مصرفكننده برسد و كالاهاي ما تبديل به اجناس لوكس براي طبقههاي كم درآمد نشود. وي با اشاره به تاريخچه تاسيس و فعاليت شركتهاي زيرمجموعه مينو گفت: اين برند يك نشان توليدي بين نسلي است. وي خاطرنشان كرد: اطمينان و وفاداري مردم طي اين سالها به اين برند، اصليترين سرمايه ما محسوب ميشود. عباسيانفر با اشاره به تاريخچه تاسيس مينو اظهار كرد: گروه صنعتي مينو يك هلدينگ بزرگ است كه با مديريت 12 شركت فرعي در زمينه توليد محصولات غذايي و بهداشتي و دارويي و توزيع و پخش فعاليت ميكند. وي افزود: اين شركت در 16آبان سال 1338 فعاليت خود را در كيلومتر 10 جاده مخصوص كرج با توليد آبنبات و تافي كرهاي آغاز كرد و در سال 1346 و همزمان با تاسيس بورس، جزو نخستين شركتهاي ايراني بود كه وارد بازار سرمايه شد. به گفته وي، شركت صنعتي پارس مينو، شركت قاسم ايران و شركت صنعتي مينو (خرمدره)، شركت دارويي مينو، شركت صنايع غذايي مينو شرق و شركت صنايع غذايي مينو فارس ازجمله بزرگترين شركتهاي اين هولدينگ بزرگ صنعتي است. در اين نشست خبري وحيد هوشنگ نژاد گفت: ما دو خواسته از دولت در زمينه قوانين مالياتي داريم، نخست اينكه قانون ماليات بر ارزش افزوده همانند الگوي مرسوم جهاني اجرا شود و دوم اينكه افزايش پلكاني و ضريب سالانه آن كنترل شده باشد تا آسيبي به فعاليت شركتها وارد نشود. وي درخصوص وضعيت بورسي شركت مينو نيز گفت: تمام تلاشمان براين است تا منافع سهامداران توسط عدهاي سودجو با سفته بازي و ايجاد حباب به خطر نيفتد. همچنين محمدتقي قلندر لكي مديرعامل شركت صنعتي مينو خرمدره با اشاره به نوستالژي برند مينو گفت: پيوند چند نسل با محصولات اين شركت ما را برآن داشت تا بستهبندي محصولات قديمي را همچنان حفظ و براي نسل جديد و جوانان محصولات تازه با بستهبندي جديد عرضه كنيم. محمدحسين يوسف خزرايي مديرعامل شركت پخش مويرگي قاسم ايران از زيرمجموعههاي گروه مينو نيز در اين نشست خبري گفت: شركت قاسم ايران با داشتن ناوگان حمل ونقل باري گسترده و داشتن بيش از 350هزارمترمربع انبار استاندارد نگهداري محصولات غذايي و دارويي در كشور به صورت روزانه بيش از 600محصول گروه صنعتي مينو را در نقاط مختلف كشور به صورت مويرگي در بين 110هزارفروشگاه توزيع ميكند. خزرايي با اشاره به اقدامات اين شركت در خدماترساني مطلوب به مردم گفت: در چالش كمبود شكر طي ماه مبارك رمضان امسال، شركت قاسم ايران با بهكارگيري تمامي امكانات و تجهيزات خود و عرضه روزانه بيش از هزارتن شكر از محل مواد اوليه شركتهاي گروه صنعتي مينو براي رفع اين مشكل با همكاري شركت بازرگاني دولتي ايران به ياري مردم شتافت و آمادگي دارد هرگاه اقتصاد كشور در زمينه توزيع بهينه و هدفمند كالاهاي اساسي با مشكل روبهرو شود، به ياري مردم بشتابد.