• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4509 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان

خبر

بررسي حواشي سخنراني روحاني و «سرا» در فراكسيون اميد

سخنگوي فراكسيون اميد از برگزاري جلسه اين فراكسيون درباره اتفاقات رخ داده در سخنراني اخير رييس‌جمهوري خبر داد. به گزارش ايلنا، فاطمه سعيدي درباره جلسه روز سه‌شنبه شوراي مركزي فراكسيون اميد گفت: «در اين جلسه مصوب شد تا از وزير كشور براي حضور در جلسه علني مجلس دعوت شود تا رحماني‌فضلي نسبت به اقدامات انجام شده در خصوص اخلال‌كنندگان در سخنراني رييس‌جمهوري توضيح دهد. بر اساس اخبار و گزارش‌هاي دريافتي اخلال در سخنراني رييس‌جمهوري در يزد سازمان يافته بوده است. فراكسيون اميد ضمن محكوم كردن اين‌گونه اقدامات ضدامنيتي، در اين رابطه وزير كشور را به صحن مجلس دعوت مي‌كند تا ايشان نتيجه بررسي‌ها و اقدامات انجام شده را تشريح كند. همچنين كارگروهي به همين منظور در فراكسيون اميد تشكيل شد كه اين موضوع را تا حصول نتيجه پيگيري كند.» او افزود: «در جلسه صبح سه‌شنبه، نمايندگان اين فراكسيون در شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گزارشي از طرح «سرا» ارايه كردند كه مورد بحث قرار گرفت.»

«شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي» اعلام موجوديت كرد

شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي كه جمعي فراگير از چهره‌هاي ملي، مسوولان احزاب و تشكل‌ها و چهره‌هاي انقلابي با تاكيد بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجوديت كرد. به گزارش فارس، در بخشي از بيانيه اعلام موجوديت شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب آمده است: «مجلس شوراي اسلامي، ريل‌گذار كشور و در راس امور است و بايد عصاره فضايل ملت باشد. مجلس كارآمد، دولت را پاسخگو مي‌كند و از همين‌روست كه به نظر مي‌رسد نقطه آغاز تحول در نظام مديريتي كشور، مجلس شوراي اسلامي باشد.» اين بيانيه مي‌افزايد: «وحدت فراگير، تاكيد بر حضور جوانان و اهميت ويژه براي فعاليت بانوان از مهم‌ترين شاخصه‌هاي اين ائتلاف است، به‌طوري كه بيش از نيمي از اعضاي شوراي ائتلاف را جوانان و زنان تشكيل داده‌اند. همزمان با تهران، اجزا و بدنه ائتلاف فراگير نيروها انقلابي در شهرستان‌ها در حال شكل‌گيري است. تاكيد بر حق تصميم‌گيري استان‌ها و شهرستان‌ها و نفي تصميم‌گيري از مركز براي نامزدها، از اساسي‌ترين رويكردها و ديدگاه‌هاي شوراي ائتلاف است.» از ديگر اصول محوري، نفي سهميه‌بندي براي تشكل‌ها و جريان‌هاي سياسي و استفاده از مطالعات علمي در حوزه انتخابات و مطالبات مردم است. شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب، با ايجاد يك هيات اجرايي كارآمد و تشكيل كارگروه‌هاي فعال زير نظر شورا، ضامن پيشبرد امور بر اساس شاخصه‌هاي پيش گفته است. مسلما بزرگ‌ترين سرمايه اين شورا، همراهي عموم ملت انقلابي ايران اسلامي و به‌ويژه جوانان خواهد بود.»

نام‌نويسي داوطلبان نمايندگي مجلس از ۱۰ آذر

ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه‌اي زمان و شرايط ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را اعلام كرد. به گزارش تسنيم، بر اساس اطلاعيه شماره 2 ستاد انتخابات كشور ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از روز يكشنبه مورخ 10-9-1398 تا پايان وقت اداري روز شنبه مورخ 16-9-1398 جمعا به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد. بر اساس اين اطلاعيه «داوطلبان مي‌توانند به منظور اعلام داوطلبي خود در مهلت تعيين شده با همراه داشتن مدارك زير به وزارت كشور، فرمانداري‌هاي مراكز حوزه‌‌هاي انتخابيه، سفارتخانه‌‌ها، كنسولگري‌ها يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و اقدام به تكميل فرم ثبت‌نام كنند.» انتخابات دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

واكنش مشاور رييس‌جمهوري به ادعاي كريمي‌قدوسي

جواد كريمي‌قدوسي، عضو جبهه پايداري در توييتي ادعايي درباره رييس‌جمهوري مطرح كرده و نوشته بود: «آقاي روحاني در پايان سال 95، صادقانه خطاب به #قوه_قضاييه گفته بود كه اگر دست به برادر من حسين فريدون بزنيد يعني اعلام جنگ من.» به گزارش خبرآنلاين، «حسام‌الدين آشنا» مشاور رييس‌جمهوري نيز ديروز در واكنش به اين توييت كريمي‌قدسي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «لطفا مستندات قابل رد يا اثبات خود را در مورد اين ادعا ارايه فرماييد؛ البته غير از بيانات يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري در دور آخر مناظره!»

بررسي موضوع برادرزاده سلحشوري در هيات نظارت بر نمايندگان

محمدجواد جمالي، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «امروز شكايت 100 دانشجو از مطهري نماينده تهران به دليل اظهاراتش در روز 13 آبان در دانشگاه شهيد بهشتي به دست هيات نظارت رسيده و به دبيرخانه رفته است.» به گزارش ايسنا، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان با اشاره به حضور موسوي‌لارگاني نماينده فلاورجان در جلسه اين هيات براي بررسي شكايت رييس هيات‌مديره شركت فولاد مباركه اصفهان گفت: «اين شكايت در مورد اين بود كه اتهامات و مطالبي را آقاي موسوي‌لارگاني درباره اين شركت مطرح كرده است. آقاي لارگاني در توضيحاتش مطالبي درباره هزينه‌كردهاي شركت فولاد مباركه در برخي حوزه‌هاي انتخابيه بيان كرد. قرار شد از شاكي دعوت كنيم تا در حضور او موضوع باز شود.»

جمالي همچنين درباره بررسي شكايت سلحشوري از موسوي‌لارگاني در مورد طرح برخي ادعاها درباره برادرزاده‌اش گفت: «اين موضوع هم با حضور آقاي موسوي‌لارگاني بررسي شد. او گفت كه به طور مستقيم نامي از برادرزاده اين نماينده نياورده و اين موضوع را به طور واضح اعلام نكرده است. قرار شد هيات بعد از بررسي در اين باره اعلام نظر كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون