• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4511 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان

وزير صمت تاكيد كرد

تغيير قيمت بنزين كمترين اثر‌گذاري روي قيمت تمام‌شده كالاها دارد

با هر گونه افزايش قيمت برخورد قاطع خواهد شد

وزير صنعت، معدن و تجارت در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظيم بازار كشور گفت: خوشبختانه ذخاير كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز كشور در بهترين حالت ممكن طي چند سال اخير است و هيچ‌گونه نگراني براي تامين اقلام مورد نياز مردم وجود ندارد. به گزارش شاتا، رضا رحماني روز جمعه با تشكيل نشست فوق‌العاده ستاد تنظيم بازار و با بيان مطلب فوق افزود: در تعداد كثيري از كالاهاي صنعتي مورد نياز كشور، براي بيش از دو سال و در بسياري از كالاهاي اساسي و ضروري نيز بين ۶ ماه تا يك‌سال ذخاير قابل قبول در كشور وجود دارد. وي ادامه داد: اكثر كالاهاي توليدي كشور در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزايش توليد مواجه بوده‌اند و آمارها مويد اين نكته هستند كه براي تامين نياز كشور با مشكل خاصي مواجه نخواهيم شد.

وزير صمت تصريح كرد: تنظيم بازار كشور جزو اولويت‌هاي ماست و صادرات نيز مبتني بر تامين نياز اوليه كشور در همه اقلام كالايي است.

رحماني خاطرنشان كرد: با توجه به گزارش‌هاي اعلام شده از سوي دستگاه‌هاي مختلف، خوشبختانه دغدغه خاصي هم‌اكنون در سطح كشور و در بخش قيمت‌ كالاها وجود ندارد و حتي اگر موردي نيز وجود داشته باشد كه نيازمند حمايت ويژه ستاد تنظيم بازار باشد حتما و همين امشب در خصوص آن تصميم‌گيري مي‌شود. وي گفت: تغيير نرخ بنزين كمترين اثر ممكن را روي قيمت تمام شده كالاهاي توليدي دارد و در بخش حمل و نقل كالا نيز با توجه به عدم تغيير نرخ گازوييل در اين بخش نيز مشكلي نخواهيم داشت، در حوزه حمل و نقل مسافر سهميه لازم تعريف و تمهيدات مربوطه اتخاذ شده است.

وزير صمت ادامه داد: علاوه بر اين موارد، دولت نيز از محل درآمد‌هاي حاصل از اين افزايش قيمت توجه ويژه‌اي به اقشار مختلف آسيب‌پذير و همچنين برخي دهك‌هاي پايين درآمدي كشور خواهد داشت كه از همين فردا وارد مرحله اجرايي خواهد شد.

رحماني خاطرنشان كرد: هرگونه افزايش قيمت از سوي دستگاه‌هاي دولتي و مصوبات موجود براي تغيير قيمت كالا از جمله همين مصوبات تنظيم بازار، در شرايط حاضر كاملا ممنوع بوده و اگر حتي موردي مصوبه روزهاي اخير بوده، فعلا و در حال حاضر مجوز آن باطل است و در شرايط موجود قابليت اجرايي ندارد. وي تاكيد كرد: هر‌گونه افزايش قيمت سوء‌استفاده از شرايط بازار تلقي مي‌شود و حتما با متخلفان برخورد قانوني سختي خواهد شد.

وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: سازمان حمايت، بازرسين اصناف و همچنين تعزيرات حكومتي طي روزهاي آينده بازرسي خود را تشديد و با اطلاع‌رساني لازم به مردم، با هرگونه تخلف در سطح بازار برخورد خواهند كرد.

رحماني در پايان تاكيد كرد: ضمن تقدير و تشكر ويژه از همراهي مردم شريف و بزرگوار كشورمان، انتظار داريم اين عزيزان به عنوان ناظر واقعي بازار در صورت مواجهه با هر گونه تخلف و افزايش قيمتي موارد را به مجموعه نظارتي وزارت صمت منعكس كنند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون