• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4511 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان

قائم مقام وزير صمت:

دليلي براي گراني كالا وجود ندارد

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگاني اظهار كرد: روز گذشته (جمعه) جلسه فوق‌العاده ستاد تنظيم بازار از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به دستور شخص وزير صنعت، معدن و تجارت و با حضور همه اعضاي ستاد تنظيم بازار برگزار شد. آنچه در دستور كار ستاد تنظيم بازار قرار گرفت، مراقبت از تاثير نگذاشتن افزايش نرخ بنزين بر قيمت كالاها بود.

حسين مدرس خياباني افزود: با توجه به اينكه نرخ كالا عمدتا تاثيرپذير از حمل‌ و نقل بوده و حمل‌ و نقل نيز با گازوييل بوده و در اين بحث افزايش قيمت‌ها، به هيچ‌ وجه افزايش قيمت گازوييل مطرح نيست؛ بنابراين افزايش قيمت كالاها نبايد رخ دهد. اما لازم است كه مراقبت‌هايي صورت گيرد تا افزايش قيمت و سوءاستفاده‌هايي در مبادي توليد، مبادي عرضه و حتي فروشگاه‌ها از دو جنبه مهم افزايش قيمت‌ها و احتكار صورت نگيرد.

اين مقام مسوول ضمن تاكيد بر اينكه در اين شرايط برخي احساس مي‌كنند مي‌توانند كالاها را نگه داشته و پس از مدتي با قيمت بيشتر بفروشند، گفت: نقطه قوت اين طرح زمان اجرا است. خوشبختانه زماني اين طرح اجرا شده است كه ما به لحاظ تامين كالاهاي اساسي و استراتژيك در بالاترين نقطه هستيم. علاوه بر اين مصرف عادي كشور و سطح ذخاير نيز از سطح قابل قبولي برخوردار است و هر زمان كه احساس كنيم نياز به ذخاير داريم، آنها را وارد بازار مي‌كنيم. قائم مقام وزير صمت خاطرنشان كرد: در اين طرح نيز قرار شده است كه ستادهاي تنظيم بازار استان‌ها به طور روزانه تشكيل شده و كالاها به‌ويژه ۱۰۰ قلم كالاي اساسي را رصد كنند. البته قيمت اين ۱۰۰ قلم كالاي روزانه در سامانه آپ مرتبا رصد شده و همچنين امكان شكايت نيز همان‌جا وجود دارد و مردم مي‌توانند هر گونه افزايش قيمت رابه سامانه ۱۲۴ اعلام كنند. مدرس خياباني ادامه داد: تقسيم نقشي نيز بين همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها صورت گرفته است. با توجه به اينكه فرماندهي اين موضوع نيز با وزارت كشور است، قرار شده است كه وزارت راه ‌و شهرسازي نيز حتما ورود كرده و اعلام كند كه افزايش كرايه هم وجود ندارد و حمل ‌و نقل كالاها نيز مشمول افزايش قيمت نخواهد شد. در رابطه با كرايه‌هاي حمل‌ و نقل مسافري نيز طبق آمارهاي ارايه شده توسط وزارت كشور و وزارت راه ‌و شهرسازي در همه حوزه‌ها همچون سرويس مدارس، آژانس‌ها، وانت‌بارها و حتي تاكسي‌هاي اينترنتي تدابير لازم انديشده شده است. همچنين قرار شد كه وزارت كشاورزي اطلاعيه‌اي در رابطه با تامين و توليد كالاهاي اساسي منتشر كند. قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني با تاكيد بر نقش اصناف در اين رابطه گفت: امروز اعضاي اتاق اصناف ايران و تهران در جلسه حضور داشتند و حتي با نمايندگان فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي هم صحبت شد تا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از بابت فراواني كالاها به مردم اطمينان خاطر بدهند؛ ضمن اينكه تغيير قيمتي هم در كالاها رخ نخواهد داد. سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان نيز اطلاعيه‌اي صادر كرده كه افزايش قيمت هرگونه كالا و خدمات ممنوع بوده و به ‌شدت نيز با گرانفروشان برخورد خواهد شد. او در پايان تصريح كرد: قرار شده است مهلت تمديدي براي ناوگان فرسوده نيز صادر شود. در واقع به دليل اينكه به خودروهاي فرسوده كارت سوخت تعلق نمي‌گرفت، قرار است مهلتي براي تعويض و نوسازي خودروهاي فرسوده در نظر گرفته شود و تا آن زمان مشمول سوخت سهميه‌بندي شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون