• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4514 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان

خبر

آموزش مقابله با كلاهبرداري در پادگان‌ها

سخنگوي قرارگاه مهارت آموزي ستاد كل نيرو‌هاي مسلح از آموزش‌هاي جديد در خدمت مقدس سربازي خبر داد. سردار موسي كمالي گفت: «از سال گذشته بنا شد سالانه ۲۰۰ هزار نفر كه براي انجام خدمت مقدس سربازي مي‌آيند، حداقل ۵ آموزش عمومي و اجتماعي از قبيل امداد و نجات، سبك زندگي، كسب و كار و حقوقي را فرا بگيرند چون بسياري از جوانان، حتي افرادي كه تحصيلكرده هستند، آن‌طور كه بايد و شايد به مسائل حقوقي وارد نيستند، لذا اين افراد وارد اجتماع مي‌شوند و به راحتي سرشان كلاه مي‌رود. اين افراد در نيرو‌هاي مسلح يك‌سري آموزش‌هاي لازم را خواهند ديد. به سربازاني كه حين خدمت آموزش ببينند و در حوزه‎هاي مختلف مهارت‌هاي لازم را كسب كنند، علاوه بر كارت پايان خدمت؛ يك گواهينامه اشتغال و تجربه ارايه خواهد شد.»

 

اختلافات زناشويي بيشترين موارد مطرح شده با سامانه ۱۴۸۰ است

مديركل مشاوره و امور روانشناختي سازمان بهزيستي كشور گفت: «اختلافات زناشويي بيشترين موارد مطرح شده مشكلات خانوادگي با صداي مشاور بهزيستي شماره ۱۴۸۰ است.» بهزاد وحيدنيا در گفت‌وگو با ايرنا افزود: «بيشترين اختلافات زناشويي نيز مربوط به مواردي مانند خيانت و روابط فرازناشويي، تفاوت سليقه و فرهنگ در تربيت كودك و تغيير موقعيت زندگي بنا به مسائل مختلف مانند تغيير شغل و جابه‌جايي مكاني است، اما مهم‌ترين دليل اين اختلافات، نبود مهارت‌هاي ارتباط لازم براي زندگي مشترك است.» سازمان بهزيستي كشور علاوه بر صداي مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملي اعتياد با شماره ۰۹۶۲۸، خط اورژانس اجتماعي را هم با شماره 123 براي اعلام موارد كودك‌آزاري، همسرآزاري، معلول‌آزاري و سالمند‌آزاري و موارد خودكشي در دسترس مردم قرار داده است. به گفته وحيدنيا، تمام تماس‌هاي مردمي با خط صداي مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد مي‌توانند مشكلات و مواردي كه طرح كردن آنها به صورت حضوري براي‌شان مشكل است، به صورت تلفني با مشاوران در ميان بگذارند.

 

كشف بيش از ۲۱ تن انواع موادمخدر در كشور

معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف بيش از ۲۱ تن مواد مخدر در كشور در حد فاصل ۱۱ لغايت ۱۷ آبان خبر داد.

ناصر اصلاني گفت: «مجموع كشفيات اين هفته ۲۱۱۷۳ كيلوگرم بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۶۲۰ كيلوگرم) ۹۸درصد افزايش دارد. ۱۷۴۳۵ كيلوگرم از مجموع كشفيات مربوط به ماده مخدر ترياك بود كه ۸۲ درصد كشفيات را به خود اختصاص داده است. همچنين از اين ميزان ۷۷۲ كيلوگرم حشيش، ۲۲۳۶ كيلوگرم مرفين، ۱۱۴ كيلوگرم هروئين، ۴۱۳ كيلوگرم گراس، ۶۲ كيلوگرم شيشه و ۱۴۱ كيلوگرم ساير مواد بوده است.»

اصلاني با بيان اينكه بالغ بر ۸۵ درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به هفت استان كشور بوده، افزود: «بيشترين حجم كشفيات با ۱۰۱۲۹ كيلوگرم مربوط به استان سيستان و بلوچستان است كه معادل ۴۸ درصد كشفيات كشور بوده و كرمان با ۲۸۹۸ كيلوگرم، هرمزگان با ۱۴۸۵ كيلوگرم، يزد با ۱۳۴۱ كيلوگرم، خراسان جنوبي با ۱۱۲۸ كيلوگرم، گلستان با ۶۰۷ كيلوگرم و خوزستان با ۴۶۲ كيلوگرم به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. سهم كشفيات ۵ استان اولويت‌دار حوزه مقابله يعني سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبي از كشفيات كشور در هفته مذكور ۶۳ درصد است.»

 

كشف اقلام دندانپزشكي قاچاق

اقلام دندانپزشكي قاچاق در بازرسي از مسافران در فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) كشف شد.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش‌هاي مردمي درخصوص بار همراه مسافر در پي نمايشگاه تجهيزات دندانپزشكي برگزار شده در كشور چين، بازرسي شبانه‌روزي طي ۹ روز متوالي توسط كارشناسان تجهيزات پزشكي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام شد و در اين بازرسي‌ها، ۲۰۰ كيلوگرم اقلام دندانپزشكي قاچاق به ارزش ۱۰ ميليارد ريال كه از طريق خطوط هوايي كشور به صورت مسافري و در قالب چمدان و كيف دستي وارد فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) شده بود، جمع‌آوري و پس از طي روال قانوني به مراجع ذي‌ربط ارجاع شد.

۴۰ تا ۵۰ هزار بيمار دياليزي

مجيد رمضاني، مديرعامل انجمن حمايت از بيماران كليوي با اعلام وجود حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بيمار دياليزي در كشور گفت: «شايع‌ترين علت بيماري كليوي كه منجر به دياليز يا پيوند مي‌شود، ديابت است. هر بيمار دياليزي سه نوبت در هفته و هر نوبت ۴ ساعت به دياليز احتياج دارد كه هزينه ناشي از دياليز براي هر سري حدود ۵۰۰ هزار تومان برآورد مي‌شود؛ يعني هفته‌اي ۱۲ ساعت دياليز با هزينه يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان بر دوش نظام سلامت.»

كاهش ۷.۵ درصدي آمار سزارين در بيمارستان‌هاي دولتي

رييس اداره مامايي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از كاهش ۷.۵ درصدي آمار سزارين در بيمارستان‌هاي دولتي تحت پوشش دانشگاه خبر داد. به گزارش مهر، محبوبه عقيقي افزود: «آمار سزارين در بيمارستان‌هاي دولتي تابعه دانشگاه از ۷۶.۳۵ درصد در سال ۹۲، در ۶ ماهه اول سال ۹۸، به ۶۸.۹۶ درصد كاهش يافته است. همچنين زايمان سزارين در بيمارستان‌هاي خصوصي تابعه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، كاهش ۱۶.۱درصدي داشته و در همين بازه زماني از ۹۵.۷۳ به ۷۹.۶۳ درصد رسيده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون