• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

رييس سابق وزنه‌برداري با ماندن در شوراي شهر از انتخابات رياست فدراسيون كنار رفت

رضازاده: وقتي وزارت مخالف است چرا به مجمع بروم؟

روز گذشته ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در اظهاراتي كوتاه در تاييد خبر ماندن حسين رضازاده در شوراي شهر گفت: اين فرد در شوراي شهر باقي خواهد ماند و جزييات بيشتر اين خبر از وي متعاقبا اعلام خواهد شد.
پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان هم در ادامه اعلام كرد: حسين رضازاده، رييس سابق فدراسيون وزنه‌برداري از شركت در انتخابات فدراسيون وزنه‌برداري كه روز دوشنبه برگزار مي‌شود، انصراف داد. او براي شركت در مجمع بايد به خاطر دوشغله بودن از سمت خود در شوراي شهر استعفا مي‌داد اما پيش از اين اعلام كرده بود كه علاقه‌اي به خداحافظي با وزنه‌برداري ندارد.

هاشمي هم نماينده مجلس است، هم رييس فدراسيون!

حسين رضازاده، رييس سابق فدراسيون وزنه‌برداري در پاسخ به اين سوال كه با توجه به استعفا ندادن از شوراي شهر در مجمع انتخاباتي فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي شركت مي‌كند يا خير؟ بيا‌ن‌ كرد: من با راي مردم تهران در شوراي شهر حضور داشتم، بنا‌بر‌اين به راي آنها احترام مي‌گذارم. هرچند هر چه دارم از و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي است، اما با وجود نامه شوراي حل اختلاف كه حضور من را در انتخابات بلامانع دانست، اين طور پيش آوردند. من قوي‌ترين مرد جهان هستم اما در برابر قانون ضعيفم. نمي‌توانم به آراي مردم عزيز شهر تهران دهن‌كجي و از شوراي شهر استعفا كنم ضمن اينكه شوراي حل اختلاف و كميسيون اصل90 نيز حضورم در انتخابات فدراسيون را تاييد كرده بودند. رضازاده در پاسخ به اين پرسش كه با اين شرايط در مجمع انتخاباتي فردا حاضر مي‌شود يا خير؟ گفت: وقتي از شوراي شهر استعفا ندادم براي چه بيايم كه اجازه حضور در مجمع را به من ندهند. اگر با من تماس بگيرند در مجمع شركت مي‌كنم در غير اين صورت نمي‌توانم زور بگويم. از روساي هيات‌ها و مربيان استاني كه در اين پنج سال در كنارم بودند تشكر مي‌كنم و نتايجي كه ما در اين پنج سال در رده‌هاي سني مختلف از جمله كسب چهار مدال المپيك به دست آورديم با كمك آنها بوده است. در حال حاضر سيدمهدي هاشمي دوست خوبم و مدير موفق فدراسيون تيراندازي از جمله افرادي است كه در مجلس شوراي اسلامي بوده و همچنان در فدراسيون تيراندازي رياست مي‌كند اما حالا چرا عضويت در شورا را شغل مي‌دانند و حضور در مجلس را خير، بايد مسوولان جوابگو باشند. هر كسي هم كه به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شود اگر مشورتي بخواهد به او كمك مي‌كنيم. من در كنار و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي هستم چرا كه به مدت چهار سال در هيات اجرايي كنفدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي آسيا حضور دارم. من براي كسب مدال‌هاي بيشتر در المپيك 2016 و عضويت در هيات رييسه فدراسيون جهاني برنامه‌ريزي كرده بودم اما حالا اين طوري خواستند و اكنون ديگر هر چه خدا بخواهد. رييس سابق فدراسيون وزنه‌برداري با بيان اينكه كورش باقري بهترين گزينه براي رياست بعدي فدراسيون وزنه‌برداري است در مورد اينكه چرا وزارت علاقه‌اي به حضور او در فدراسيون ندارد، گفت‌: اين را از خودشان بپرسيد من در اين پنج، شش سال سعي كردم موفق باشم و از همه كساني كه من را حمايت كردند تشكر مي‌كنم.

با من از سياست حرف نزنيد

ساعي: من را به خانه‌ام راه نمي‌دهند

هادي ساعي، دارنده دو مدال طلاي المپيك اظهاركرد: من ورزشي هستم و همه‌چيزم را از ورزش دارم. به طور حتم اگر به عنوان رييس فدراسيون تكواندو انتخاب مي‌شدم به سمت ورزش مي‌آمدم و قطعا شوراي شهر را رها مي‌كردم. حداقل بايد به من اين اجازه را مي‌دادند تا در انتخابات شركت كنم با وجودي كه معتقدم نه عضويت درشوراي شهر شغل است و نه رياست فدراسيون. تازه الان دنبال اين هستند تا با تغييراتي در اساسنامه كاري كنند رياست فدراسيون شغل محسوب شود.
دارنده دو مدال طلاي المپيك در پاسخ به اين نكته كه به نظر مي‌رسد جاي امثال او به جاي روي آوردن به فعاليت‌هاي سياسي در ورزش ايران است، گفت: خانه من ورزش است اما وقتي من را به خانه‌ام راه نمي‌دهند چه كار مي‌توانم بكنم؟ من مدعي اين نيستم كه حتما بايد رييس فدراسيون باشم ولي حداقل اين شانس را بايد به من مي‌دادند كه در مجمع انتخاباتي تكواندو حضور پيدا كنم. شايد اصلا خانواده تكواندو به من راي نمي‌دادند. من هر چه دارم از تكواندو دارم و گذشته‌ام را فراموش نكرده‌ام. به طور حتم من در ورزش خيلي بهتر مي‌توانم كار كنم تا در جاي ديگر.
البته الان هشت سال است كه در شوراي شهر هستم و تجربه زيادي را به دست آورده‌ام و مدعي آنجا هم هستم و اين تجربه ارزاني نبوده كه به دست آورده‌ام و مدعي هستم كه در شوراي شهر و مديريت شهري خيلي حرف براي گفتن دارم.
ساعي درباره علت علاقه‌اش به فعاليت‌هاي سياسي گفت: با من اصلا از سياست حرف نزنيد! بايد بگويم من اصلا آدم سياسي نيستم و علاقه‌اي به هيچ‌گونه بحث سياسي هم ندارم و تنها عضو شوراي شهر هستم كه در هيچ ليستي نبودم و مستقل وارد اين شورا شدم. هيچ كس هم باور نمي‌كرد كسي بتواند مستقل و با آن افرادي كه كانديدا بودند راي بياورد. حال برخي مي‌خواهند اين محبوبيت من بين مردم را خدشه‌دار كنند.
او درباره اينكه آيا حضور عليرضا دبير در كميته ملي المپيك با وجودي كه او نيز در شوراي شهر مشغول به فعاليت است برخلاف قانون است يا خير؟ اظهار كرد: از اول هم اعلام شده بود سمت نايب رييسي شغل محسوب نمي‌شود. از آنجا كه من مسوول كميسيون ورزشكاران بودم خودم باعث حضور دبير در انتخابات كميته شدم و او را به مجمع اين كميته معرفي كردم تا بتواند در انتخابات كميته ملي المپيك شركت كند.
وي همچنين درباره شرايط كاري اعضاي شوراي شهر گفت: ما در شورا موظفيم هفته‌اي دو روز صبح تا ظهر به شوراي شهر برويم. ما حق‌الجلسه مي‌گيريم و حقوق ثابت نداريم. هفتاد ساعت به ما حق‌الجلسه مي‌دهند و اگر ۱۵۰ساعت هم آنجا حضور داشته باشيم فقط پول همان ۷۰ ساعت را دريافت مي‌كنيم. به اندازه يك كارمند شهرداري حقوق مي‌گيريم! حقوق من نزديك به سه ميليون تومان است. شوراي شهر دو مدل عضو دارد؛ يكي عضو موظف و ديگري عضو غيرموظف. من عضو غيرموظف هستم. موظف‌ها كساني هستند كه از محل كارشان انتقالي گرفته‌اند و به شوراي شهر آمده‌اند و بايد تمام وقت آنجا مشغول باشند و آنها حدود چهار ميليون و خرده‌اي حقوق مي‌گيرند كه تازه آن هم در مقابل وقت و انرژي كه ما مي‌گذاريم اين ارقام زياد نيست، در صورتي كه بعضي شهردار ناحيه‌ها حقوق‌شان از ما زيادتر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون