• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

خبر كوتاه

يك حركت زشت ديگر از جاسم كرار

رفتار تازه بازيكن عراقي تيم فوتبال استقلال در مواجهه با هواداران اين تيم باعث شده تا كميته اخلاق فدراسيون فوتبال اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهد. بعد از بازي تيم‌هاي فوتبال استقلال و پديده مشهد كه با تساوي بدون گل همراه شد جاسم كرار نسبت به شعار و انتقادات برخي هواداران اين تيم واكنش نشان داد و بطري آبي را كه در دست داشت به سمت آنها پرتاب كرد. با توجه به اينكه كميته اخلاق فدراسيون فوتبال پيش‌تر نسبت به رفتارهاي اين بازيكن واكنش‌هاي تندي نشان داده بود و حتي راي به محروميت هميشگي اين بازيكن از حضور در ليگ ايران بعد از پايان قرارداد دو ساله‌اش با استقلال در فصل آينده ليگ برتر داده است احتمال برخوردهاي تازه با وي وجود دارد. محمدزاده رييس كميته اخلاق در اين باره گفت: هنوز در اين باره گزارش رسمي به دست ما نرسيده است،  بررسي‌هاي لازم را در اين باره انجام خواهيم داد تا بتوانيم در اين باره اظهارنظر و تصميم‌گيري كنيم.

افشين پيرواني دستيار كي‌روش مي‌شود؟

يكي از اعضاي هيات رييسه فدراسيون فوتبال، از پيشنهاد دستياري افشين پيرواني در تيم ملي خبر داد. بر همين اساس شهرام دبيري در اين خصوص گفت: نام رسول خطيبي را در گذشته مطرح كرده بودم و در جلسه اخير نيز نام افشين پيرواني را براي دستياري كي‌روش در هيات رييسه مطرح كردم كه به احتمال زياد طي روزهاي آينده تكليف دستيار ايراني سرمربي پرتغالي تيم ملي نيز مشخص خواهد شد. گفته مي‌شود قرار است تا پايان هفته تكليف دستيار ايراني و سرپرست تيم ملي تا پايان هفته مشخص شود.

شكايت سفارت پرتغال از ترابيان

سفارت پرتغال قصد دارد از عباس ترابيان به خاطر يكي از مصاحبه‌هاي اخيرش شكايت كند. عباس ترابيان در مصاحبه با يكي از شبكه‌هاي راديويي درباره پرتغالي‌ها جمله‌اي جالب به زبان آورد كه كي‌روش در آخرين كنفرانس مطبوعاتي خود وقتي غيرمستقيم از او حرف زد، آن را چنين نقل كرد: «اين سرپرست مردم پرتغال را دزدان دريايي مي‌داند...» آخرين خبرها حكايت از آن دارد كه سفارت پرتغال در تهران فايل صوتي اين مصاحبه را گرفته و قصد دارد از عباس ترابيان شكايت كند. البته دبير كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال ترجيح مي‌دهد در اين باره حرفي نزند. كارلوس كي‌روش هم اخيرا از طريق وكيل خود براي شكايت از ترابيان اقدام كرده و احتمالا به زودي اين مقام مسوول بايد در دادگاه حاضر شود. ترابيان اما مي‌گويد: «هيچ ابلاغيه‌اي به دست من نرسيده ولي شنيده‌ام كي‌روش شكايت كرده است.»

تكذيب بركناري قلعه‌نويي

مقداد نجف‌نژاد در مورد جلسه ديروز هيات مديره استقلال و اين شايبه كه او اعلام كرده شايد كادرفني استقلال قبل از اين سه بازي تغييراتي كند، گفت: شما از كدام تغيير صحبت مي‌كنيد؟ مگر مي‌شود سياست باشگاه از هفته قبل تا الان تغيير كند؟ من گفته‌ام هنوز سه بازي ديگر باقي مانده و بازيكنان همت كنند و اقبال داشته باشيم مي‌توانيم هنوز سهميه را كسب كنيم. سياست ما در سه بازي آينده فقط حمايت است و اصلا امروز بحث فني در جلسه نداشتيم. اگر هر اتفاقي براي تيم رخ دهد تصميم براي جلسات آينده است. جلسه امروز ما در مورد خصوصي‌سازي بود و تصميمات كلان در اين باره و نه هيچ چيز ديگر.

اضافه شدن متمم به قرارداد اسپانسر استقلال

بهرام افشارزاده درباره جلسه ظهر ديروز هيات مديره استقلال گفت: در اين جلسه بحث اصلي موضوع خصوصي‌سازي باشگاه استقلال بود و بنابر جلسه‌اي كه روز گذشته با پوري‌حسيني داشتيم مقرر شد مشكلات خصوصي‌سازي در هيات مديره مطرح شود تا ابهامات واگذاري باشگاه به بخش خصوصي مورد بحث و بررسي قرار گيرد. موضوع ديگر نحوه و چگونگي ادامه كار اسپانسر كنوني تيم بود. در جلسه‌اي كه با آقاي خادم در وزارت ورزش داشتيم متمم‌هايي براي قرارداد تهيه شد و به زودي درباره نحوه ادامه همكاري با آقاي سبك‌دست تصميمات لازم اتخاذ مي‌شود. افشارزاده در پايان اضافه كرد: همچنين بحث بدهي‌هاي ما و چگونگي پرداخت آنها نيز موضوعي بود كه مطرح و مقرر شد در جلسه آتي هيات مديره تصميمات لازم در مورد اين موضوع اتخاذ شود.

بازتاب توافق كي‌روش با فدراسيون در روزنامه قطري

نسخه اينترنتي روزنامه الشرق قطر در گزارشي به ادامه فعاليت سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت و در اين باره نوشت: « اين مساله از زماني آغاز شد كه كارلوس كي‌روش اعلام كرد به خاطر فشارهاي خارجي و عدم حمايت از سوي وزارت ورزش قصد دارد به كارش در ايران پايان بدهد. كي‌روش وقتي قصد داشت براي همراهي تيم ملي ايران براي دو بازي تداركاتي (بازي با شيلي و سوئد) به اروپا برود، به خاطر عدم پرداخت ماليات ممنوع‌الخروج شد. بر همين اساس از ماه آوريل جلساتي براي حل مشكلات كي‌روش با مسوولان برگزار شد. علي كفاشيان روز شنبه اعلام كرد كه خوشبختانه همه‌چيز برطرف شده و كي‌روش تا سال ۲۰۱۸ با ايران خواهد بود.» اين سايت قطري صحبت‌هاي كارلوس كي‌روش را هم منعكس كرده و نوشته است: « جلسه با نماينده وزارت ورزش بسيار مثبت بود. اولويت ما صعود به مسابقات جام جهاني روسيه است و ما به حمايت‌هاي فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش براي رسيدن به اين موفقيت نياز داريم.»

پيش‌نويس جنجالي اساسنامه فدراسيون‌ها منتشر شد

وزارت ورزش پيش‌نويس اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي كه از دوره قبل آغاز شده بود را آماده ارايه به هيات وزيران براي تاييد نهايي كرده است. در اين ميان تغييراتي ايجاد شده كه ورزش را با مشكلاتي مواجه مي‌كند. پيش‌نويس اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي كه البته با مهر «غيرقابل استناد» در اختيار برخي افراد خاص - و نه همه فدراسيون‌ها - قرار گرفته، تغييراتي را نسبت به اساسنامه قبلي به همراه داشت كه در بسياري موارد مشكلاتي را بر ورزش حاكم خواهد كرد و اين وزارت ورزش خواهد بود كه بر عزل و نصب‌هاي برخي فدراسيون‌ها مسلط خواهد شد. روز گذشته خبرگزاري مهر با رويكردي انتقادي نسبت به اين پيش‌نويس اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي، براي مشاركت اهالي ورزش و آگاهي روساي فدراسيون‌ها و مسوولاني كه هنوز متن اين اساسنامه به دست‌شان نرسيده است، متن پيش‌نويس را منتشر و اعلام اميدواري كرد تا فضا براي اظهارنظر و جلوگيري از برخي تصميمات شخص‌محور فراهم شود. گفتني‌ است كميته ملي المپيك و مديران بسياري از فدراسيون‌هاي ورزشي و حتي كارشناسان هم با مفاد اين اساسنامه جديد مخالفت كرده‌ و به جزييات آن انتقاد دارند. البته مازيار ناظمي، مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان در واكنش به انتشار اين پيش نويس اساسنامه گفت: پيش نويسي كه در برخي رسانه‌ها منتشر شده است قابل استناد نيست و براي تكميل آن به زودي ويرايش نهم در جلسه‌اي با حضور روساي تمامي فدراسيون‌ها به بحث و نظر گذاشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون