بهرهبرداري غيررسمي از بخش غرب به شرق زيرگذر گيشا تا چندروز آينده
بالاخره گويا قرار است بعد از مدتي سرگرداني شهروندان محله گيشا، فاز نخست زير گذر پل گيشا به زودي افتتاح شود. اين خبري بود كه معاون فني- عمراني شهرداري تهران داد و اعلام كرد: بهرهبرداري غيررسمي بخش غرب به شرق زيرگذر گيشا تا چند روز آينده صورت خواهد گرفت و موافقت پليس نيز براي بهرهبرداري اين بخش اخذ شده است.
به گزارش مهر، صفا صبوري ديلمي معاون فني- عمراني شهرداري تهران در حاشيه بازديد از پروژه زيرگذر گيشا در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين پروژه مورد بازنگري قرار گرفت كه در بازنگري نقشه پروژه گيشا ۱۰ مشكل را احصا و برطرف كرديم كه يكي از اين مشكلات تردد عابر پياده همراه خودرو و ارتفاع پروژه بود.او با اشاره به اينكه احداث زيرگذر گيشا پيش از بازنگري مشكلات را در اين محدوده بيشتر ميكرد، افزود: در بازنگرياي كه انجام شد مبلغ پروژه نيز ۶۰ ميليارد تومان ارزانتر شد و ۵ ورودي اين زيرگذر به دو خط كاهش يافت.
معاون فني- عمراني شهرداري تهران با اشاره به اينكه عنوان ميشود مديريت شهري بنا دارد به سرعت پروژه گيشا را به خاطر انتخابات بهرهبرداري كند، گفت: اين حرفها كاملا ناصحيح است. ضمن اينكه پليس با طرح بازنگري پروژه زيرگذر گيشا موافقت كرده است و برهمين اساس قسمت ابتدايي گيشا يك پلازاي شهري احداث خواهد شد و ممكن است باند غربي گيشا به يك پيادهراه تبديل شود و اين پلازا ميتواند به محله اميرآباد برسد.صبوري ديلمي با ذكر اينكه ظرف چند روز آينده قسمت غرب به شرق زيرگذر گيشا به زير بار ترافيك خواهد رفت، با اشاره به برخي مشكلات زيرگذر گيشا تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه در بازنگري مهندسي پروژه برطرف شد، حل مشكل لوله آب و قنات موجود در محدوده بود كه اگر قرار بود اين بازنگري انجام نشود ميلياردها تومان هزينه اضافه بر دوش شهرداري تحميل ميشد.معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه ۴۰ سال است كه در منطقه گيشا شاهد ترافيك صبح و عصر هستيم، افزود: بايد به اين نكته اشاره كنم كه در گذشته زيرگذر گيشا داراي دو خط عبوري بود كه با تكميل پروژه خطوط عبوري از اين زيرگذر به سه خط افزايش پيدا ميكند. صبوري ديلمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نظر ساكنان محله گيشا نيز در خصوص پروژه زيرگذر گيشا گرفته شده است يا خير، خاطرنشان كرد: بايد بدانيم كه بعد از احداث هر پروژه نزديك به شش ماه آشفتگي داريم و بايد يك سال زمان بگذرد تا پروژه از لحاظ بار ترافيكي به روال مطلوب بازگردد.
او همچنين در بازديد از پروژه زيرگذر استاد معين نيز گفت: اين پروژه يكي از پروژههاي ويژه شهر تهران است كه از نظر مهندسي اقدامي بسيار پيچيده و فني است. در زيرگذر استادمعين در حالي فعاليت ادامه دارد كه ارتفاع اين پل تا سطح زمين ۴ متر و فاصله تلاقي زيرگذر به خط مترو نيم متر است كه ما از بين اين دو خط عبور ميكنيم.
صبوري ديلمي با اشاره به اينكه پروژه استادمعين از سال ۹۴ در مديريت شهري گذشته آغاز شد، گفت: از آغاز اين پروژه تا به امروز خوشبختانه حادثهاي نداشتهايم و اين درحالي است كه اين پروژه در مديريت قبلي پيشرفت ۱۷ درصدي را داشت و از زمان تحويل اين پروژه به مديريت شهري فعلي پيشرفت اين پروژه به ۸۵ درصد رسيده است.او با بيان اينكه خط جنوب به شمال استاد معين به محل طرشت ميرسد، افزود: در بازنگري قرار شد كه زيرگذر استاد معين خط شمالي نداشته باشد و ما نيز تمام مسير زيرگذر را به تردد خودروها اختصاص نخواهيم داد و مسيري براي تردد پيادهراه و دوچرخه پيشبيني شده است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران اظهار كرد: هزينه تمام شده اين پروژه حدود ۵۰ ميليارد تومان خواهد بود و در دهه فجر امسال به بهرهبرداري خواهد رسيد.