غيبت دوچرخههاي اشتراكي معناي ديگري پيدا كرد
گروه اجتماعي| بحثهاي تازهاي درباره غيبت دوچرخههاي نارنجي اشتراكي در تهران مطرح شده است. چندي قبل روزنامه اعتماد پيگير اين موضوع شد و در حالي كه هيچ يك از مسوولان شركت بيدود حاضر نشدند درباره علت موضوع توضيح دهند از خسارتهايي كه در 25 آبان به اين دوچرخهها وارد شد، نوشت. گرچه اين موضوع چندان به مذاق مسوولان شركت خوش نيامد. حالا و در شرايطي كه 22 روز از غيبت دوچرخههاي اشتراكي در تهران سپري شده حرفهاي ديگري به ميان آمده است. شهردار تهران حدود دو هفته قبل در پاسخ به سوال روزنامه اعتماد كه 7 آذر 98 چاپ شد، گفت: به سبب شرايط اخير به دليل اينكه تعدادي از دوچرخهها آسيب ديدند، تعدادشان كم شده است اما بنايي بر كم كردن تعداد دوچرخههاي عمومي سطح شهر نيست. اما باشگاه خبرنگاران جوان در گفتوگو با شهردار تهران موضوعي جديد در اين باره را مطرح كرده است. پيروز حناچي شهردار تهران در پاسخ به سوال اين خبرگزاري، درباره اينكه علت قطع همكاري شهرداري با شركت بيدود چيست؟ گفت: ما با شركت بيدود قطع همكاري نكردهايم. بيدود گزارشهايي دارد كه نشان ميدهد به نسبت سرمايهگذاري كه انجام داده چرخ اقتصادي آن نميچرخد. طبيعي است چون اين شركت نوپا است، بايد استفادهكنندگانش افزايش يابد، به همين دليل براي ادامه كار آنها در حال مذاكره هستيم. بر اساس اين گزارش شهردار تهران با بيان اينكه در دوره جديد تمام تلاشمان اين است كه به عنوان يك شتابدهنده اصلي براي فضاهاي كسب و كار محيطي مناسب را فراهم كنيم، توضيح داد: اين كار توسط نيروهاي جوان ميتواند به ثمر بنشيند تا مردم هم سرويسدهي بهتري دريافت كنند. حناچي با بيان اينكه براي مثال تاكسيهاي اينترنتي سبب كاهش سفرهاي زائد درونشهري شدهاند، افزود: به زودي لايحهاي را به شورا ارسال ميكنيم تا از اينگونه كسب و كارها حمايت شود. او با بيان اينكه در حال حاضر زائدههاي شهري بيشتر از اينكه در اختيار بخش دولتي باشد در اختيار بخش خصوصي است، ادامه داد: معمولا سازمانهاي مختلف در ابتداي كار براي انتقال دادهها مقاومت ميكنند، اما بعد كه ميفهمند انتقال دادهها موجب ارايه خدمات بيشتر ميشود، همكاري ميكنند.