• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4544 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

نماينده قزوين خطاب به رييس‌جمهوري:

چرا با مردم صادقانه صحبت نمي‌كنيد؟ از حق‌شان دفاع كنيد

سيدحميده زرآبادي، نماينده اصلاح‌طلب مردم قزوين در مجلس در نطق ميان دستور خود در نشست علني روز گذشته مجلس، بر ضرورت شنيدن صداي مردم و رعايت حقوق شهروندان به‌خصوص كساني كه بار مشكلات را به دوش مي‌كشند، تاكيد كرد. اين عضو فراكسيون اميد مجلس، ضمن همدردي با خانواده‌هاي كشته‌شدگان حوادث اخير، با انتقاد نسبت به اظهارات يك فعال سياسي اصولگرا، گفت: «اين چه حرفي است كه انقلاب حجامت شد؟»

زرآبادي با تاكيد بر لزوم كنار گذاشتن رويكرد مبتني بر خودي و غير خودي، ادامه داد: «چه كسي جواب خون‌هاي ريخته شده را مي‌دهد؟ اين جان باختگان مردم بودند. اگر نبودند، بگوييد تا بدانيم چه كسي مشخص مي‌كند كه اين افراد حق شهروندي نداشتند.» به گزارش ايسنا، او اضافه كرد: «اين ضعف ما است كه نتوانستم حق قانوني مردم براي اعتراض را مهيا كنيم. تمام سرمايه‌هاي كشور مردم هستند نه چاه‌هاي نفتي كه با يك امضا تحريم مي‌شوند و نه بانك‌ها.»

زرآبادي در ادامه نطق روز گذشته خود رييس‌جمهوري را خطاب قرار داد و گفت: «در مقام يك حقوقدان و در مقام رييس‌جمهوري از حق مردم دفاع كنيد تا شايد التيامي بر داغ مردم باشد. چرا با مردم صادقانه صحبت نمي‌كنيد؟ اگر كنار مردم باشيم، مشكلات حل مي‌شود.»به گفته زرآبادي، نمي‌شود دادگاه فلان فرد علني باشد اما ديگري كه چون سفارشي است، نه دادگاهي داشته باشد و نه مجازاتي. او گفته است: «اگر در برخورد با فساد، رانتي و سفارشي برخورد كنيم، نتيجه‌اش بي‌اعتمادي مردم و گسترش فساد خواهد بود. اگر با مردم صادقانه حرف نزنيم و بخواهيم همه‌چيز را قرباني سياسي‌كاري كنيم، نتيجه آن بي‌عدالتي و نااميدي خواهد بود.»اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس در پايان نطق خود قوانين كشور را نيازمند اصلاح و تغيير دانست و ادامه داد: «دردآور است كه همين قوانين را هم برخي در نظر نمي‌گيرند. طوري رفتار مي‌كنند كه گويي اراده آنها بدل به قانون شده است. مگر مي‌شود مملكت را با قانون مورد پذيرش خودمان دچار ضرر و زيان كنيم و هر كس هم اعتراض داشت، با ميل خودمان با او برخورد كنيم؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون