• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3232 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

روايت يك نماينده از لكنت وزير كشور

رحماني‌فضلي را تهديد به استيضاح كرده بودند

گروه سياسي: گويا عذرخواهي وزير كشور از نمايندگان و انتقاد سخت او از رسانه‌ها هم پشت‌پرده‌هايي داشته، پشت پرده‌هايي كه رحماني‌فضلي را براي گفتن آدرس دقيق پول‌هاي كثيف به لكنت انداخت. آدرسي كه خودش معتقد بود مي‌توانست در يك جلسه غيرعلني خيلي سرراست‌تر نشاني بدهد. مخالفت هيات‌رييسه با برگزاري جلسه غيرعلني اما مجال گفتن خيلي چيزها را از رحماني‌فضلي گرفت. اينكه چه شد كه در روز يكشنبه هيات رييسه مجلس تن به غير علني‌ كردن صحن براي گزارش رحماني‌فضلي نداد را هنوز كسي نمي‌داند. اما حالا غلامعلي جعفرزاده در گفت‌وگو با «اعتماد» از يك پشت‌پرده ديگر سخن مي‌گويد؛ تهديد به استيضاح. تهديدي كه رحماني‌فضلي را به ياد سرنوشت 9 ماه پيش رضا فرجي‌دانا مي‌اندازد. اينكه چه كسي رحماني‌فضلي را اينگونه تهديد كرده بود نيز غلامعلي جعفرزاده فاش نمي‌كند. جعفرزاده البته بعد از گزارشي كه رحماني‌فضلي داده چندان دل خوشي از او ندارد و مي‌گويد: «من براي آقاي رحماني‌فضلي متاسفم كه بدون هيچ شجاعتي توپ را به زمين رسانه‌ها انداخت.» او درباره آمارهاي سربسته وزير كشور از پول‌هاي كثيف هم تاكيد مي‌كند: «آن آمارها را ما هم مي‌دانستيم. از آقاي رحماني‌فضلي انتظار مطالب جديد داشتيم. يعني همان پول كثيفي كه در كشور جريان سياسي مي‌سازد. اينكه كشور قاچاقچي و رانتخوار دارد را همه مي‌دانند.» اين يعني نماينده رشت معتقد است كه موضوع ورود پول‌هاي كثيف به سياست از سطح هشدارهاي وزير كشور جدي‌تر است. براي چرايي حرفش هم دليل دارد؛ «مگر مي‌شود بابك زنجاني با شناسنامه جعلي و با مدرك جعلي در كشوري كه اين همه دستگاه‌هاي امنيتي عريض و طويل دارد بيايد پول ملت را بالا بكشد و چند تا نفت كش نفت را ببرد، بدون اطلاع و بدون داشتن رابطه اتفاق بيفتد؟ شك نكنيد كه پول كثيف در سياست هست و ‌آقاي رحماني‌فضلي هم خيلي روشن اين را مي‌داند. » اما چه مي‌شود كه وزير كشور نمي‌تواند همه حرفش رابزند؟ پاسخ خود رحماني‌فضلي به اين سوال در همان گزارشش آمده بود؛ علني شدن صحن مجلس و نگراني از سوءاستفاده دشمنان. جعفرزاده اما يك دليل ديگر را هم به اين اضافه مي‌كند: «آقاي رحماني‌فضلي از استيضاح افراطيون ترسيد. چون به هر حال در پشت پرده تهديد به استيضاح و بركناري شده بود و مي‌ترسيد كه بلاي فرجي‌دانا سر او هم بيايد كه احتمالش خيلي زياد بود.» روايت اين نماينده از استيضاح وزير كشور اما نيمه دومي هم دارد؛ «حالا كه وزير كشور از تهديد به استيضاح ترسيد و آنطور كه انتظار مي‌رفت عمل نكرد، من اعلام مي‌كنم كه اگر وضع به همين منوال باشد جريان استيضاحش را ما و هواداران اعتدال به همراه اصلاح‌طلبان كليد مي‌زنيم.»
 او معتقد است كه «وزير نبايد در اين دولت بترسد.» اما تا حالا به جز جعفرزاده كس ديگري از حاميان دولت در مجلس حرف از استيضاح وزير به ميان نياورده‌اند. چيزي كه مي‌تواند تهديد اين عضو كميسيون برنامه و بودجه را بيشتر شبيه ژستي براي اعلام نارضايتي از گزارش رحماني‌فضلي كند تا برنامه‌اي قطعي براي بركناري او. حرف جعفرزاده اين است؛ «من مي‌گويم چرا اينها را آقاي رحماني‌فضلي واضح نگفت. ما انتظار بيشتري از ايشان داشتيم. قبول دارم كه كدهايي داد، اما اينكه بيايد و دو تا كد بدهد و عذرخواهي هم بكند اين براي دولت بد است.»
 اما اين نماينده مجلس مي‌گويد كه فعلا راهي ديگر را در پيش گرفته تا سرنخ پول‌هاي كثيف مشخص شود، سرنخ همان خط‌هايي كه وزير كشور در صحن علني ترسيم كرد. جعفرزاده خبر مي‌دهد: «الان دارم اطلاعات مربوط به مواردي كه آقاي رحماني‌فضلي در صحن علني گفت، مثل قضيه واردات 27 هزار خودرو توسط برخي افراد در كميته امداد را از ايشان مي‌گيرم تا پيگيري كنم. ما هم سعي مي‌كنيم وظيفه خود را انجام بدهيم و وقتي مدارك تكميل شد قطعا تحقيق و تفحص را كليد مي‌زنيم.» اين قسمت از سخنان جعفرزاده به نظر بتواند هواداران بيشتري در مجلس پيدا كند. كساني كه حالا هم مي‌خواهند بدانند خط آن مواردي كه رحماني‌فضلي در مجلس به زبان آورد از كجا و چه كساني شروع مي‌شود و هم اينكه نهايتش به چه جاها و مقاصدي مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون