• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي مي‌گويد پروازها بي‌محدوديت ادامه دارد

آسمان ايران آرام است

با وجود افزايش‌ تنش‌ها ميان ايران و امريكا به دنبال اقدام تروريستي اين كشور و به شهادت رساندن سردار قاسم سليماني، اين اتفاق هيچ تاثيري بر عملكرد صنعت هوايي ايران نگذاشته و پروازها بدون هيچ محدوديتي انجام مي‌شوند.

آسمان ايران در سال‌هاي گذشته همواره به عنوان يكي از امن‌ترين مسيرهاي پروازي منطقه شناخته شده و با وجود ورود گروه‌هاي تروريستي مانند داعش به كشورهاي همسايه ايران و بر هم خوردن امنيت در كشورهايي مانند سوريه، عراق و اوكراين، ايرلاين‌هاي خارجي بدون مشكل و محدوديت پروازهاي خود را از آسمان ايران انجام داده‌اند. در سال‌هاي گذشته وقتي قطر از سوي تعدادي از كشورهاي حاشيه خليج‌فارس تحريم شد، مسوولان صنعت هوايي ايران اعلام كردند كه آماده انتقال مسير پروازهاي اين كشور به ايران هستند.

با وجود آنكه در ماه‌هاي گذشته از سرگيري تحريم‌هاي يكجانبه امريكا باعث شده تعدادي از ايرلاين‌هاي بين‌المللي، برنامه پروازي خود به ايران را متوقف كنند اما دليل اين تصميم نه از بين رفتن امنيت كه تهديدهاي تحريمي امريكا بوده است. به دنبال حفظ اين ثبات، در روزهاي گذشته و با وجود افزايش تنش‌ها در منطقه نيز هيچ ايرلاين خارجي درخواست توقف پروازهايش در آسمان ايران را نداشته و برنامه‌هاي پروازي بدون هيچ محدوديتي ادامه دارند.

مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي درباره تغييرات پروازي در چند روز گذشته در پي افزايش تنش‌هاي منطقه اظهار داشت: تمام پروازها طبق روال و براساس برنامه از پيش تعيين‌شده در حال انجام هستند.

وي درباره احتمال لغو پروازهاي از مقصد و مبدا عراق گفت: تمام پروازها از عراق و به اين كشور در حال انجام است و هيچ مشكلي وجود ندارد.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با تاكيد بر اينكه در سه ماه گذشته هيچ محدوديت پروازي نداشتيم، گفت: اتفاقات اخير منجر به لغو پروازهاي خارجي نشده است و تمام ايرلاين‌هاي خارجي طبق برنامه، پروازهاي خود را به ايران و از ايران انجام مي‌دهند.

اسعدي ساماني تاكيد كرد: هيچ ايرلاين خارجي هم درخواستي مبني بر لغو پروازهايش به ايران نداشته است و ميزان پروازها مانند روزهاي سابق است. ايران در حالي برنامه‌هاي پروازي خود به عراق و ساير كشورهاي جهان را به‌طور كامل برقرار نگه داشته كه در روزهاي گذشته خبرهايي از توقف پرواز تعدادي از كشورهاي منطقه به بغداد و در آسمان عراق مطرح شده بود. هرچند با توجه به ناآرامي‌هايي كه در هفته‌هاي گذشته در عراق به وجود آمد وزارت خارجه به مسافران ايراني توصيه كرده بود از سفر غير ضروري به عراق خودداري كنند اما در هفته‌هاي گذشته پروازهاي ايرلاين‌هاي ايراني به عراق ادامه داشته و اتفاقات روزهاي گذشته نيز مانعي به وجود نياورده است.

با توجه به برنامه‌ريزي صورت‌گرفته براي تشييع پيكر سردار قاسم سليماني در چند شهر كشور كه روز گذشته در اهواز و مشهد انجام شد و امروز در تهران و قم مراسم بدرقه مردم با فرمانده شهيد سپاه قدس برگزار مي‌شود، در روزهاي گذشته بخش‌هاي مختلف حمل‌ونقل اعلام كرده‌اند كه آمادگي جابه‌جايي مسافراني كه براي حضور در مراسم تشييع به شهرهاي مختلف ايران سفر مي‌كنند را دارند. در روزهاي گذشته شركت حمل‌ونقل ريلي رجا آمادگي خود را براي جابه‌جايي مسافران اعلام كرده بود اما دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي نيز مي‌گويد با حداكثر توان ناوگان، آمادگي جابه‌جايي شركت‌كنندگان در مراسم‌هاي بزرگداشت سردار سليماني به وجود آمده است.

وي با بيان اينكه تمام ناوگان هوايي كشور براي انجام انتقال پيكر شهيد سليماني در حالت آماده‌باش قرار دارند، اظهار داشت: براي انجام مراسم عزاداري شهيد سليماني آمادگي كامل داريم و هر تعداد هواپيما كه درخواست شود در اختيار ستاد برگزاري مراسم قرار مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون