• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

در جلسه ستاد تنظيم بازار عنوان شد

نظارت دقيق بر بازار براي جلوگيري از سوءاستفاده

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در جلسه ستاد تنظيم بازار بر لزوم حضور ميداني و نظارت دقيق و مستمر بر وضعيت بازار تاكيد كرد و گفت: در شرايطي كه مردم به دليل تحريم‌هاي ظالمانه امريكا تحت فشار هستند، تلاش‌ دستگاه‌هاي مسوول براي كاستن از مشكلات مردم در پيشگاه خداوند ماندگار است. او همچنين در ابتداي جلسه شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سليماني را ضايعه‌اي تلخ و بزرگ براي كشور توصيف كرد و افزود: برادر بسيار عزيز سردار سليماني همواره براي مبارزه با تروريسم در صف مقدم بود و نقشي حياتي و تعيين‌كننده براي ثبات و امنيت كشور و كل منطقه ايفا مي‌كرد.

جهانگيري با اشاره به اينكه منابع مورد نياز براي تامين كالا فراهم است، گفت: «نهادها و سازمان‌هايي نظير سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، سازمان تعزيرات و ساير دستگاه‌هاي نظارتي با اشراف بر وضعيت بازار، اجازه سوءاستفاده از شرايط موجود را به سودجويان نمي‌دهند.»

جهانگيري با اشاره به گزارش‌هاي ارايه شده در جلسه در خصوص كنترل قيمت صد قلم كالاي مورد نياز مردم و وجود ثبات در قيمت اين اقلام اظهار داشت: گزارش‌ها حاكي از اين است كه با برنامه‌ريزي و پيگيري‌هاي مجدانه ستاد تنظيم بازار و پاي كار آمدن اتحاديه‌ها، اصناف و تشكل‌هاي بخش خصوصي، شاهد ثبات نسبي بازار هستيم كه لازم است همين روند استمرار داشته باشد.

وي افزود: علاوه بر نظارت مستمر بر قيمت صد قلم كالاي مورد نياز مردم، بايد نظارت بر ساير اقلام و خدمات ضروري مورد نياز مردم به ويژه دارو و خدمات بهداشتي و درماني به‌طور مستمر صورت گيرد تا كسي نتواند در شرايط سخت كنوني با سوءاستفاده به دنبال سودجويي باشد.

معاون اول رييس‌جمهوري يكي از اقدامات خوب دولت طي سال‌هاي اخير را تامين كالاهاي مورد نياز مردم براي شب عيد و ايام پاياني سال عنوان كرد و گفت: لازم است وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت از هم اكنون برنامه‌ريزي جامعي براي تامين به وفور كالاهاي مورد نياز مردم براي شب عيد داشته باشند تا مردم دغدغه‌اي براي ايام پاياني سال نداشته باشند. در اين جلسه سرپرست وزارت جهاد كشاورزي نيز گزارشي در خصوص دلايل افزايش برخي اقلام نظير گوجه‌فرنگي، موز و پياز ارايه كرد و گفت: افزايش قيمت برخي اقلام كشاورزي ناشي از تغييرات فصلي است كه طبيعي محسوب مي‌شود و به زودي شاهد بازگشت قيمت اين اقلام به حالت عادي خواهيم بود.

عبدالناصر همتي، رييس كل بانك مركزي نيز در اين نشست از ثبات در بازار ارز خبر داد و گفت: تمهيداتي براي كنترل نرخ ارز و مديريت آثار رواني ناشي از آن بر قيمت ساير كالاها انديشيده شده و امروز ديگر مردم به دنبال خريد ارز نيستند و مديريت تقاضا و ثبات در اين بخش تاثير مثبتي بر كنترل بازار خواهد داشت.

رييس اتاق اصناف نيز در اين جلسه با بيان اينكه اين سطح از همكاري و مشاركت تشكل‌هاي بخش خصوصي با دولت براي كنترل بازار بي‌سابقه است، گفت: تشديد بازرسي‌هاي اصناف، وزارت صمت و سازمان تعزيرات مي‌تواند زمينه سوءاستفاده‌ها را از بين ببرد.

وزير دادگستري نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه اين وزارتخانه براي نظارت بر بازار و كنترل قيمت‌ها از تمام ظرفيت‌هاي سازمان تعزيرات استفاده كرده است، خاطرنشان كرد: در اين مدت و پس از افزايش نرخ بنزين، سازمان تعزيرات با تمام ظرفيت‌ها تلاش كرده است از سودجويي برخي افراد كه مي‌خواهند به بهانه افزايش بهاي بنزين قيمت كالاها را خودسرانه بالا ببرند، جلوگيري كند.

در اين جلسه كه وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، امور اقتصادي و دارايي و كشور نيز حضور داشتند مديرعامل سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گزارشي از قيمت‌هاي ۱۰۰ قلم كالاي اصلي تحت نظارت ارايه كرد و گفت: هم پيش از افزايش قيمت بنزين و هم پس از آن سامانه قيمت و شكايت فعال است و آمارها نشان مي‌دهد در روزهاي نخست افزايش نرخ بنزين آمار شكايات از سوي مردم بالا رفته بود، اما هم اكنون به حالت عادي بازگشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون