• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4557 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

از برگزاري شب محمدعلي نجفي تا ساخت موسيقي «جيمز باند»

بازيگر نقش باب ديلن مشخص شد

گروه هنر و ادبيات

 

 

«هانس زيمر» موسيقي «جيمز باند» را مي‌سازد

«هانس زيمر» آهنگساز برنده اسكار و چهار جايزه گرمي، موسيقي متن بيست و پنجمين قسمت از سري فيلم‌هاي «جيمز باند» را خواهد ساخت. به گزارش ايسنا، اين آهنگساز آلماني و پرآوازه سينماي جهان در حالي به عنوان آهنگساز فيلم جديد «زماني براي مُردن نيست» انتخاب شده كه پيش از اين «دان رومر» آهنگساز اين فيلم معرفي شده بود اما به سبب اختلافات هنري از اين پروژه سينمايي جدا شده است. «زيمر» در سه دهه فعاليت هنري‌اش براي بيش از ۱۵۰ فيلم موسيقي متن نوشته است كه برخي از آنها جزو آثار تحسين‌شده موسيقي فيلم به‌شمار مي‌آيند.

 

تيموتي شالامه در نقش باب ديلن

در فيلمي كه قرار است درباره زندگي باب ديلن چهره سرشناس موسيقي امريكا ساخته شود، تيموتي شالامه نقش اين ترانه‌نويس و خواننده را ايفا مي‌كند.

به گزارش مهر به نقل از ورايتي، تيموتي شالامه بازيگر نقش شخصيت باب ديلن در فيلمي خواهد بود كه قرار است به كارگرداني جيمز منگولد ساخته شود. اين فيلم با عنوان «الكتريكي شدن» توسط فاكس سرچلايت و به كارگرداني سازنده فيلم «فورد در برابر فراري» ساخته مي‌شود.

در اين فيلم باب ديلن و چگونگي رشد و ظهور او به عنوان يك نماد موسيقي فولك تصوير مي‌شود. شالامه در سال ۲۰۱۹ حسابي پركار بود و هم در «زنان كوچك» گرتا گرويگ بازي كرد و هم در درام تاريخي «شاه.» منگولد كه به تازگي فيلم «فورد در برابر فراري» را با بازي مت ديمون و كريستين بيل ساخته پيش‌تر كارگرداني «لوگان» را انجام داده بود كه به عنوان نخستين فيلم ابرقهرماني لايو اكشن موفق به كسب نامزدي اسكار شده بود.

 

شب محمدعلي نجفي برگزار مي‌شود

كانون كارگردانان سينماي ايران شب محمدعلي نجفي را برگزار مي‌كند. در ادامه برنامه «شب‌هاي يك كارگردان»، كانون كارگردانان سينماي ايران شب محمدعلي نجفي را برگزار مي‌كند. اين شب كه به تجليل از اين كارگردان با سابقه اختصاص دارد، همراه با نمايش نسخه بازسازي شده فيلم «گزارش يك قتل»، يكشنبه ۲۲ دي ماه ۹۸ ساعت ۱۶ در سالن عباس كيارستمي بنياد سينمايي فارابي برگزار مي‌شود.

 

رونمايي از كتاب زندگي و آثار بهزاد گلپايگاني

كتاب زندگي و آثار بهزاد گلپايگاني پيشگام تايپوگرافي در ايران، رونمايي مي‌شود. به گزارش مهر، مراسم رونمايي از كتاب «بهزاد» جمعه ‌
۲۰ دي ماه از ساعت 17:30 تا 19:30 با حضور جمعي از اهالي هنرهاي تجسمي و با سخنراني عباس مشهدي‌زاده، محمودرضا بهمن‌پور، مجيد كاشاني و معراج قنبري در سالن جليل شهناز خانه‌ هنرمندان ايران برگزار خواهد شد. اين كتاب نخستين پژوهش جامع درباره‌ بهزاد گلپايگاني طراح گرافيك و نقاش معاصر است كه توسط «نشر نظر» منتشر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون