• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4567 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي

پاسخ روحاني به درخواست يك هموطن بلوچ:

به احترام‌تان تمام‌قد مي‌ايستم

رييس‌جمهوري در پاسخ به گلايه‌هاي يك شهروند بلوچ سيل‌زده گفته است: «از مشكلات‌‌تان -از وضع نامناسب راه‌ها و آب آشاميدني گرفته تا فقر و محروميت- آگاهم و به احترام شما مردم صبور و رنج‌كشيده تمام‌قد مي‌ايستم.»

رييس‌جمهوري روز شنبه هفته جاري در سفري به استان سيستان و بلوچستان، از مناطق سيل‌زده بازديد كرد و از نزديك در جريان روند امدادرساني به آسيب‌ديدگان اين سانحه طبيعي قرار گرفت.

همان روز گزارشي در روزنامه همشهري چاپ شد كه در آن خبرنگار اعزامي اين روزنامه، از مردم يك روستاي سيل‌زده پرسيده بود: «اگر رييس‌جمهوري را ببينيد، به او چه مي‌گوييد؟» در روستاي «بنت» مرد ميانسال سيه‌چرده‌اي در پاسخ به اين پرسش گفته بود: «ما كه بعيد است رييس‌جمهوري را ببينيم اما شما اگر توانستيد و دست‌تان مي‌رسد به او بگوييد اگر آمد با هلي‌كوپتر روي منطقه پرواز نكند، از همان چابهار سوار ماشين شود، از همان جاده‌اي كه مردم عبور مي‌كنند، رد شود و به اينجا بيايد. از اينجا هم به روستاها برود و ببيند وضع زندگي ما را. آبي كه مي‌خوريم را نخورد، اما يك ليوان برايش مي‌آوريم فقط ببيند. بيايد اصلا با ما حرف بزند. 10 دقيقه بايستد و به حرف‌هاي ما گوش كند. من يكي به خدا نه داد و فرياد مي‌كنم، نه اصلا گلايه‌اي دارم، فقط يك جمله مي‌خواهم بگويم، آقاي روحاني! ما مردم اين كشوريم، مردم توييم، تو هم رييس‌جمهور ما هستي.»

حسن روحاني، رييس‌جمهوري نيز روز گذشته به درددل اين هموطن بلوچ پاسخ گفت. او در اين نامه با ابراز تاسف و شرمندگي از اينكه هنوز نتوانسته‌اند گردِ محروميتِ نشسته طي ساليان دراز را از چهره زيباي اين استان بزدايند، تاكيد كرد كه «ايران آباد و سرفراز بي‌ترديد و بي‌مسامحه، رنگين‌كماني از همه اقوام و شهروندان است و جز با توسعه همه‌جانبه، متوازن و بدون تبعيض به دست نخواهد آمد.» در نامه رييس‌جمهوري به گلايه‌هاي اين هموطن بلوچ آمده است:

«هموطن عزيز بلوچم

سلام

گلايه نجيبانه‌ات را به گوش جان شنيدم. روزي كه رداي مسووليت به تن كردم، روياي ايراني آباد و سرفراز را در سر داشتم و در تمام اين 6 سال براي تحقق همان رويا كوشيده‌ام. ايران آباد و سرفراز بي‌ترديد و بي‌مسامحه، رنگين‌كماني از همه اقوام و شهروندان است و جز با توسعه همه‌جانبه، متوازن و بدون تبعيض به دست نخواهد آمد.

از مشكلات‌‌تان -از وضع نامناسب راه‌ها و آب آشاميدني گرفته تا فقر و محروميت- آگاهم و به احترام شما مردم صبور و رنج‌كشيده تمام‌قد مي‌ايستم. براي توسعه استان سيستان‌وبلوچستان اقدامات و برنامه‌هاي زيادي در جريان است اما از اينكه هنوز نتوانسته‌ايم گردِ محروميتِ نشسته طي ساليان دراز را از چهره زيباي اين استان بزداييم متاسف و شرمنده شما مردم دوست‌داشتني هستم. در كنارتان ايستاده‌ام، نه فقط براي عبور از بحران سيل كه ان‌شاءالله تا زمان رفع همه مشكلات و آباداني كامل اين ديار. هموطن عزيزم! من رييس‌جمهور همه مردم ايرانم و به تك‌تك شما از جنوبي‌ترين نقطه تا شمالي‌ترين نقطه ايران عزيز عشق مي‌ورزم.

حسن روحاني

رييس‌جمهوري اسلامي ايران»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون