• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

هواداران فوتبال از مديران نرمش مي‌خواهند

در روزهاي گذشته بحث اول ورزش ايران ماجراي سلب ميزباني تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا بوده است. اين داستان تا پايان روز يكشنبه به اينجا رسيد كه AFC پيشنهاد جديدي را به تيم‌هاي ايراني داد اما مديران چهار باشگاه استقلال و پرسپوليس و سپاهان و شهر خودرو اين پيشنهاد جديد را نپذيرفتند. در پيشنهاد AFC آمده بود كه تيم‌هاي استقلال و شهر خودرو بازي‌هاي پلي‌آف را در كشور قطر برگزار كنند، سپس تيم‌هاي صعودكننده بازي‌هاي رفت را مهمان باشند تا در زمان باقي ‌مانده شروع دور برگشت تصميمات ديگري اتخاذ شود.

در اين بين صورتجلسه چهار باشگاه ايراني حاضر در ليگ قهرمانان منتشر شد. در اين بيانيه ذكر شده كه تيم‌هاي ايراني فقط در كشور خودشان ميزباني را مي‌پذيرند و همچنين تيم‌ها تعهد داده‌اند كه به تنهايي در ليگ قهرمانان آسيا حاضر نخواهند شد. اين در حالي است كه گمان مي‌رفت با راهي كه AFC جلوي پاي تيم‌هاي ايراني گذاشته مشكل به نوعي برطرف شود اما اين ‌گونه نشد. اما با اينكه موضع چهار تيم آسيايي و مديران سياسي و فوتبالي ايران از روز اول انتشار خبر سلب ميزباني تغيير نكرده، موضع هواداران و كارشناسان با فروكش كردن جو احساسي، تغييرات محسوسي داشته است. كارشناسان زيادي در اين چند روز بر لزوم مذاكره فشرده و عقب‌نشيني محدود براي از دست ندادن مسابقات آسيا دفاع كرده‌اند و هواداران زيادي نيز از مديران تيم‌شان خواسته‌اند كه رقابت‌هاي آسيايي را به راحتي كنار نگذارند. برخي از هواداران فوتبال سرخابي با راه‌اندازي هشتگ «نه به انصراف» اعتراض خود را نسبت به موضع سفت و سخت مديران فوتبال ابراز كرده‌اند.

بعد از اعتراض هواداران، ديروز صبح شايعاتي به راه افتاد كه 2 باشگاه استقلال و شهرخودرو براي حضور در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا راهي قطر مي‌شوند اما اين موضوع توسط باشگاه استقلال تكذيب شد. در همين راستان باشگاه استقلال بيانيه‌‌اي صادر كرد و در آن اين ‌طور نوشت: « اخباري كه درباره سفر دو نماينده‌ ايران جهت حضور در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا و شايعاتي كه مربوط به احتمال حضور دو نماينده ديگر در مرحله گروهي به گوش مي‌رسد، تحت هيچ عنوان صحت ندارد و اين توافقي است كه چهار باشگاه ايراني به ثبت رسانده‌اند و موضع رسمي باشگاه استقلال طبق توافقنامه‌اي كه منتشر شده، برقرار خواهد بود.»عقب ننشستن فوتبال ايران حتي به ميزان چند سانتي‌متر اين تصور را به وجود آورد كه كار تيم‌هاي ايراني در آسيا تمام شده است. اما ديروز ظهر محمدحسن انصاري‌فرد، مديرعامل باشگاه پرسپوليس از برگزاري يك جلسه فوري با داتو ويندزور جان، دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داد. طبق اعلام انصاري‌فرد، نمايندگان چهار باشگاه ايراني حاضر در آسيا روز پنجشنبه به همراه جمعي از مسوولان فدراسيون فوتبال ايران با دبيركل AFC مذاكره خواهند كرد. اين درخواست در جواب نامه مديران فوتبال ايران به نامه AFC آمده بود و گويا مورد موافقت قرار گرفته است. قبول كردن درخواست جلسه حضوري توسط AFC مي‌تواند در اين شرايط كمك بزرگي به حل مشكل بكند.

درخواست هواداران فوتبال در حال حاضر از مديران تيم‌هاي خود اين است كه در مقابله با كنفدراسيون فوتبال آسيا نرمش داشته باشند تا بتوانند به يك معامله برد - برد دست پيدا كنند. آنچه واضح به نظر مي‌رسد اين است كه اگر قرار باشد مديران چهار باشگاه ايراني همان مواضعي را كه در تهران اتخاذ كرده‌اند ، در مالزي تكرار كنند، نتيجه‌اي حاصل نخواهد شد و اصولا برگزاري جلسه بي‌معنا خواهد بود.

به نظر مي‌رسد امتيازي كه مديران فوتبال ايران بايد به دنبالش باشند گرفتن تعهد كتبي از AFC براي ميزباني در بازي‌هاي برگشت است. يعني فوتبال ايران بايد از كنفدراسيون فوتبال آسيا بخواهد اين نهاد ضمانت بدهد كه تيم‌هاي ايراني در صورتي كه مسابقات پلي‌آف را در كشور ثالث و دور رفت مرحله گروهي را در خانه حريفان به ميدان بروند، قطعا در بازي‌هاي برگشت مي‌توانند در كشور خودشان ميزباني را به عهده بگيرند. حال با توجه به اين شرايط بايد صبر كرد تا نتايج جلسه فوري مديران چهار تيم آسيايي ايران با مديران ارشد AFC مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون